Gjest Jente som lurer Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Jeg er en jente på 16 år som alltid har hatt veldig høy forbrenning. Siden i høst har jeg dessverre hatt et litt vanskelig forhold til mat, som førte til at jeg en periode spiste veldig lite. Nå spiser jeg en del mer, men spiser fortsatt mindre enn det jeg gjorde før. Spiser f.eks. aldri sjokolade osv. Det jeg lurer på er, dersom jeg begynner å spise enda mer, spise meg mett hvert måltid osv., vil da forbrenningen min gå tilbake og bli like høy som før og vekten min stabilisere seg der den lå før? Når jeg spiser føler jeg at jeg sikkert kunne spist uendelig, det virker ikke som om jeg blir mett. Derfor har det blitt til at jeg stopper, fordi jeg er redd for å spise for mye. Er det normalt at man mister metthetsfølelsen? Eller burde jeg bare spise til jeg ikke har lyst på mer? Vil jeg legge på meg av det? Bare lurer... På forhånd takk! Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Hei, under normale omstendigheter så regulerer kroppen selv sin vekt, og styrer deg ubevisst med sult/metthetsfølelse. Det beste ville være om du kunne la være å i det hele tatt tenke på dette, og prøve å styre det. Når du følger sulten vil du alltid spise når du er sulten, og du spiser til du er behagelig mett og tilfredsstilt. Kroppen vil da øke forbrenningen til sitt øverste og legge seg på sin idealvekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.