hallaisen Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Hei jeg har et spørsmål som jeg lurer veldig på... siden jul har jeg begrenset maten veldig.. ikke spist så mye liksom. det vil si : jeg har spist på det meste middag og en eller to ting uren om og på det minste ingenting.. har nå pratet med noen og bestemte meg for 3 dager siden å prøve å begynne å spise normalt! jeg bare lurte på om forbrenninngen har gått så mye ned siden jul at jeg vil legge på meg av det jeg har spist disse to dagene... jeg har spist ( i dag ) På skolen : 2-3 skiver. Hjemme etter skolen : 3-4 skiver, en liten yoghurt, en pære, en bolle/rudstykke, ca 10 mariekjeks, ett glass sjokolademelk og litt durer. Middag : 2 pitabrød med kjøtt, salat og litt ost. Please svar HELT ærlig! for jeg vil bli frisk! vil komme ut av dette og er på god vei! er ikke tykk lenger.. ( i tankene mine altså..) syns faktisk at jeg er litt tynn.. så det gjør ikke noe om jeg går opp 1-2 kg. men selvfølgelig ville jeg helst likt å beholde den vekten jeg har nå. jeg tener hver dag i 30 minutter, pluss at jeg går/jogger i en halv time til en time hver dag. håper på svar fort... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luiza Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 >>Hjemme etter skolen : 3-4 skiver, en liten yoghurt, en pære, en bolle/rudstykke, ca 10 mariekjeks, ett glass sjokolademelk og litt durer. hvorfor hyve du seg innpå så mye mat på engang???? syns at du kommer til å legge på deg kjempe fort. kan du ikke fordele og spise litt og regelmessig hver tredje time? vet ikke jeg, ikke klage etterpå nå du blir FEIT!!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallaisen Skrevet 21. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2001 >>Hjemme etter skolen : 3-4 skiver, en liten yoghurt, en pære, en bolle/rudstykke, ca 10 mariekjeks, ett glass sjokolademelk og litt durer. hvorfor hyve du seg innpå så mye mat på engang???? syns at du kommer til å legge på deg kjempe fort. kan du ikke fordele og spise litt og regelmessig hver tredje time? vet ikke jeg, ikke klage etterpå nå du blir FEIT!!! Hilsen Spiste jo ikke allt det på en gang. skulle ikke spise middag før 20.00 om kvelden men visste at jeg kom til å spise ca.to pitabrød. på en periode fra 14.00 til 20.00 spiste jeg dette.. jeg spiste det i dag.. i går ingenting... vil jeg legge på meg av det jeg har spist i dag da? ble litt engstelig av det du skrev... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suselusa Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Spiste jo ikke allt det på en gang. skulle ikke spise middag før 20.00 om kvelden men visste at jeg kom til å spise ca.to pitabrød. på en periode fra 14.00 til 20.00 spiste jeg dette.. jeg spiste det i dag.. i går ingenting... vil jeg legge på meg av det jeg har spist i dag da? ble litt engstelig av det du skrev... KJære hallaisen, Det var litt vanskelig å skjønne at du mente på så lang tidsperiode - og når dét er oppklart så kan du slappe helt av:) Det er jo tross alt sunne ting du spiser. Så flott at du har klart å endre tankemønsteret ditt - du kan bli et forbilde for mange andre som ikke har kommet ut av slankesirkelen ENNÅ! Ønsker deg lykke til videre! Klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Spiste jo ikke allt det på en gang. skulle ikke spise middag før 20.00 om kvelden men visste at jeg kom til å spise ca.to pitabrød. på en periode fra 14.00 til 20.00 spiste jeg dette.. jeg spiste det i dag.. i går ingenting... vil jeg legge på meg av det jeg har spist i dag da? ble litt engstelig av det du skrev... ahh ok, trodde at du hadde spiste alt det som lunsj. du vil ikke legge på deg hvis du spiser nok mat hverdag. men hvis en dag du sulter og den andre spise, det er ikke bra... du vil jo bli frisk ikke sant? så da burde du spise hverdag, ellers kroppen bli liksom fortvilet, aner ikke om du sulter eller ikke, da sparer alt det du spiser. Ville ikke gjør deg egenstlig, nei, lang ifra, det var en misforståelse, trodde at du hadde spiste alt som du evnet (4 brødskive, sjokolademelk, druer, joghurt, boller) på en gang! da ville hadde vært for mye. Ikke per grunn av kaloriene eller slankehisteriet (kjære suselusa), men mest per grunn av fordøyelse, det blir for kraftig for kroppen etter langvarig sulting å få i seg for mye mat på en gang, i min mening, jeg sier dette fordi jeg har anoreksien selv, og føler meg uvel hvis jeg spiser mye på engang, jeg må fordele i lopen av dagen. selvsagt du kan erfarer annerledes, men stå på ikke gi opp. lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 >>Hjemme etter skolen : 3-4 skiver, en liten yoghurt, en pære, en bolle/rudstykke, ca 10 mariekjeks, ett glass sjokolademelk og litt durer. hvorfor hyve du seg innpå så mye mat på engang???? syns at du kommer til å legge på deg kjempe fort. kan du ikke fordele og spise litt og regelmessig hver tredje time? vet ikke jeg, ikke klage etterpå nå du blir FEIT!!! Hilsen Hei Luiza! Jeg synes det var et litt voldsomt svar du hadde til hallaisen. Synes ikke det er mye det hun har spist, over en periode fra 14.00 til 20.00 er det jo egentlig for lite... Synes ikke det er uhorvelig mye dersom hun skulle spist alt som lunsj heller. Er jeg sulten greier jeg fint å spise det samme! Og hun legger jo ikke på seg av å spise så lite i løpet av en dag! Forbrenningen justerer seg vel fort opp igjen, og man trenger jo mere mat enn det på en dag! Ikke for å kritisere, men jeg syntes bare svaret var litt for voldsomt! Av erfaring vet jeg at man er sårbar når man spør om slike ting, jeg sliter selv med et vanskelig forhold til mat, og det er lett å bli skremt av voldsomme svar med trusler om å bli "feit", som du kaller det! Lykke til videre, vi må kjempe! Mange klemmer fra meg! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luiza Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Hei Luiza! Jeg synes det var et litt voldsomt svar du hadde til hallaisen. Synes ikke det er mye det hun har spist, over en periode fra 14.00 til 20.00 er det jo egentlig for lite... Synes ikke det er uhorvelig mye dersom hun skulle spist alt som lunsj heller. Er jeg sulten greier jeg fint å spise det samme! Og hun legger jo ikke på seg av å spise så lite i løpet av en dag! Forbrenningen justerer seg vel fort opp igjen, og man trenger jo mere mat enn det på en dag! Ikke for å kritisere, men jeg syntes bare svaret var litt for voldsomt! Av erfaring vet jeg at man er sårbar når man spør om slike ting, jeg sliter selv med et vanskelig forhold til mat, og det er lett å bli skremt av voldsomme svar med trusler om å bli "feit", som du kaller det! Lykke til videre, vi må kjempe! Mange klemmer fra meg! :-) nei, men du "Vanlig" folk kan spise 4 brødskive, 1 bolle, skjokolademelk, druer og yoghurt alt på engang uten å legge på seg en smule. men hvis man har spiste lite en period, det er garantert at man legger på seg fort hvis man spiser en masse på en gang. Dessuten det gjør kjempevondt i magen, magesekken er ikke vant til så mye på engang. ja, det var voldsomt, men det er jo samheten... beklager! vet ikke jeg, man blir feit i begynnelse, det er unngåelig, men etter at kroppen blir vant til mat igjen, da vekta stabilisere seg. så poeng er ikke gi opp. Hvis man fortsette å spise hverdag, alt kommer til å fungere som det skal. Men man må tør å orker kropsforandringen... derfor er et bedre å begynne forsiktig. det var det jeg lærte med ernæringsfysiologen min :/ klems til deg også, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mensa Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Jeg tror nok dette skal gå bra. Forbrenningen din kommer sikkert til å komme seg opp på et normalt nivå ganske snart, inntil da KAN det hende at vekten øker 1-2 kg, men det må du vel kunne tåle. Forøvrig en ting til kostholdet ditt: Hvor er frokosten? Den aller beste måten å øke forbrenningen på er å spise kraftig frokost og lunsj også litt mindre middag enn det som er vanlig. Og helst ingen karbohydrater før leggetid. I tillegg bør du spise noe ca annenhver time, dvs små.ting, som f.eks. frukt/grønt/knekkebrød/yogurt o.l. Da blir det slik: Frokost - småting - lunsj - småting - middag - lett kvelds. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Hei Hallaisen Forbrenningen blir nedregulert når matinntaket er lavt. Når matinntaket økes vil forbrenningen din gradvis øke til normalt. Det er fint at du innser at det er viktig for deg å være frisk, og at maten er nødvendig for at det skal være mulig. Det er nok sannsynlig at du kan øke 1-2 kg i vekt i starten før vekten igjen stabiliserer seg. Forsøk å spise regelmessige måltider, gjerne 4-5 per dag. Det er fint at du er i regelmessig aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.