Gjest EllaPella Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Hei jeg skjønner ikke helt dette med BMI. Eple/pære-testen sier jeg helt klart er overvektig. Men glem den. BMI-testen sier at jeg er normalvektig. Men jeg er jo feit. Og det skulle bare mangle: Jeg spiser bare junk food, (og masse av det, + brus og sjokolade hele tiden), flesket buler på meg og tyter ut over klærne osv. Jeg har dobbelthake,sideflesk, veldig stor mage og flesk,flesk,flesk på hele meg. Hvorfor sier da BMI at jeg er normalvektig? Er det fordi jeg har en benbygning som tilsier at MIN normaltvekt ligger i _nedre_ del av den 'normalvektige BMI-skalaen', slik at jeg derfor likevel er overvektig nå som min BMI ligger i 'midtre normalvektige del av skalaen'?? Altså at jeg er normalvektig med BMI på 19-20, og overvektig med BMI på f.eks 23? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karen Elise Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Ja, akkurat slik er det! BMI tar jo ikke hensyn til benbygning og muskler/fett osv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 23. mars 2001 Del Skrevet 23. mars 2001 nå har jo ikke jeg sett deg da..og tviler på at du er så ille som du sier..men det kan jo være du ikke har så mye muskler, og en lett benbygning?? og husk at mennesker skal ha fett på kroppen og d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pus24 Skrevet 23. mars 2001 Del Skrevet 23. mars 2001 Sannsynligvis har du litt feil oppfatning av hvor feit du er, som så mange jenter, og om eple/pære-testen sier du er overvektig, så har det sannsynligvis med hvordan fettet plasserer seg på kroppen din. Jeg har f.eks. lettest for å legge på meg på magen, det gjør at jeg får epleform som er minst sunn, og det gjør også at jeg ikke alltid føler meg så vel med kroppsformen min, men jeg er faktisk ikke overvektig av den grunn. Har du spinkel benbygning bør du ligge mot de nederste grensene innenfor BMIs normalvekt, men det er ingen grunn til å overdrive... det er jo litt mer enn vekt og høyde som teller også da... lever man sunt og trener riktig, så er det måten man får en kropp man trives i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noor@lis Skrevet 26. mars 2001 Del Skrevet 26. mars 2001 bmi er bare møl spør du meg... har en bmi på 26 jeg, og er aldeles ikke overvektig... må vurdere beinbygining og mye annet i tillegg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 26. mars 2001 Del Skrevet 26. mars 2001 Hei EllaPella Du er normalvektig dersom du har BMI i normalområdet. Beinbygningen din vil ikke påvirke dette svaret. Dersom du har høy andel muskelmasse i forhold til fettmasse kan det pårvirke til at du har noe høyere BMI enn ved motsatt kroppssammensetning, men det er eventuelt en fordel! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.