Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

..er en uting som det reagers på og som bøtelegges om det er en alminnelig fyllikk eller noe som bedriver aktiviteten.

Men at små unger LÆRES opp til å pisse hvorsomhelst DET er visst i orden.

Under Grunerdagene nå så jeg flere tilfeller av mødre som lot ungene sine (Og hjalp til og smilte og lo og sånn) til å tisse midt i offentligheten, mer presis,der folk pleier å sitte å ha picnic etc.. Fyttirakkern sier nå jeg.

Dette er da noe jævlig griseri?

Er ALT søtt når barn er involvert?

Jeg får håpe dette i hovedsak dreier seg om curlingmødrene på løkka, som uansett eier verden der de går to og to i bredden med fancy barnevogner for de VET jeg er uspiselige fra før..;-)....Eller er dette vanlig?

Mener dere at det er helt OK at unger får pisse rundt seg hvor som helst?

Jeg synes de bør taes med på do, eller bruke bleie lenger. Det der er nemlig skikkelig æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Yukk!

Nei, det er ikke greit...! Og overhodet ikke søtt!

Nei, det synes ikke jeg heller:-o Men folk smilte og lo og ynes tydelig at dette var ikke noe man burde prøve å unngå eller være brydd over..Jeg så det masse i fjor og, men hadde glemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen med utopiene

Jeg synes det kommer litt an på akkurat hvor det er. I sentrumsparkene , i gatene o.l. synes jeg det blir ekkelt, men er det på steder som er litt mer gjemt er det forsåvidt greit - men aldri på steder der folk skal sitte eller oppholde seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blomsterløk

Nei, det er ikke vanlig å la småbarn tisse over alt.

Gutten vår på 4 får ikke tisse ute over alt. Går jo så klart stort sett på do, bortsett fra hvis vi er på tur i skogen, da går vi litt vekk fra stien, og da får han så klart lov å tisse ute.

Men er vi i byen finner vi så klart et toalett. Det er stort sett toaletter overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

La meg få presisere med en enste gang. Nei, ikke alle mødre er slik. Fy a meg!

En annen ting er når vi er på lang biltur. Da kan det hende vi finner et egnet sted om det er langt til nærmeste toalett.

Men midt på Grunnerløkka? Næsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste feil først og trodde du skrev om tissing i BUKSENE, og skjønte derfor ikke hvorfor fyllikene skulle bli bøtelagt for dette! *he he*

Men til det du egentlig spør om - buskene - så er jeg helt enig i at man ikke bør lære opp unger til at det er OK å tisse overalt, og i særdelshet ikke i parker, på strender osv.

Noe annet er at dersom jeg hadde hatt besøk i hagen av en treåring som akkurat hadde sluttet med bleie, og som hadde 10-sekunders holde-seg-muskel, hadde jeg lettere godtatt at dette barnet hadde tisset en liten skvett på buskene mine enn at barnets far hadde gjort det samme! :-)

Så HELT likestilt med voksne er de dog ikke, he he.

Men i hage-eksemplet så ligger det jo at dette ikke er gud-og-hvermann som lar ungene sine tisse, samt at hagen er stor nok og har nok "utkant" til at skvettingen kan skje langt unna der vi eller noen andre skal sitte og spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

hehe.. Var det nå man skulle erte litt og si at dette er et typisk østkantfenomen og at alle fordommer er bekreftet? ;-)

Neida, fra spøk til Halvor. Skikkelig ekkel uting! Nå er jo Birkelunden fredet og alt! Har bare sett det når krisen har vært åpenbar, eller det har vært i skogen.

Eller forresten... Naboen der jeg bodde da jeg var liten fikk tisse på den lille hageflekken som tilhørte deres rekkehus. Og det gjorde inntrykk!

Får håpe det "bare" er de hyperirriterende curlingfolkene som gjør sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Jeg leste feil først og trodde du skrev om tissing i BUKSENE, og skjønte derfor ikke hvorfor fyllikene skulle bli bøtelagt for dette! *he he*

Men til det du egentlig spør om - buskene - så er jeg helt enig i at man ikke bør lære opp unger til at det er OK å tisse overalt, og i særdelshet ikke i parker, på strender osv.

Noe annet er at dersom jeg hadde hatt besøk i hagen av en treåring som akkurat hadde sluttet med bleie, og som hadde 10-sekunders holde-seg-muskel, hadde jeg lettere godtatt at dette barnet hadde tisset en liten skvett på buskene mine enn at barnets far hadde gjort det samme! :-)

Så HELT likestilt med voksne er de dog ikke, he he.

Men i hage-eksemplet så ligger det jo at dette ikke er gud-og-hvermann som lar ungene sine tisse, samt at hagen er stor nok og har nok "utkant" til at skvettingen kan skje langt unna der vi eller noen andre skal sitte og spise.

ha ha, jeg leste også "BUKSENE" først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg synes det kommer litt an på akkurat hvor det er. I sentrumsparkene , i gatene o.l. synes jeg det blir ekkelt, men er det på steder som er litt mer gjemt er det forsåvidt greit - men aldri på steder der folk skal sitte eller oppholde seg!

Dette var midt på Olaf ryes plass og i Birkelunden..Der folk sitter på tepper og spiser etc..Noen av de mest befolkede sol&kos stedene rundt der jeg bor...Det blir selvfølgelig noe helt annet å tisse utendørs utenfor allfarvei, men det der er bare ekkelt uansett hvem som gjør det. Jeg FORSTÅR ikke at mødrene vil lære ungene sine at det er allright å gå å skvette overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nei, det er ikke greit.

Men, noen ganger så må de tisse, og noen ganger doen langt unna, og da må man velge; busk eller bukse...

Jeg for min del velger busk, men jeg velger bortgjemt, skjult, diskret busk - ikke type midt på plenen der noen kan komme til å sette seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes ikke jeg heller:-o Men folk smilte og lo og ynes tydelig at dette var ikke noe man burde prøve å unngå eller være brydd over..Jeg så det masse i fjor og, men hadde glemt det.

Jeg har forresten sett at noen av guttungene står og tisser ute på fellesområdet i borettslaget her om sommeren, men mødrene sitter i hagen og smiler...

Ikke spesielt sjarmerende det heller... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

La meg få presisere med en enste gang. Nei, ikke alle mødre er slik. Fy a meg!

En annen ting er når vi er på lang biltur. Da kan det hende vi finner et egnet sted om det er langt til nærmeste toalett.

Men midt på Grunnerløkka? Næsj!

klart man kan tisse utenfor allfarvei, sånn når man er på biltur og sånn..Jeg er jo ikke helt nazi heller da... Men den der skvettingen i parken er ufin..Og på stranda og.. Det blir noe med spising, pledd etc som ikke går så godt i hop med den der skvettingen..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen med utopiene

Dette var midt på Olaf ryes plass og i Birkelunden..Der folk sitter på tepper og spiser etc..Noen av de mest befolkede sol&kos stedene rundt der jeg bor...Det blir selvfølgelig noe helt annet å tisse utendørs utenfor allfarvei, men det der er bare ekkelt uansett hvem som gjør det. Jeg FORSTÅR ikke at mødrene vil lære ungene sine at det er allright å gå å skvette overalt.

Å æsj, nei da blir det ekkelt!

Jeg skjønner det heller ikke. Men jeg må si at det er verre med nummer to. Jeg satt i Frognerparken og spiste for ett par år siden, og 20-30 m fra der jeg satt var det en mor som holdt sin sønn (han må ha vært rundt 2 år) mens han gjorde sitt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe man skal oppmuntre ungene til å gjøre. Ganske ekkelt når det stinker urin i hele parken:-/

Men, det er alltid et men...:-) Jeg har en liten fyr som holder på med bleieavvenning, og har oppdaget enkelte ting jeg aldri før har tenkt over. Når disse små menneskene får det for seg at de må tisse, da mener de NÅ. Det vil si med det samme. Nuh! Her er det ikke snakk om å klare å holde seg, nei. Hvis man må gå tvers over parken for å komme til toalettet er det kjørt. Da havner det i buksa, og det som ikke suges opp av buksestoffet sildrer ned på bakken. Herlig, herlig.

Så jeg må si at selv om jeg synes det er en uting med tissing overalt har jeg en viss forståelse for foreldre som river med seg ungen og lar den skvette litt bak en busk.

Ikke meningen å kuppe tråden din, men kan jeg få benytte anledningen til å gjøre et nummer av hvor komplett idiotisk det er å ikke plukke med seg tomflaskene når man har ølla i parken? Det er jo søppelkasser overalt, men likevel er det mange som ikke klarer å få flytta over tomgodset sitt dit. Det er så forbaska lite festlig når man tråkker eller setter seg på knust glass! Arrgh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har forresten sett at noen av guttungene står og tisser ute på fellesområdet i borettslaget her om sommeren, men mødrene sitter i hagen og smiler...

Ikke spesielt sjarmerende det heller... *grøss*

Nei, det er da ikke? Godt å høre at det ikke bare er jeg som er urimelig streng her..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Å æsj, nei da blir det ekkelt!

Jeg skjønner det heller ikke. Men jeg må si at det er verre med nummer to. Jeg satt i Frognerparken og spiste for ett par år siden, og 20-30 m fra der jeg satt var det en mor som holdt sin sønn (han må ha vært rundt 2 år) mens han gjorde sitt :/

Å fy faen! Uten å skjemmes? Folk altså.:-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nei, det er ikke vanlig å la småbarn tisse over alt.

Gutten vår på 4 får ikke tisse ute over alt. Går jo så klart stort sett på do, bortsett fra hvis vi er på tur i skogen, da går vi litt vekk fra stien, og da får han så klart lov å tisse ute.

Men er vi i byen finner vi så klart et toalett. Det er stort sett toaletter overalt.

Godt å høre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var midt på Olaf ryes plass og i Birkelunden..Der folk sitter på tepper og spiser etc..Noen av de mest befolkede sol&kos stedene rundt der jeg bor...Det blir selvfølgelig noe helt annet å tisse utendørs utenfor allfarvei, men det der er bare ekkelt uansett hvem som gjør det. Jeg FORSTÅR ikke at mødrene vil lære ungene sine at det er allright å gå å skvette overalt.

Husker på en strand en gang, en stor, bred fin strand, med litt "småskog" rundt om kring hvor det hadde vært OK å la en liten unge skvette litt, men det var heller ikke langt til helt OK doer (attpåtil vannklossetter - kan være litt verre å få småunger til å ville gå på stinkende utedoer).

Noen unger leker i vannkanten, mens mødrene sitter på tepper like innenfor og ser på. Det ene barnet roper "mamma, jeg må tisse!" Men så tiss i vannet da, roper, moren, så det gjaller utover stranda.

Barnet virker både overrasket og kanskje også en smule fortvilet over dette forslaget, derfor følger en liten samtale mellom mor og barn om nettopp dette, og morne ler og rister på hodet over det "dumme" barnet som var så redd for å bare tisse i vei vannskorpa.

Det er jo drøssevis med unger som tisser i havet, og det fortynnes jo, men noe ganske annet er da at foreldre ikke bare godtar tissing i VANNKANTEN, men høylydt befaler barnet å gjøre nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...