Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg leste feil først og trodde du skrev om tissing i BUKSENE, og skjønte derfor ikke hvorfor fyllikene skulle bli bøtelagt for dette! *he he*

Men til det du egentlig spør om - buskene - så er jeg helt enig i at man ikke bør lære opp unger til at det er OK å tisse overalt, og i særdelshet ikke i parker, på strender osv.

Noe annet er at dersom jeg hadde hatt besøk i hagen av en treåring som akkurat hadde sluttet med bleie, og som hadde 10-sekunders holde-seg-muskel, hadde jeg lettere godtatt at dette barnet hadde tisset en liten skvett på buskene mine enn at barnets far hadde gjort det samme! :-)

Så HELT likestilt med voksne er de dog ikke, he he.

Men i hage-eksemplet så ligger det jo at dette ikke er gud-og-hvermann som lar ungene sine tisse, samt at hagen er stor nok og har nok "utkant" til at skvettingen kan skje langt unna der vi eller noen andre skal sitte og spise.

Folk gjør jo hva de vil med egen hage..;-)

Men de her stakkars parkene våre..Jeg synes godt folk kan PRØVE å holde do adskilt fra "bord"

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Kvinnen med utopiene

Å fy faen! Uten å skjemmes? Folk altså.:-o

Jepp! Det var kjempemange folk i parken den dagen, så hun fikk selvfølgelig mange sure blikk, men hun bare smilte *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

klart man kan tisse utenfor allfarvei, sånn når man er på biltur og sånn..Jeg er jo ikke helt nazi heller da... Men den der skvettingen i parken er ufin..Og på stranda og.. Det blir noe med spising, pledd etc som ikke går så godt i hop med den der skvettingen..;-)

Jeg er enig.

Jeg synes det ekkelt at hunder tisser overalt også, men det får man ikke gjort noe med.

Og enda verre er det med hundebæsj.

Enda så glad jeg er i hunder, er jeg ikke like glad over å sette henda mine i hundebæsj, når jeg skal fjerne gress under gressklipperen.

Og tråkke i hundebæsj på sin egen plen for så å dra det inn i gangen, når man ikke har hund selv er forferdelig irriterende.

For ikke å snakke om katter som tisser i garasjen vår. Grrrrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det var kjempemange folk i parken den dagen, så hun fikk selvfølgelig mange sure blikk, men hun bare smilte *grøss*

herregud, hva er galt med bleier, liksom?!!

De aller fleste toåringer bruker bleie fortsatt, og det bør hvertfall brukes når man ikke klarer å holde seg med nr 2 til man kommer på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

hehe.. Var det nå man skulle erte litt og si at dette er et typisk østkantfenomen og at alle fordommer er bekreftet? ;-)

Neida, fra spøk til Halvor. Skikkelig ekkel uting! Nå er jo Birkelunden fredet og alt! Har bare sett det når krisen har vært åpenbar, eller det har vært i skogen.

Eller forresten... Naboen der jeg bodde da jeg var liten fikk tisse på den lille hageflekken som tilhørte deres rekkehus. Og det gjorde inntrykk!

Får håpe det "bare" er de hyperirriterende curlingfolkene som gjør sånn.

Jeg er tilbøyelig til å faktisk tro (og håpe!) at dette er et løkkafenomen..;-) Det er usevanlig mange breiale mødre her, mens andre mødre jeg har møtt har vært helt normale..De er ikke helt sanne! ;-) (Bortskjemte partyjenter som flytta til løkka i 97 for å feste som nå vil sanere alt uteliv for å gjøre området til en underavdeling av la oss si Tåsen, fordi de ikke kunne tenke på å flytte seg sjæl til barnevennlige områder når de først har kælva etc etc etc..You know? Ufolk!,-))

Godt å se at anstendige folk tar avstand! Det ER ekkelt, fint at jeg ikke var alene om å synes så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig.

Jeg synes det ekkelt at hunder tisser overalt også, men det får man ikke gjort noe med.

Og enda verre er det med hundebæsj.

Enda så glad jeg er i hunder, er jeg ikke like glad over å sette henda mine i hundebæsj, når jeg skal fjerne gress under gressklipperen.

Og tråkke i hundebæsj på sin egen plen for så å dra det inn i gangen, når man ikke har hund selv er forferdelig irriterende.

For ikke å snakke om katter som tisser i garasjen vår. Grrrrr!

*he he* Kjenner meg igjen i det der!!

En katt i nabolaget klatret oppover ytterveggen på garasjen og inn under taket (gjennom smale lufteluker under der), og så la den seg til å sove oppunder "hemsen" i garasjen. Og da ble det også tisset en del inne i selve garasjen. Vi kjøpte hønsenetting som vi spikret for luftelukene, så da fikk katta værsågod finne seg en annen garasje å tisse i! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Nei, det er ikke greit.

Men, noen ganger så må de tisse, og noen ganger doen langt unna, og da må man velge; busk eller bukse...

Jeg for min del velger busk, men jeg velger bortgjemt, skjult, diskret busk - ikke type midt på plenen der noen kan komme til å sette seg.

Joda, jeg kan ha forståelse for akutt krise, men da gjemmer man seg jo, man står ikke og smiler og ler og lar det strømme fritt der det lå ett pledd for et minutt sidn og det kommer til å komme et nytt i det neste! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke så enkelt

Jeg syns ikke det gjør noe at unger tisser ute så lenge de gjemmer seg litt da.

Husker da treåringen hadde sluttet med ble. Han hadde vært uten at par måneder da vi skulle på ferie. Der vi var var det et stykke å komme til do i tillegg til ofte lange køer. Vår sønn kunne ikke greie å holde seg så lenge så da måtte han enten få nederlaget med å gå med bleie eller få gjemme seg bak en busk. Dessuten er en del toalett så uhygieniske at det er langt mere renslig å la de tisse ute så ikke ungen smittes av farlige bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Synes ikke det er noe man skal oppmuntre ungene til å gjøre. Ganske ekkelt når det stinker urin i hele parken:-/

Men, det er alltid et men...:-) Jeg har en liten fyr som holder på med bleieavvenning, og har oppdaget enkelte ting jeg aldri før har tenkt over. Når disse små menneskene får det for seg at de må tisse, da mener de NÅ. Det vil si med det samme. Nuh! Her er det ikke snakk om å klare å holde seg, nei. Hvis man må gå tvers over parken for å komme til toalettet er det kjørt. Da havner det i buksa, og det som ikke suges opp av buksestoffet sildrer ned på bakken. Herlig, herlig.

Så jeg må si at selv om jeg synes det er en uting med tissing overalt har jeg en viss forståelse for foreldre som river med seg ungen og lar den skvette litt bak en busk.

Ikke meningen å kuppe tråden din, men kan jeg få benytte anledningen til å gjøre et nummer av hvor komplett idiotisk det er å ikke plukke med seg tomflaskene når man har ølla i parken? Det er jo søppelkasser overalt, men likevel er det mange som ikke klarer å få flytta over tomgodset sitt dit. Det er så forbaska lite festlig når man tråkker eller setter seg på knust glass! Arrgh.

klart folk burde være MYE flinkere tilå plukke opp søppel! sneiper, flasker og engangsgriller i parken er ikke kult.

Meeen..Joda jeg kan forstå at det er akutt innimellom...Men da synes jeg nesten en kan ta på bleie eler noe jeg da, når en skal være blandt folk og snipen ikke har helt egenkontroll enda. For det første er det ubeskrivelig ekkelt for utenforstående, men det er vel ikke helt kult at ungen lærer seg til vanen heller?

Det er trist om Olaf Ryes plass kommer til å lukte som gjerdeområde på Roskilde allertede før 17 mai!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

*he he* Kjenner meg igjen i det der!!

En katt i nabolaget klatret oppover ytterveggen på garasjen og inn under taket (gjennom smale lufteluker under der), og så la den seg til å sove oppunder "hemsen" i garasjen. Og da ble det også tisset en del inne i selve garasjen. Vi kjøpte hønsenetting som vi spikret for luftelukene, så da fikk katta værsågod finne seg en annen garasje å tisse i! ;-)

Vi har en gammel garasje hvor vi ikke får lukket garasjeporten ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gammel garasje hvor vi ikke får lukket garasjeporten ordentlig.

Uff, ikke så greit å vite hva man skal gjøre da, nei.

Men før vi fant ut at katta faktisk klatra opp på utsiden, så beskyldte mannen min meg for å ikke vært flink nok til å lukke igjen porten, etter at han fant avtrykk av sølete poter på panseret på bilen! ;-)

Jeg medgikk at jeg noen ganger hadde unnlatt å lukke, men det var da så sjelden i forhold til mengden poteavtrykk og tisselukt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg syns ikke det gjør noe at unger tisser ute så lenge de gjemmer seg litt da.

Husker da treåringen hadde sluttet med ble. Han hadde vært uten at par måneder da vi skulle på ferie. Der vi var var det et stykke å komme til do i tillegg til ofte lange køer. Vår sønn kunne ikke greie å holde seg så lenge så da måtte han enten få nederlaget med å gå med bleie eller få gjemme seg bak en busk. Dessuten er en del toalett så uhygieniske at det er langt mere renslig å la de tisse ute så ikke ungen smittes av farlige bakterier.

Jaha..Du vil ikke ta med ungen din på et vanlig offentlig toalett..? men å gjøre vanlige folks sine spise og rekreasjonsteder om til en stor offenlig dass, DET kan du være bidra tilo? DET er uhygiensisk det..Muligens ikke for ungen din, men for meg og maaange andre som har lyst til å sitte i parken og slappe av og spise litt.

En ting er om det er en akutt krise, og det som skjer må skje..Mn å VELGE bort å gå på do fordi du ikke finner de hygienisk nok, da år du heller holde ungen din hjemme til han rekker å løpe hjem, eller til en godkjent do. Synes jeg.

Hadde du likt om jeg satt og pisset der ungen din skulle spise matpakke? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er enig.

Jeg synes det ekkelt at hunder tisser overalt også, men det får man ikke gjort noe med.

Og enda verre er det med hundebæsj.

Enda så glad jeg er i hunder, er jeg ikke like glad over å sette henda mine i hundebæsj, når jeg skal fjerne gress under gressklipperen.

Og tråkke i hundebæsj på sin egen plen for så å dra det inn i gangen, når man ikke har hund selv er forferdelig irriterende.

For ikke å snakke om katter som tisser i garasjen vår. Grrrrr!

i det hele tatt: toalettbesøk, for dyr og mennesker, bør foregå på anvist plass! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Husker på en strand en gang, en stor, bred fin strand, med litt "småskog" rundt om kring hvor det hadde vært OK å la en liten unge skvette litt, men det var heller ikke langt til helt OK doer (attpåtil vannklossetter - kan være litt verre å få småunger til å ville gå på stinkende utedoer).

Noen unger leker i vannkanten, mens mødrene sitter på tepper like innenfor og ser på. Det ene barnet roper "mamma, jeg må tisse!" Men så tiss i vannet da, roper, moren, så det gjaller utover stranda.

Barnet virker både overrasket og kanskje også en smule fortvilet over dette forslaget, derfor følger en liten samtale mellom mor og barn om nettopp dette, og morne ler og rister på hodet over det "dumme" barnet som var så redd for å bare tisse i vei vannskorpa.

Det er jo drøssevis med unger som tisser i havet, og det fortynnes jo, men noe ganske annet er da at foreldre ikke bare godtar tissing i VANNKANTEN, men høylydt befaler barnet å gjøre nettopp det.

:-o! Jeg blir stum..wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jepp! Det var kjempemange folk i parken den dagen, så hun fikk selvfølgelig mange sure blikk, men hun bare smilte *grøss*

Ojoj..:-o Det må jeg sannelig si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart folk burde være MYE flinkere tilå plukke opp søppel! sneiper, flasker og engangsgriller i parken er ikke kult.

Meeen..Joda jeg kan forstå at det er akutt innimellom...Men da synes jeg nesten en kan ta på bleie eler noe jeg da, når en skal være blandt folk og snipen ikke har helt egenkontroll enda. For det første er det ubeskrivelig ekkelt for utenforstående, men det er vel ikke helt kult at ungen lærer seg til vanen heller?

Det er trist om Olaf Ryes plass kommer til å lukte som gjerdeområde på Roskilde allertede før 17 mai!

:-)

Høres greit ut, men det er ikke så lett å gjennomføre det med bleien. I hvert fall ikke når det gjelder sønnen min. Han ville tilta totalt hvis han plutselig måtte bli baby igjen bare fordi vi skulle en tur i parken. Det er en viktig del av motivasjonen for bleieavvenninga, det å gjøre et stort nummer av hvor store og flinke de er;-)

Men nå må jeg understreke at jeg prøver å unngå det i den grad det er mulig, og at det bare er snakk om skvetting når det er helt krise. Jeg vil aldri lære ham opp til at det er ok å tisse overalt, og jeg prøver å trekke ham godt inn i buskaset der det ikke sitter folk og spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Høres greit ut, men det er ikke så lett å gjennomføre det med bleien. I hvert fall ikke når det gjelder sønnen min. Han ville tilta totalt hvis han plutselig måtte bli baby igjen bare fordi vi skulle en tur i parken. Det er en viktig del av motivasjonen for bleieavvenninga, det å gjøre et stort nummer av hvor store og flinke de er;-)

Men nå må jeg understreke at jeg prøver å unngå det i den grad det er mulig, og at det bare er snakk om skvetting når det er helt krise. Jeg vil aldri lære ham opp til at det er ok å tisse overalt, og jeg prøver å trekke ham godt inn i buskaset der det ikke sitter folk og spiser.

Joda, jeg skjønner jo at det kan være trøblete, og at krise er krise, og alt sånt...;-) Men sånn som hun over som mener at doene er for EKLE for ungen hennes, sånt kjøper jeg IKKE!

(Jeg synes, for eksempel, at doen på la oss si Stargate, er jævlig ekkel, men jeg er sikker på at ingen ville synes at det ga meg fritak til å sette meg utenfor for å pisse på fortauet! ;-))

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endry

Jaha..Du vil ikke ta med ungen din på et vanlig offentlig toalett..? men å gjøre vanlige folks sine spise og rekreasjonsteder om til en stor offenlig dass, DET kan du være bidra tilo? DET er uhygiensisk det..Muligens ikke for ungen din, men for meg og maaange andre som har lyst til å sitte i parken og slappe av og spise litt.

En ting er om det er en akutt krise, og det som skjer må skje..Mn å VELGE bort å gå på do fordi du ikke finner de hygienisk nok, da år du heller holde ungen din hjemme til han rekker å løpe hjem, eller til en godkjent do. Synes jeg.

Hadde du likt om jeg satt og pisset der ungen din skulle spise matpakke? Neppe.

Jeg skrev ikke at han tisset der folk satt og spiste. Det har han heller aldri gjort. Men han har gjemt seg bak noen trær og tisset og det syns jeg er greit når det gjelder barn. Tror ikke loven om å ikke tisse ute kan gjelde barn.

Ja enkelte dasser i enkelte land er veldig uhygienske . Selv kan jeg gå på slike do men må da bruke papir på alt mulig fordi de er så skitne. Dette er også råd som jeg har lest. at man skal være svært nøyen på å ta med papir osv. på enkelte do i utlandet. Men for barn blir dette komplisert og jeg vil da ikke ha hele turen ødelagt med mageskjau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen med utopiene

herregud, hva er galt med bleier, liksom?!!

De aller fleste toåringer bruker bleie fortsatt, og det bør hvertfall brukes når man ikke klarer å holde seg med nr 2 til man kommer på do.

Jeg er så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest for fin på det eller?

Hvis man skal reagere på barnetiss, så er det like viktig å tenke på alle spytteklysene som finnes overalt. Sneiper, tyggis, kattepiss, hundetiss andre dyre ekskrementer osv.

Synes kanskje du reagerer litt for voldsomt, men du er kanskje en slik "fin frue" på byen?

Du får sette deg til lunsj en dag etterat det har regnet. Da er jo det meste skyllet vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...