Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk sånn ca 150 % sikker på at jeg hadde klart å la være å oppfordre ungen min til å mige midt på Olaf Ryes plass.

Dessuten kjenner jeg faktisk en del mennesker som har klart å fortsette å være relativt siviliserte selv om de ar fått en avløper eller tre, så UMULIG er det jo ikke, selvom det ser ut til at overaskende mange har vondt for selv det enkleste.

Jeg tror at den der "alt sånn forandrer seg om du hadde hatt gne unger"-leksa er utelukkende ansvarsfraskrivende vissvass.

"Jeg tror at den der "alt sånn forandrer seg om du hadde hatt gne unger"-leksa er utelukkende ansvarsfraskrivende vissvass."

Men til vårt (småbarnsforeldre) forsvar må det sies at: vi har vært der hvor du er (barnløse og fulle av forakt over andres manglende evne til å oppdra barna sine), men du har ikke vært i vår situasjon. Altså må man anta at vi vet mer om å være barnløse,enn du vet om å ha barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

"Jeg tror hun skulle klart det glimrende. Laguna har noe mange her inne ser ut til å ha skilt seg av med ved fødselsen (i den grad de hadde det tidligere): Sunn fornuft."

Vel, jeg vet om et forbedringspotensiale selv hos fornuftige Laguna.

Hun må la være å bruke alle pengene sine på øl, og sørge for at hun ikke er blakk til enhver tid:)

Så får hun kanskje råd til bleier da vet du:)

Hvis laguna hadde kuttet ut øl-en til fordel for bleier, hadde det vitnet om det komplette vannvidd og muligens psykiske problemer.

Så der er jeg ikke enig med deg.

Bleier? Det ville vært fullstendig galskap. Og i stedet for øl?

Det skulle tatt seg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de hadde klart det MYE bedre om ikke foreldrene ders applauderte at de skulle pisse overalt utenom på anvist plass. Klarer man ikke å holde seg, er en ikke moden for bleieslutt da, skulle jeg tro.

Nei nå er du på bærtur, laguna. Sånn _er_ unger, tro det eller ei. Det tar noen år før de har utviklet så god blærekontroll at de kan holde seg like lenge som voksne. Skal vi vente med bleieslutt til skolealderen, synes du? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg leste i en tysk avis her en dag, hvor de foreslo å DNA-teste all hunsebæsj i en by (husker ikke hvilken), og samtidig skulle de ha et DNA-register over alle hunder som ble solgt, slik at de kunne sende store bøter til hundeeiere som la igjen bæsj på gata.

Det hørtes ut som en stor aprilspøk, men jeg synes allikevel det er en god ide. Det går neppe igjennom, da.

Det var en god ide ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Jeg tror at den der "alt sånn forandrer seg om du hadde hatt gne unger"-leksa er utelukkende ansvarsfraskrivende vissvass"

Jeg er enig med deg i denne tråden, men dette utsagnet bør du printe ut og ta vare på.

Du kommer til å få deg en del overaskelser, hvis du noen gang har tenkt å ha barn.

Overaskelser? Helt suikkrt..Og man lærer sikkert en hel masse man ikke kunne fra før. Men jeg tror ikke man automatisk må legge igjen sin sunne fonuft og sine holdninger på peishylla når man blir mor.

Jeg har faktisk flere gode veninner som uten problemer har klart ¨å kombinere å være trivlige mennesker med forståelige meninger og som klarer å titte overkanten på morsrollen både titt og ofte.

På den annen side har man mødrene til parkpisserne. Jeg tror bare ikke du blir en sånn automatisk, i kraft av å ha født.Det er renspikka bullshit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hvis laguna hadde kuttet ut øl-en til fordel for bleier, hadde det vitnet om det komplette vannvidd og muligens psykiske problemer.

Så der er jeg ikke enig med deg.

Bleier? Det ville vært fullstendig galskap. Og i stedet for øl?

Det skulle tatt seg ut!

He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*lol* Au! ;-)

På legevakta sier de at 80% av kvinner med huggormbitt er bitt i rompa.

En bonde som var lei av at turister stoppa og dreit i buskene, satte opp skilt om at det var mye huggorm, og et tegning av ei dame med to huggormer bitt fast i baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nei nå er du på bærtur, laguna. Sånn _er_ unger, tro det eller ei. Det tar noen år før de har utviklet så god blærekontroll at de kan holde seg like lenge som voksne. Skal vi vente med bleieslutt til skolealderen, synes du? :-)

Jeg vil at dere skal anstrenge dere mere for å få ungene ders til å slutte å mige i parken,og slett ikke oppmuntre til det. Det synes jeg er et rimelig ønske, og hvilke virkemidler som benyttes er meg litt uinterssant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er IKKE greit å mige i sentrumsparkene. Det er bare ekkelt, uansett alder..Sol og litervis med piss...Nyyydelig kombo!

Men alle hundene, da? De tisser jo på den samme busken hver eneste dag.

Jeg forsvarer IKKE tissing på plenen eller andre steder hvor det kan tenkes at noen skal sitte eller tråkke. Men inn i en busk, omtrent slik hundene gjør det, kan jeg ikke skjønne at det kan være noe å hisse seg opp over.

Så lenge vi snakker om barn som er såpass små at de ikke selv synes det er flaut, er det snakk om et begrenset volum.

Er det en ordentlig do i nærheten, blir det selvsagt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk sånn ca 150 % sikker på at jeg hadde klart å la være å oppfordre ungen min til å mige midt på Olaf Ryes plass.

Dessuten kjenner jeg faktisk en del mennesker som har klart å fortsette å være relativt siviliserte selv om de ar fått en avløper eller tre, så UMULIG er det jo ikke, selvom det ser ut til at overaskende mange har vondt for selv det enkleste.

Jeg tror at den der "alt sånn forandrer seg om du hadde hatt gne unger"-leksa er utelukkende ansvarsfraskrivende vissvass.

Det var relativt humoristisk ment fra min side , Laguna. Og jeg har i likhet med SDD stor tiltro til din sunne fornuft. Men når du argumenterer at unger som relativt nylig har sluttet med bleie bør påsettes bleie dersom man skal ut i offentlige parker og tilsvarende hvor man ikke kan være sikker på å få ungen på offentlig toalett raskt nok, så synes jeg du har mistet bakkekontakten.

Og når du hevder at ikke engang hunder tisser i de parkene du benytter, så blir jeg litt forvirret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

jeg tisset i en hage under Holmekollstafetten - jeg sto klar til å løpe min etappe....

I en hage? Hadde jeg bodd der hadde jeg brukt høytrykksspyleren på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte det - men sa det ikke....hihi

Jeg er visst i frekkeste laget i dag!

Men SDD har tatt på seg rustningen sin og tatt den edle Laguna i forsvar, så det ender nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

alternativet er at de tisser i buksa....

Det er egentlig et problem som ikke angår almennheten..Folk får jo jaggu stort sett trent bikkjer og katter til å bruke anvist plassl, jeg skulle tro det ikke var SÅ mye verre å få sneipen stuerein?

Egentlig blåser jeg litt i hvordan det løses bare man ser at det hvertfall FORSØKES å løses. Og de5t gjør det ikke. Folk sitter og smiler og synes tydeligvis det er helt HERLIG og søtt at poden allerede har lært seg å forslumme parken. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår (i motsetning til noen andre her kan det se ut som...) hva du kritiserer her, og er HELT enig med deg.

Å LÆRE og OPPFORDRE ungene til å pisse midt i parken er en UTING.

At uhell kan skje, og at man så gjør det beste ut av det (finne den minst uheldige plassen der man befinner seg), er noe helt annet - hvilket du også har presisert i flere innlegg, uten at det egentlig burde vært nødvendig, siden hovedinnlegget ditt er mer enn klart nok for de som ønsker å forstå hva du sier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er IKKE greit å mige i sentrumsparkene. Det er bare ekkelt, uansett alder..Sol og litervis med piss...Nyyydelig kombo!

Nå har jeg aldri latt ungen min tisse midt på plener i parker eller midt på stranden eller midt på noe som helst. Men det har blitt ganske mye tissing bak busker, bak busskur og bak en god del andre steder. Du har enten overdreven tro på 2-3-4 åringers evne til å knipe igjen, eller et fullstendig urealistisk bilde av antall offentlig tilgjengelige toaletter, om du tror at en unge som MÅ tisse klarer å holde seg til man får oppsporet et do. Så nei, man lar selvfølgelig ikke unger tisse hvor som helst når som helst, men MÅ de, så må de, og da finner man det best egnede og minst sjenerende stedet. Og driter i at det finnes dem som synes at ungen heller burde tisse i buksa. Enkelt og greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg er visst i frekkeste laget i dag!

Men SDD har tatt på seg rustningen sin og tatt den edle Laguna i forsvar, så det ender nok bra.

Så vidt jeg ser i tråden her er samtlige av oss uten unger, pluss et par til, enige med laguna, mens alle dere med unger går i forsvar. Naturligvis fordi dere føler dere truffet.

Urin er noe de færreste av oss vil ha rundt oss når vi nyter sola i en park, og den eneste tissende ungen vi vil se er Sinnataggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker på en strand en gang, en stor, bred fin strand, med litt "småskog" rundt om kring hvor det hadde vært OK å la en liten unge skvette litt, men det var heller ikke langt til helt OK doer (attpåtil vannklossetter - kan være litt verre å få småunger til å ville gå på stinkende utedoer).

Noen unger leker i vannkanten, mens mødrene sitter på tepper like innenfor og ser på. Det ene barnet roper "mamma, jeg må tisse!" Men så tiss i vannet da, roper, moren, så det gjaller utover stranda.

Barnet virker både overrasket og kanskje også en smule fortvilet over dette forslaget, derfor følger en liten samtale mellom mor og barn om nettopp dette, og morne ler og rister på hodet over det "dumme" barnet som var så redd for å bare tisse i vei vannskorpa.

Det er jo drøssevis med unger som tisser i havet, og det fortynnes jo, men noe ganske annet er da at foreldre ikke bare godtar tissing i VANNKANTEN, men høylydt befaler barnet å gjøre nettopp det.

Er DET noe problem da? -at en unge tisser i havet også? jøjje meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg ser i tråden her er samtlige av oss uten unger, pluss et par til, enige med laguna, mens alle dere med unger går i forsvar. Naturligvis fordi dere føler dere truffet.

Urin er noe de færreste av oss vil ha rundt oss når vi nyter sola i en park, og den eneste tissende ungen vi vil se er Sinnataggen.

Hmmm... såvidt jeg kjenner til så har jeg fortsatt ingen unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg ser i tråden her er samtlige av oss uten unger, pluss et par til, enige med laguna, mens alle dere med unger går i forsvar. Naturligvis fordi dere føler dere truffet.

Urin er noe de færreste av oss vil ha rundt oss når vi nyter sola i en park, og den eneste tissende ungen vi vil se er Sinnataggen.

Fordi vi med unger - helt sikkert har vært NØDT til å ty til en busk en gang pr. unge omtrent - ikke noe vi vanligvis gjør - men vi vet hvor ille det er med store uskyldsblå øyne fra en liten unge som ikke klarer å holde seg, som er helt fortvilet, og er for stor for bleier og tisse i buksa - og det er bare mamma eller pappa som kan redde en fra den sikre død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...