Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne at alle voksne med manglende søppelkontroll holder seg unna både Oslos parker og strender, og særlig at de ikke reiser utenfor byen og forsøpler vår badepark.

Kan du hjelpe meg med å prøve å få dette gjennomført?

Det er jeg helt enig med deg i.

Og sansynligvis skyldes det den manglende oppdragelsen de fikk når de var barn og ble oppfordret til å mige midt i parken......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Den historien der så jeg i en film! :-) veldig morsomt! hehe

Og jeg tviler ikke på at noe tilsvarende har hendt - mange ganger:-)

Du skulle sett meg når jeg stod på knærne på et akebrett på høyfjellet for å fordele tyngden midt på brettet for å hindre at det slo igjennom skaren bak (der du vanligvis plasserer rumpa og tyngden).

Ned over fjellskråningen gikk det i en etterhvert kjempefart! Men så var det en liten dump - og der skar fronten av akebrettet igjennom skaren.

Jeg stupte som et prosjektil fremover og rakk ikke å slippe taket i akebrettet før ansiktet traff skaren først - og pløyde en flere meter lang fure i den.....

Ansiktet så ut som om det hadde gått gjennom en kjøttkvern, og selv om dette er 30 år siden nå så har jeg et lite arr tvers over neseryggen (skarebryter'n) og i hver ytre øyekrok....:-)

Til og med på øyelokkene hadde jeg masse små sår. Men heldigvis rakk jeg å lukke øynene.....*s*

DET svei det....leeeenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev vel aldri at "..man må sette på igjen barna bleie etter at de har sluttet..," - men kom med det som et forslag.

Jeg synes det er litt vel mange mødre her som forsvarer sine potensielle "ugjerninger og dårlige barneoppdragelse" med nebb og klør....fremfor å vise litt forståelse for det som laguna påpeker, og som HELT KLART er en uting.

Mødre er som mødre værst....:-)

Vi er BEST, ikke verst - må du vel skjønne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle her er enige om at det kun unntaksvis skal tisses i parkene. Nå begynner jeg å få litt inntrykk av at du vil ha ungene bort fra parkene i det store og hele. Det hadde sikkert vært en bra løsning på dette store problemet. Parkene i de indre bydeler forbeholdes de "unge" barnløse så de kan bedrive ølling, grilling og dyrke seg selv og leve sine rike liv i fred for forstyrrende elementer på under 1,50. Yess! ;-)

Det handler vel i bunn og grunn bare om å ta litt hensyn til hverandre? Mulig at det har blitt verre etter at lattemødrene inntok løkka, men jeg så ikke mange som oppfordret tl parktissing da jeg bodde der.

"Det handler vel i bunn og grunn bare om å ta litt hensyn til hverandre?"

Er det ikke nettopp det laguna ber en del mødre om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Nei, det er absolutt ikke greit.. Men mine barn gjør det om vi er langt til fjells, milevis fra toalett :) Men har man tilgang på toalett, så er det et forb. griseri å la de skvette fra seg hvorsomhelst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også en mamma

Jeg er helt enig med deg, og reagerer på det samme. Her jeg bor, lar mødre/fedre sine unger få lov å tisse borti hekken - selv om vi andre sitter fem meter unna og spiser mat ute på fellesbordet!

Dèt syns jeg er en uting. Er man langt fra toaletter kan man jo forstå det, men her er det altså snakk om å gå tretti meter bort til blokka si?!

Jeg har barn jeg også, men ønsker ikke å lære dem slike uvaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev vel aldri at "..man må sette på igjen barna bleie etter at de har sluttet..," - men kom med det som et forslag.

Jeg synes det er litt vel mange mødre her som forsvarer sine potensielle "ugjerninger og dårlige barneoppdragelse" med nebb og klør....fremfor å vise litt forståelse for det som laguna påpeker, og som HELT KLART er en uting.

Mødre er som mødre værst....:-)

Vel, jeg kan bare snakke for meg selv, men denne småbarnsmoren er veldig enig i det laguna skrev i hovedinnlegget, men litt mindre enig i en del av de presiseringene hun har kommet med andre steder i tråden. Man lar selvfølgelig ikke unger stå og tisse midt på plenen i en park. Og selvfølgelig ikke andre steder heller, om det er toaletter tilgjengelig.

Men alle som har unger vet at man kan komme opp i situasjoner hvor det ikke er tilgjengelige toaletter, og at man ikke kan dressere barneblærer til å knipe igjen til man når fram til et toalett. Selv om noen som ikke har unger later til å tro at det er en mulighet man som foreldre har ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev vel aldri at "..man må sette på igjen barna bleie etter at de har sluttet..," - men kom med det som et forslag.

Jeg synes det er litt vel mange mødre her som forsvarer sine potensielle "ugjerninger og dårlige barneoppdragelse" med nebb og klør....fremfor å vise litt forståelse for det som laguna påpeker, og som HELT KLART er en uting.

Mødre er som mødre værst....:-)

Jeg har jo vist den aller største forståelse for lagunas hovedinnlegg og har dertil sagt meg enig i det flere ganger i denne tråden.

Men det at man er veldig enig i en ting en person sier betyr jo ikke at man nødvendigvis er enig i andre ting den samme personen sier! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan bare snakke for meg selv, men denne småbarnsmoren er veldig enig i det laguna skrev i hovedinnlegget, men litt mindre enig i en del av de presiseringene hun har kommet med andre steder i tråden. Man lar selvfølgelig ikke unger stå og tisse midt på plenen i en park. Og selvfølgelig ikke andre steder heller, om det er toaletter tilgjengelig.

Men alle som har unger vet at man kan komme opp i situasjoner hvor det ikke er tilgjengelige toaletter, og at man ikke kan dressere barneblærer til å knipe igjen til man når fram til et toalett. Selv om noen som ikke har unger later til å tro at det er en mulighet man som foreldre har ;o)

Det er klart.

Og så langt jeg klarer å tolke lagunas innlegg her, så ser også hun ut til å være enig i det.

Men det har kanskje med øynene som ser å gjøre?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det handler vel i bunn og grunn bare om å ta litt hensyn til hverandre?"

Er det ikke nettopp det laguna ber en del mødre om?

Jo. Men nesten alle som har svart her er jo enige (hvis det da ikke har dukket opp noen tilhengere av fri urinering etter at jeg ga opp å følge med i denne gørrlange tråden?). Jeg ser ingen som synes at det er helt ok å lære opp ungene til å tisse vilt og hemningsløst i parkene. Likevel fortsetter hun med stadig grovere skyts. Jeg skjønner ikke helt vitsen må jeg innrømme. Helt ærlig, jeg synes det virker som det er laguna som tar minst hensyn her. Hun greier i alle fall ikke å ta hensyn til at det er små unger det handler om. Mulig det skyldes at hun ikke vet hvordan de er skrudd sammen, men jeg synes ikke hun viser særlig vilje til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig med deg i.

Og sansynligvis skyldes det den manglende oppdragelsen de fikk når de var barn og ble oppfordret til å mige midt i parken......

Ditt syn på årsaken til den manglende søppelkontrollen innebærer et altfor deterministisk menneskesyn...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vist den aller største forståelse for lagunas hovedinnlegg og har dertil sagt meg enig i det flere ganger i denne tråden.

Men det at man er veldig enig i en ting en person sier betyr jo ikke at man nødvendigvis er enig i andre ting den samme personen sier! :-)

Det er riktig.

Og egentlig så tror jeg ikke du og laguna er så veldig uenige i dette temaet jeg....uansett hvilke av innleggene deres her man velger å fokusere på.

Men diskutere "bagateller og detaljer" klarer dere godt likevel - som kjerringer flest:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ditt syn på årsaken til den manglende søppelkontrollen innebærer et altfor deterministisk menneskesyn...*s*

Jeg klarte ikke å la være:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Men nesten alle som har svart her er jo enige (hvis det da ikke har dukket opp noen tilhengere av fri urinering etter at jeg ga opp å følge med i denne gørrlange tråden?). Jeg ser ingen som synes at det er helt ok å lære opp ungene til å tisse vilt og hemningsløst i parkene. Likevel fortsetter hun med stadig grovere skyts. Jeg skjønner ikke helt vitsen må jeg innrømme. Helt ærlig, jeg synes det virker som det er laguna som tar minst hensyn her. Hun greier i alle fall ikke å ta hensyn til at det er små unger det handler om. Mulig det skyldes at hun ikke vet hvordan de er skrudd sammen, men jeg synes ikke hun viser særlig vilje til å forstå.

Jeg tror det heller har mer med ønsket/viljen til hvordan tolke lagunas innlegg å gjøre jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig.

Og egentlig så tror jeg ikke du og laguna er så veldig uenige i dette temaet jeg....uansett hvilke av innleggene deres her man velger å fokusere på.

Men diskutere "bagateller og detaljer" klarer dere godt likevel - som kjerringer flest:-)

Ja, og du har nettopp bevist at menn ikke er så opptatt av detaljene! ;-)

For det aller aller første innlegget fra meg som indikerer en viss uenighet med laguna, var mitt første innlegg til deg! :-D Ellers har det overhodet ikke vært noen "uenighet mellom laguna" og meg! ;-)

Mannfolk, altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det heller har mer med ønsket/viljen til hvordan tolke lagunas innlegg å gjøre jeg:-)

Mulig, mulig, og kanskje minner om tidligere lite barnevennlige innlegg fra samme dame påvirker litt;-)

Uansett, jeg synes hun skaper en kjempesak av noe som ikke er et særlig stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart.

Og så langt jeg klarer å tolke lagunas innlegg her, så ser også hun ut til å være enig i det.

Men det har kanskje med øynene som ser å gjøre?

:-)

Tja? Det var vel mer denne typen kommentarer jeg tenkte på:

"Meeen..Joda jeg kan forstå at det er akutt innimellom...Men da synes jeg nesten en kan ta på bleie eler noe jeg da, når en skal være blandt folk og snipen ikke har helt egenkontroll enda. For det første er det ubeskrivelig ekkelt for utenforstående, men det er vel ikke helt kult at ungen lærer seg til vanen heller?"

For selvfølgelig trer man ikke bleie på en unge i tilfelle ungen må tisse og det ikke er en do i nærheten. Da tar man ungen med seg bak et eller annet og lar ungen tisse der. Da vi var på vinterferie og gikk på timeslange skiturer måtte ungene tisse både støtt og stadig. Og man gikk da ut av løypa og bak en busk, lot ungen tisse og spadde over. Det var aldri et alternativ å ta på dem bleie, eller å tisse i/ved løypa eller på andre steder hvor man kunne anta at noen ville finne på å sette seg ned.

Så altså, enighet om at unger skal lære seg at man ikke tisser på offentlige steder, og at man tisser på toaletter der slike finnes. Men uenig i at det er Krise om en unge tisser i en busk i utmarka eller langs veien når man skal til hytta. Eller andre steder hvor tissingen ikke er til sjenanse når man tisser eller etterpå. Jeg tror ikke at unger som av og til tisser i naturen får forståelsen av at man heretter kan tisse akkurat hvor man vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg vil gjerne at alle voksne med manglende søppelkontroll holder seg unna både Oslos parker og strender, og særlig at de ikke reiser utenfor byen og forsøpler vår badepark.

Kan du hjelpe meg med å prøve å få dette gjennomført?

Nei. Men en skulle tro det skulle være enklere for folk å holde orden på egne unger og hva de applauderer dem til enn for meg å holde orden på vilt fremmede, eller hva? For ikke å snakke om hva som e hvems ansvar. Det er ikke mitt ansvar hva andre folk kaster og det er utenfor min kontroll.

Det er folks ansvar at ungene ders pisser i parken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det heller har mer med ønsket/viljen til hvordan tolke lagunas innlegg å gjøre jeg:-)

Pøh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...