Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Nå er du barnslig. Hvorfor tar du sånn av fordi de som har barn påpeker at alt ikke er så enkelt alltid? Føler du at vi ser på deg som en mindreverdig diskusjonspartner fordi du ikke har barn? Klart vi bryr oss om meningene dine, men det skinner gjennom at du ikke har særlig peiling på hvordan barn fungerer og hvor vanskelig det kan være å få dem til å gjøre det en vil. Dessuten er du veldig påståelig. Det er det folk reagerer på, tror jeg, ikke saken i seg.

Klart jeg er påståelig! Jeg har sagt sånn ca 50 ganger at jeg skjønner at ting kan være prekært og derfor unnskyldt, men jeg forstår ikke, og vil ikke forstå, at det er jeg som er henynsløs fordi jeg ikke er nen tilhenger av at ungene blir oppfodret til fri flyt.

Dessuten gir jeg rett og slett opp når den der gamle leksa om at folk som ikke har unger ikke får ha meninger om unger heller blir servert. det er bullshit og vitner om at man snakker med en direkte ubegavet person.

Hvis du skal medaljere barnslighet i den tråden her vil jeg forresten uten å nøle anebfefale et par kandidaturer som står sterkere enn mitt, med fare for å bli enda mer klysete og barnefiendlig.

Det er jo helt utrolig at folk ser ut til å måtte forsvare tilgrising av park. anstendige mennesker som blir fersket i tilsvarende har stort sett evne til skamvett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

De fleste, jeg inkludert, får det til for det meste. Det sa jeg også i det første svaret mitt. Men så er det unntakstilfellene da. Det er dem jeg har diskutert i hele tråden selv om du har greid å få det til å høres ut som jeg gir beng i om ungen min tisser ned Oslo by;-)

Og jeg har sagt at jeg har forståelse for kriser og unntakstilfeller.Fortsatt er jeg en hensynsløs dust som man kan vurdere å høre på om fire unger eller så, for da får jeg automatisk fornuft..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat oppmuntringen til det jeg sitter og misliker også da..Jeg skjønner jo godt det at ting ikke alltid går om planlagt.(Og et har jeg vel også presisert sånn omlag femti ganger;-))

Men jeg tror noen har bestemt seg for at jeg er styggelaguna fordi jeg våger å stille spørmål ved noe rundt unger i det hele tatt her..;-)

Heldigvis svarer jo 90% av tråden anstendig da, så da får jeg heller finne meg i det.

:-)

Jeg tror dere diskuterer litt forbi hverandre.

Den som var med i diskusjonen fra først av har vel neppe noen problemer med å lese hovedinnlegget som det var ment: At man ikke bør oppfordre/applaudere til tissing overalt, selv om det er småunger det dreier seg om.

Men når det kommer til folk etterhvert som tråden har vokst, så leser de ikke bare hovedinnlegget, men også andre innlegg, der du tildels kommer med uttalelser som mange med barn ikke bifaller, selv om man fortsatt er fullstendig enig med deg i hovedinnlegget.

Mange av dem som sier seg ueinge med deg tror jeg er uenige med deg i disse "tilleggskommentarene". Det betyr ikke nødvendigvis at de applauderer tissing! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg er påståelig! Jeg har sagt sånn ca 50 ganger at jeg skjønner at ting kan være prekært og derfor unnskyldt, men jeg forstår ikke, og vil ikke forstå, at det er jeg som er henynsløs fordi jeg ikke er nen tilhenger av at ungene blir oppfodret til fri flyt.

Dessuten gir jeg rett og slett opp når den der gamle leksa om at folk som ikke har unger ikke får ha meninger om unger heller blir servert. det er bullshit og vitner om at man snakker med en direkte ubegavet person.

Hvis du skal medaljere barnslighet i den tråden her vil jeg forresten uten å nøle anebfefale et par kandidaturer som står sterkere enn mitt, med fare for å bli enda mer klysete og barnefiendlig.

Det er jo helt utrolig at folk ser ut til å måtte forsvare tilgrising av park. anstendige mennesker som blir fersket i tilsvarende har stort sett evne til skamvett.

Å stønn. Jeg må bare få presisere for femtiende gang at jeg ikke er for fri flyt, så jeg håper du sikter til andre enn meg her. Har gitt opp å få noen oversikt over denne lange tråden nå.

Men altså, jeg tror det er flere enn meg som leser det de vil lese her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg tror dere diskuterer litt forbi hverandre.

Den som var med i diskusjonen fra først av har vel neppe noen problemer med å lese hovedinnlegget som det var ment: At man ikke bør oppfordre/applaudere til tissing overalt, selv om det er småunger det dreier seg om.

Men når det kommer til folk etterhvert som tråden har vokst, så leser de ikke bare hovedinnlegget, men også andre innlegg, der du tildels kommer med uttalelser som mange med barn ikke bifaller, selv om man fortsatt er fullstendig enig med deg i hovedinnlegget.

Mange av dem som sier seg ueinge med deg tror jeg er uenige med deg i disse "tilleggskommentarene". Det betyr ikke nødvendigvis at de applauderer tissing! :-)

Det høres vitterlig sånn ut da! ;-)

Jeg sier at jeg har forståelse for ulykker etc, men synes vane og oppmuntring er noe drit.. Da synes jeg det ligger ganske tydelig implisitt at man er for fri flyt uten at noen legger seg opp i det når jeg da er en egoistisk, hensynsøs(!) møkkakjerring for å mene overnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Å stønn. Jeg må bare få presisere for femtiende gang at jeg ikke er for fri flyt, så jeg håper du sikter til andre enn meg her. Har gitt opp å få noen oversikt over denne lange tråden nå.

Men altså, jeg tror det er flere enn meg som leser det de vil lese her:-)

Jeg har da aldri siktet til deg. Jeg skrev til deg at jeg hadde fortåelse for dine greier. Jeg sikter til f.eks flisa,frosken, hun med de ekle doene og et par til. Ca 90 % av tråden har da svart anstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har sagt at jeg har forståelse for kriser og unntakstilfeller.Fortsatt er jeg en hensynsløs dust som man kan vurdere å høre på om fire unger eller så, for da får jeg automatisk fornuft..;-)

Erfaring. Du får erfaring. Fornuft må du nok ha fra før av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere diskuterer litt forbi hverandre.

Den som var med i diskusjonen fra først av har vel neppe noen problemer med å lese hovedinnlegget som det var ment: At man ikke bør oppfordre/applaudere til tissing overalt, selv om det er småunger det dreier seg om.

Men når det kommer til folk etterhvert som tråden har vokst, så leser de ikke bare hovedinnlegget, men også andre innlegg, der du tildels kommer med uttalelser som mange med barn ikke bifaller, selv om man fortsatt er fullstendig enig med deg i hovedinnlegget.

Mange av dem som sier seg ueinge med deg tror jeg er uenige med deg i disse "tilleggskommentarene". Det betyr ikke nødvendigvis at de applauderer tissing! :-)

Der sa du det :-)

Jeg er veldig enig i hovedinnlegget, men må smile litt når laguna begynner å trekke erfaringer fra husdyrhold og snakke om bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres vitterlig sånn ut da! ;-)

Jeg sier at jeg har forståelse for ulykker etc, men synes vane og oppmuntring er noe drit.. Da synes jeg det ligger ganske tydelig implisitt at man er for fri flyt uten at noen legger seg opp i det når jeg da er en egoistisk, hensynsøs(!) møkkakjerring for å mene overnevnte.

Ja, folk burde jo snakke for seg selv, men jeg tror ganske mange her inne som ikke bare har kommet med et uforbeholdent "helt enig asså" ER helt enige i at man ikke skal oppfordre etc etc. Men de diskuterer mer "grensene" for krisestuasjoner, bleiepåstander, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri siktet til deg. Jeg skrev til deg at jeg hadde fortåelse for dine greier. Jeg sikter til f.eks flisa,frosken, hun med de ekle doene og et par til. Ca 90 % av tråden har da svart anstendig.

Ok. Da hadde kommet til flere tilhengere av fri flyt. Jeg detter alltid av lasset når trådene blir for lange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Erfaring. Du får erfaring. Fornuft må du nok ha fra før av:-)

Ikke i følge enkelte dolere..;-)Der edler moderskapet moderen og man blir i grunn født på ny selv som en bedre og mere fornuftig person et par dager etterpå. Gjerne med helt ny personlighet og nye holdninger..;-)

Sprøtt i grunn, de fleste JEG kjenner med barn er stort sett samme menneskene, nå med mere ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ok. Da hadde kommet til flere tilhengere av fri flyt. Jeg detter alltid av lasset når trådene blir for lange...

;-) Den er grei..Jeg også forresten, men siden det er "min" tråd føler jeg meg litt forpliktet til å holde en viss oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men en skulle tro det skulle være enklere for folk å holde orden på egne unger og hva de applauderer dem til enn for meg å holde orden på vilt fremmede, eller hva? For ikke å snakke om hva som e hvems ansvar. Det er ikke mitt ansvar hva andre folk kaster og det er utenfor min kontroll.

Det er folks ansvar at ungene ders pisser i parken.

Det er mulig at du har vært vitne til oppførsel som har gitt deg grunn til å reagere så sterkt som det du gjør.

Det er mulig...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke greit at unger tisser hvor som helst, jeg er helt fullstendig enig med deg. Hadde det vært på fjellet eller i skogen så hadde det vært en annen sak, men da hadde jeg også sendt ungene et stykke unna andre folk om de måtte tisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønn tulipan

Jada jeg er ejn nazi og en kjempedass fordi jeg synes vi kan prøve å la være å pisse ned sentrumsparkene. Sånne som meg burde skytes, fryses ned og kanskje fryses opp igjen når jeg hadde fått minst fire unger og derfor automatisk hadde blitt fornuftig, snill, vettug og viste hva jeg pratet om, og selvfølgelig vært utvetydig for at småunger kan pisse hvor de vil hvis de har lyst til det eller hvis mor synes det er praktisk.

Neida, men litt større forståelse for at ting blir annerledes når man har med barn å gjøre, burde du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med hvem det nå var som ville være flue på veggen hvis laguna en dag skulle finne på å få barn. Det hadde vært skikkelig gøy å se hvordan hun løste problemer som dette med et ekte og ikke et tenkt barn, hehe.

Det er også mulig vi får vite det en dag - vi kan jo legge denne tråden under favoritter - og så kan vi komme tilbake om noen år - vi blir nok i 10 år til vet du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Så sant det er do i rimelig nærhet, så skal selvfølgelig ungen gjøre fra seg på do.

Er man i skogen eller på fjellet og det er noen kilometer til nærmeste do, så er det helt i orden å gå i buskene. Men da godt unna der folk går, sitter, står osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Tror ikke noe på slike historier at mødre står og heier frem unger som strør rundt i parkene.

Jeg hadde en gang en mor på besøk som oppfordret barnet sitt til å tisse i den lille hageflekken min. Badet var ledig og cirka 5 meter unna, og ungen hadde hatt tid til å gå inn, men "det var så greit å gjøre ute", som hun smilende sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Problemet med små barn er vel at når de må, så må de med en gang og veldig mye. Men jeg prøver å komme meg ut av "offentligheten" og inn i buskasset. I byeen springer vi inn på nærmeste butikk. Så, nei vi gjør det ikke i full offentighet. Syns ikke det er sjarmerende i det heletatt med en strle som går alle veier jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...