Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Mulig, mulig, og kanskje minner om tidligere lite barnevennlige innlegg fra samme dame påvirker litt;-)

Uansett, jeg synes hun skaper en kjempesak av noe som ikke er et særlig stort problem.

Veldig enig - og å be en ta på bleie vitner om at hun ikke skjønner hva hun snakker om *dukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Veldig enig - og å be en ta på bleie vitner om at hun ikke skjønner hva hun snakker om *dukker*

Jeg må si meg enig med hvem det nå var som ville være flue på veggen hvis laguna en dag skulle finne på å få barn. Det hadde vært skikkelig gøy å se hvordan hun løste problemer som dette med et ekte og ikke et tenkt barn, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Tja? Det var vel mer denne typen kommentarer jeg tenkte på:

"Meeen..Joda jeg kan forstå at det er akutt innimellom...Men da synes jeg nesten en kan ta på bleie eler noe jeg da, når en skal være blandt folk og snipen ikke har helt egenkontroll enda. For det første er det ubeskrivelig ekkelt for utenforstående, men det er vel ikke helt kult at ungen lærer seg til vanen heller?"

For selvfølgelig trer man ikke bleie på en unge i tilfelle ungen må tisse og det ikke er en do i nærheten. Da tar man ungen med seg bak et eller annet og lar ungen tisse der. Da vi var på vinterferie og gikk på timeslange skiturer måtte ungene tisse både støtt og stadig. Og man gikk da ut av løypa og bak en busk, lot ungen tisse og spadde over. Det var aldri et alternativ å ta på dem bleie, eller å tisse i/ved løypa eller på andre steder hvor man kunne anta at noen ville finne på å sette seg ned.

Så altså, enighet om at unger skal lære seg at man ikke tisser på offentlige steder, og at man tisser på toaletter der slike finnes. Men uenig i at det er Krise om en unge tisser i en busk i utmarka eller langs veien når man skal til hytta. Eller andre steder hvor tissingen ikke er til sjenanse når man tisser eller etterpå. Jeg tror ikke at unger som av og til tisser i naturen får forståelsen av at man heretter kan tisse akkurat hvor man vil...

Døh..Det jeg mener at det er SAMME FAEN for meg hvordan derte løser det - bare dere prøver..Å oppfordre ungen til å stå og mige der andre spiser og hygger seg er en uting.

Nøyaktig hvordan en løser det for være deres sak, det er ders unger og deres ansvar.

Om kattene mine dreiv og meig ned bakgården her er jeg sikker på at de fleste hadde vært interessert i at jeg gjorde noe for å forhindre det - og ikke så veldig i hvordan.

Og for tusende gang..Jeg har forståelse for at det kan være krise..Men det ser ikke akkurat så veldig krise ut når mødrene smiler og ler og lar ungene pisse whereever..på grunn av at de ikke gidder å gå å finne en dass..ELLER fordi de synes offentlige doer er "ekle" Den holder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg forstår (i motsetning til noen andre her kan det se ut som...) hva du kritiserer her, og er HELT enig med deg.

Å LÆRE og OPPFORDRE ungene til å pisse midt i parken er en UTING.

At uhell kan skje, og at man så gjør det beste ut av det (finne den minst uheldige plassen der man befinner seg), er noe helt annet - hvilket du også har presisert i flere innlegg, uten at det egentlig burde vært nødvendig, siden hovedinnlegget ditt er mer enn klart nok for de som ønsker å forstå hva du sier:-)

Takk..:-) Jeg synes ikke jeg var noe spesielt tvedtydig her jeg da..Det er vel kanskje problemet;-)

Og de blir jo ikke annet enn vittig når folk får busta ut og mener det er jeg som er selvsentrert, kjip og henynsløs når jeg foreslår at det hadde vært en god ting å prøve å holde sentrumsparkpissing på et absolutt minimum.

Jeg skulle likt og hørt pipa om det var jeg som insisterte på å sette meg og pisse midt i matoppakningen til småungene deres..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Etter å ha lest deler av tråden her, høres du rimelig selvsentrert ut, med liten forståelse for hvordan det er å ha barn og å være barn.

Klart om man har en unge som har sluttet med bleie, så tar man ikke den på igjen. Og klart man lar barna tisse bak en busk om det er krise. Skulle bare mangle.

Jada jeg er ejn nazi og en kjempedass fordi jeg synes vi kan prøve å la være å pisse ned sentrumsparkene. Sånne som meg burde skytes, fryses ned og kanskje fryses opp igjen når jeg hadde fått minst fire unger og derfor automatisk hadde blitt fornuftig, snill, vettug og viste hva jeg pratet om, og selvfølgelig vært utvetydig for at småunger kan pisse hvor de vil hvis de har lyst til det eller hvis mor synes det er praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døh..Det jeg mener at det er SAMME FAEN for meg hvordan derte løser det - bare dere prøver..Å oppfordre ungen til å stå og mige der andre spiser og hygger seg er en uting.

Nøyaktig hvordan en løser det for være deres sak, det er ders unger og deres ansvar.

Om kattene mine dreiv og meig ned bakgården her er jeg sikker på at de fleste hadde vært interessert i at jeg gjorde noe for å forhindre det - og ikke så veldig i hvordan.

Og for tusende gang..Jeg har forståelse for at det kan være krise..Men det ser ikke akkurat så veldig krise ut når mødrene smiler og ler og lar ungene pisse whereever..på grunn av at de ikke gidder å gå å finne en dass..ELLER fordi de synes offentlige doer er "ekle" Den holder ikke.

Døh, vi er enige i de tingene der. Men det det er et par ting, blant annet dine sammenlinkninger med dyr, som tyder på at du ikke vet helt hva du snakker om når det gjelder unger og muligheter for å trene deres bø'remusklatur. Både jeg og alle de andre småbarnsforeldrene jeg kjenner hadde reagert negativt om vi var på standen/i parken og ungen ved siden av plutselig tisset på bakken rett der vi satt. Men ingen av oss hadde leet på et øye om noen lot ungen tisse bak en busk, om det ikke var andre alternativer. Eller om det var 5 i kø foran do'en, og disse overhode ikke hadde forståelse for at unger som må tisse NÅ, må nettopp det: tisse NÅ.

Min datter har tisse mange rare steder i bleieavvenningsperioden. Men jeg kan forsikre deg om at hun per i dag holder seg til hun absolutt ikke har noe alternativ, før hun tisser ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er helt enig med deg, og reagerer på det samme. Her jeg bor, lar mødre/fedre sine unger få lov å tisse borti hekken - selv om vi andre sitter fem meter unna og spiser mat ute på fellesbordet!

Dèt syns jeg er en uting. Er man langt fra toaletter kan man jo forstå det, men her er det altså snakk om å gå tretti meter bort til blokka si?!

Jeg har barn jeg også, men ønsker ikke å lære dem slike uvaner.

Godt å høre:-) Jeg håper jo og tror at dere er i majoritet..Jeg nekter å tro - som det blir antydet i tråden her - at en er nødt til å miste både dømmekraft og sunn fornuft når en blir mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nei, det er absolutt ikke greit.. Men mine barn gjør det om vi er langt til fjells, milevis fra toalett :) Men har man tilgang på toalett, så er det et forb. griseri å la de skvette fra seg hvorsomhelst!

Selvsagt kan en tisse på fjellet etc..Men ikke i Birkelunden! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

Vi kunne jo ta det bildet, og sette på en sånn rød ring med skråstrek over, som et forbudtskilt. Og så henge opp på lysstopler etc. nær parken ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huhei

Jada jeg er ejn nazi og en kjempedass fordi jeg synes vi kan prøve å la være å pisse ned sentrumsparkene. Sånne som meg burde skytes, fryses ned og kanskje fryses opp igjen når jeg hadde fått minst fire unger og derfor automatisk hadde blitt fornuftig, snill, vettug og viste hva jeg pratet om, og selvfølgelig vært utvetydig for at småunger kan pisse hvor de vil hvis de har lyst til det eller hvis mor synes det er praktisk.

Det var da voldsomt?! Foreslår at du låner med deg en 3-4-åring noen sommerdager på "Løkka" sånn at du kan få bevist dine teorier og ikke minst lært opp andre mødre og fedre i hvordan det skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Døh, vi er enige i de tingene der. Men det det er et par ting, blant annet dine sammenlinkninger med dyr, som tyder på at du ikke vet helt hva du snakker om når det gjelder unger og muligheter for å trene deres bø'remusklatur. Både jeg og alle de andre småbarnsforeldrene jeg kjenner hadde reagert negativt om vi var på standen/i parken og ungen ved siden av plutselig tisset på bakken rett der vi satt. Men ingen av oss hadde leet på et øye om noen lot ungen tisse bak en busk, om det ikke var andre alternativer. Eller om det var 5 i kø foran do'en, og disse overhode ikke hadde forståelse for at unger som må tisse NÅ, må nettopp det: tisse NÅ.

Min datter har tisse mange rare steder i bleieavvenningsperioden. Men jeg kan forsikre deg om at hun per i dag holder seg til hun absolutt ikke har noe alternativ, før hun tisser ute.

Grunnen til at jeg sammenligner med dyr er for at det er nærliggende.. jeg som dyreeier har ansvar for dyrene mine..Hadde jeg hatt barn hadde jeg hatt ansvar for barna mine,ikke bare for at de hadde fint, men også for at de ikke var til sjenanse for andre.Det innebærer at en må ha forståelse for at utenforstående ikke alltid er så optatt av derfor og sånn og slik..Småbarnsforeldrene her oppe ser ut til å være VELDIG interssert i at andre skal ha forståelse for dem..Og lite for at de også må utvise forståelse for andre.

Og mange prøver ikke i det hele tatt - De tar seg derimot snnsykt til rette og mener at hele verden burde være tilrettelagd for akkurat dem og barna deres. Blandt annet gies dette utrykk ved at de uten hensyn til de andre parkbrukerne OPPFORDRER til pissing.

Det er dårlig parksolidaritet, og jeg vil anta at det ikke er noen heldig vane å lære seg heller?

Det er mye annet som er dårlig parksolidaritet også. forsøpling, sneipeknipsing etc..Men jeg har aldri sett noe om er gjort så overlegent og uten blygsel og i "sin fulle rett" som mødrene som lar småbarna skvette.

Hvis jeg gjør noe galt blir jeg hvertfall behørig skamfull om noen ser meg. Jeg synes ikke man skal bli fritatt for skamfølelse og fra å oppføre seg anstendig selv om man har barn.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Det var da voldsomt?! Foreslår at du låner med deg en 3-4-åring noen sommerdager på "Løkka" sånn at du kan få bevist dine teorier og ikke minst lært opp andre mødre og fedre i hvordan det skal gjøres.

Det var svært av meg? :-o Dere er neggu ikke helt sanne heller da..,-)Jaja, laguna er et heslig menneske som ikke liker at småunger pisser så og si opp i picnic pledd, og ellers svært bedrevitende fordi jeg hevder at jeg faktisk ikke ville latt noen jeg hadde ansvar for gjøre det samme (og ialle fall ikke oppfordret til det)?

*fnis*

Ellers, nei takk. Jeg vil helst slippe å låne en fireåring så lenge. jeg synes det er kjekkest å møte dem akkurat så lenge at de kan få en is og deretter levers tilbake. Jeg har aldri hevdet å være flink med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Vi kunne jo ta det bildet, og sette på en sånn rød ring med skråstrek over, som et forbudtskilt. Og så henge opp på lysstopler etc. nær parken ;-)

Det hadde vært betimelig! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg må si meg enig med hvem det nå var som ville være flue på veggen hvis laguna en dag skulle finne på å få barn. Det hadde vært skikkelig gøy å se hvordan hun løste problemer som dette med et ekte og ikke et tenkt barn, hehe.

Hvis du ser rundt i tråden her ser det jo ikke uttil å være helt gresk å få det til for folk med vassekte unger heller da? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Det var da voldsomt?! Foreslår at du låner med deg en 3-4-åring noen sommerdager på "Løkka" sånn at du kan få bevist dine teorier og ikke minst lært opp andre mødre og fedre i hvordan det skal gjøres.

Noen av oss har dratt rundt med både 3-, 4- og 5-åringer på Løkka - og er allikevel enig med Laguna i at man ikke oppmuntrer ungene til å tisse overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Noen av oss har dratt rundt med både 3-, 4- og 5-åringer på Løkka - og er allikevel enig med Laguna i at man ikke oppmuntrer ungene til å tisse overalt.

Det er akkurat oppmuntringen til det jeg sitter og misliker også da..Jeg skjønner jo godt det at ting ikke alltid går om planlagt.(Og et har jeg vel også presisert sånn omlag femti ganger;-))

Men jeg tror noen har bestemt seg for at jeg er styggelaguna fordi jeg våger å stille spørmål ved noe rundt unger i det hele tatt her..;-)

Heldigvis svarer jo 90% av tråden anstendig da, så da får jeg heller finne meg i det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg er ejn nazi og en kjempedass fordi jeg synes vi kan prøve å la være å pisse ned sentrumsparkene. Sånne som meg burde skytes, fryses ned og kanskje fryses opp igjen når jeg hadde fått minst fire unger og derfor automatisk hadde blitt fornuftig, snill, vettug og viste hva jeg pratet om, og selvfølgelig vært utvetydig for at småunger kan pisse hvor de vil hvis de har lyst til det eller hvis mor synes det er praktisk.

Nå er du barnslig. Hvorfor tar du sånn av fordi de som har barn påpeker at alt ikke er så enkelt alltid? Føler du at vi ser på deg som en mindreverdig diskusjonspartner fordi du ikke har barn? Klart vi bryr oss om meningene dine, men det skinner gjennom at du ikke har særlig peiling på hvordan barn fungerer og hvor vanskelig det kan være å få dem til å gjøre det en vil. Dessuten er du veldig påståelig. Det er det folk reagerer på, tror jeg, ikke saken i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser rundt i tråden her ser det jo ikke uttil å være helt gresk å få det til for folk med vassekte unger heller da? ;-)

De fleste, jeg inkludert, får det til for det meste. Det sa jeg også i det første svaret mitt. Men så er det unntakstilfellene da. Det er dem jeg har diskutert i hele tråden selv om du har greid å få det til å høres ut som jeg gir beng i om ungen min tisser ned Oslo by;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...