Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Det er også mulig vi får vite det en dag - vi kan jo legge denne tråden under favoritter - og så kan vi komme tilbake om noen år - vi blir nok i 10 år til vet du! :)

Det skal jeg jammen gjøre, hehe. Hun kommer sikkert til å bo her inne hvis hun nå skulle få det for seg å få barn, for hun lurer på alt mellom himmel og jord selv nå når hun enslig og lever det bekymringsløse livet. Og at hun ikke vet opp og ned på en unge har vi jo skjønt, så hun blir helt avhengig av foreldreforumet. Dessuten _kan_ hun jo bare ikke bli en sånn kafémamma som drasser med seg snørrungen overalt til irritasjon for de barnløse, så hun får nok med tid til doling;-)

PS: vi skal ikke plage henne med gjentatte "hva var det vi sa", skal vi vel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Jøss, la du og merke til det?

De gadd vel ikke å gå ned trappa til toalettet da. Det er nemlig blitt nøkkel på handikaptoalettet på Grünerhagen så ingen andre får låne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

Både da jeg så tråden, og mens jeg har lest en del i den, så ser jeg bare "buksene" i stedet for "buskene", at nå begynner det å bli så snålt at jeg tror jeg gir meg for i dag :P

Men jeg er enig med deg. Ingen skal tisse midt på åpen plass, hvor folk har picnic. Men at man kan ta med ungen et godt stykke unna, og la han/hun tisse bak en busk, det synes jeg er greit. Selvsagt ikke om det er et toalett uten kø rett i nærheten, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Jøss, la du og merke til det?

De gadd vel ikke å gå ned trappa til toalettet da. Det er nemlig blitt nøkkel på handikaptoalettet på Grünerhagen så ingen andre får låne den.

Du, noe litt annet enn tissing i buskene,men kan jeg med god samvittighet bruke handikap-toalett nå?

Drasser jo rundt på litt utstyr nå, og har slikt kort som viser hvorfor jeg evnt må nytte ett HC-toalett.

Men allikevel ser jeg jo frisk og bra ut da....

Håper at med tid og stunder trenger jeg hverken stor plass eller diverse utstyr med meg, men ting tar tid! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Må innrømme at jeg har flirt litt når jeg har lest denne tråden ;-)

Men til det du skriver i hovedinnlegget er jeg enig!

Guttungen her er opplært til og ta hensyn, vi finner jo nærmeste toalett, og i kriser finner man en skjermet plass.

Men nå har jeg en blæresykdom da, så guttungen er nok mye sjeldnere på do han enn hva jeg er, men jeg lover at jeg oppfører meg fint og løper til nærmeste toalett.

Jeg har som oftes peiling på hvor alle er uansett :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, noe litt annet enn tissing i buskene,men kan jeg med god samvittighet bruke handikap-toalett nå?

Drasser jo rundt på litt utstyr nå, og har slikt kort som viser hvorfor jeg evnt må nytte ett HC-toalett.

Men allikevel ser jeg jo frisk og bra ut da....

Håper at med tid og stunder trenger jeg hverken stor plass eller diverse utstyr med meg, men ting tar tid! :o)

Hihi, det er for deg de er. Men vær forsiktig hvor du legger fra deg ting, det er mye bakterier der, ikke nok at vasken er flere meter unna når man har brukt doen slik at bakteriene flommer men det er også mange som skifter på babyer og etterlater seg ting som vi helst ikke vil ha i urinen. Sånn som colibakterier som gir urinveisinfeksjon øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Hihi, det er for deg de er. Men vær forsiktig hvor du legger fra deg ting, det er mye bakterier der, ikke nok at vasken er flere meter unna når man har brukt doen slik at bakteriene flommer men det er også mange som skifter på babyer og etterlater seg ting som vi helst ikke vil ha i urinen. Sånn som colibakterier som gir urinveisinfeksjon øyeblikkelig.

Da skal jeg ha det i bakhodet.

Skal prøve meg på en litt lengre tur ut av huset i morgen, må på apoteket og mase på de. De klarer ikke skaffe meg kateter, og nå har jeg bare 10 igjen. De skjønte ikke helt at det var krise om jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ha det i bakhodet.

Skal prøve meg på en litt lengre tur ut av huset i morgen, må på apoteket og mase på de. De klarer ikke skaffe meg kateter, og nå har jeg bare 10 igjen. De skjønte ikke helt at det var krise om jeg ikke har.

Du kan vel få tilsendt på døra gjennom Homecare? De kommer fast hver tredje mnd hvis du vil og leverer ut

forsyninger.http://www.homecare.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg er ejn nazi og en kjempedass fordi jeg synes vi kan prøve å la være å pisse ned sentrumsparkene. Sånne som meg burde skytes, fryses ned og kanskje fryses opp igjen når jeg hadde fått minst fire unger og derfor automatisk hadde blitt fornuftig, snill, vettug og viste hva jeg pratet om, og selvfølgelig vært utvetydig for at småunger kan pisse hvor de vil hvis de har lyst til det eller hvis mor synes det er praktisk.

Offerrollen kler deg dårlig,laguna. Trodde du tålte noe motbør, men får visst være mer forsiktig i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk..:-) Jeg synes ikke jeg var noe spesielt tvedtydig her jeg da..Det er vel kanskje problemet;-)

Og de blir jo ikke annet enn vittig når folk får busta ut og mener det er jeg som er selvsentrert, kjip og henynsløs når jeg foreslår at det hadde vært en god ting å prøve å holde sentrumsparkpissing på et absolutt minimum.

Jeg skulle likt og hørt pipa om det var jeg som insisterte på å sette meg og pisse midt i matoppakningen til småungene deres..;-)

"Jeg skulle likt og hørt pipa om det var jeg som insisterte på å sette meg og pisse midt i matoppakningen til småungene deres..;-)"

Kunne vært artig å prøve ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du har nettopp bevist at menn ikke er så opptatt av detaljene! ;-)

For det aller aller første innlegget fra meg som indikerer en viss uenighet med laguna, var mitt første innlegg til deg! :-D Ellers har det overhodet ikke vært noen "uenighet mellom laguna" og meg! ;-)

Mannfolk, altså!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja? Det var vel mer denne typen kommentarer jeg tenkte på:

"Meeen..Joda jeg kan forstå at det er akutt innimellom...Men da synes jeg nesten en kan ta på bleie eler noe jeg da, når en skal være blandt folk og snipen ikke har helt egenkontroll enda. For det første er det ubeskrivelig ekkelt for utenforstående, men det er vel ikke helt kult at ungen lærer seg til vanen heller?"

For selvfølgelig trer man ikke bleie på en unge i tilfelle ungen må tisse og det ikke er en do i nærheten. Da tar man ungen med seg bak et eller annet og lar ungen tisse der. Da vi var på vinterferie og gikk på timeslange skiturer måtte ungene tisse både støtt og stadig. Og man gikk da ut av løypa og bak en busk, lot ungen tisse og spadde over. Det var aldri et alternativ å ta på dem bleie, eller å tisse i/ved løypa eller på andre steder hvor man kunne anta at noen ville finne på å sette seg ned.

Så altså, enighet om at unger skal lære seg at man ikke tisser på offentlige steder, og at man tisser på toaletter der slike finnes. Men uenig i at det er Krise om en unge tisser i en busk i utmarka eller langs veien når man skal til hytta. Eller andre steder hvor tissingen ikke er til sjenanse når man tisser eller etterpå. Jeg tror ikke at unger som av og til tisser i naturen får forståelsen av at man heretter kan tisse akkurat hvor man vil...

"Men uenig i at det er Krise om en unge tisser i en busk i utmarka eller langs veien når man skal til hytta. Eller andre steder hvor tissingen ikke er til sjenanse når man tisser eller etterpå."

Så langt jeg har klart å lese av denne tråden, så er alle her enige i at det er OK....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Du kan vel få tilsendt på døra gjennom Homecare? De kommer fast hver tredje mnd hvis du vil og leverer ut

forsyninger.http://www.homecare.no/

Jo, men de kunne ikke levere meg raskt nok heller :-(

Fikk med meg litt fra sykehuset siden homecare ikke kunne levere, så skulle de sende i posten, men ting kan jo ikke være enkelt sant....Så homecare kunne ikke levere før i slutten av uka, og jeg er nesten tom.

Tror problemet er at jeg bruket str 14 og ikke 12, ikke så vanlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laguna: Du er en mester i få lange tråder. All honnør - og det er selvsagt fordi du har så finurlige problemstillinger.

Jeg er enig med deg, men små barn bak et tre eller en busk må tillates (synes jeg) dersom der ikke er alternativer. Men bare da - og det må være godt utenfor der andre ferdes.

(Og jeg var også blant de som leste "tisse i buksene".)

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en mor på besøk som oppfordret barnet sitt til å tisse i den lille hageflekken min. Badet var ledig og cirka 5 meter unna, og ungen hadde hatt tid til å gå inn, men "det var så greit å gjøre ute", som hun smilende sa.

Da hadde jeg blitt forbanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg jammen gjøre, hehe. Hun kommer sikkert til å bo her inne hvis hun nå skulle få det for seg å få barn, for hun lurer på alt mellom himmel og jord selv nå når hun enslig og lever det bekymringsløse livet. Og at hun ikke vet opp og ned på en unge har vi jo skjønt, så hun blir helt avhengig av foreldreforumet. Dessuten _kan_ hun jo bare ikke bli en sånn kafémamma som drasser med seg snørrungen overalt til irritasjon for de barnløse, så hun får nok med tid til doling;-)

PS: vi skal ikke plage henne med gjentatte "hva var det vi sa", skal vi vel...?

JOOOOOOO! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en mor på besøk som oppfordret barnet sitt til å tisse i den lille hageflekken min. Badet var ledig og cirka 5 meter unna, og ungen hadde hatt tid til å gå inn, men "det var så greit å gjøre ute", som hun smilende sa.

Jeg kjenner en VOKSEN MANN som gjorde det!!! Snakk om hakaslepp!!

Han og flere andre hadde vært på fest hos oss, og utpå natta har gjestene ringt etter taxi. På den korte veien ned vår oppkjørsel til taxien som står og venter, bestemmer denne fyren seg for at han må PISSE, og det gjør han da på VÅRE bukser!!! *grrr*

Huset var jo bare få meter unna, og han kunne da vel for søren ha gått på do før han gikk ut!!

Han var litt børst, men ikke mer enn at man kan forvente såpass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en mor på besøk som oppfordret barnet sitt til å tisse i den lille hageflekken min. Badet var ledig og cirka 5 meter unna, og ungen hadde hatt tid til å gå inn, men "det var så greit å gjøre ute", som hun smilende sa.

Korreksjon i mitt svar til deg: Skulle selvsagt vært våre BUSKER!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Offerrollen kler deg dårlig,laguna. Trodde du tålte noe motbør, men får visst være mer forsiktig i fremtiden.

Offerollen? Hva skal jeg svare på sånt da?;-)

Jeg klarer ikke å ta det heeelt seriøs at det jeg som er usympatisk og hensynsløs fordi andre lar ungene sin mige ned parken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Laguna: Du er en mester i få lange tråder. All honnør - og det er selvsagt fordi du har så finurlige problemstillinger.

Jeg er enig med deg, men små barn bak et tre eller en busk må tillates (synes jeg) dersom der ikke er alternativer. Men bare da - og det må være godt utenfor der andre ferdes.

(Og jeg var også blant de som leste "tisse i buksene".)

:o)

;-)

Ja dette ble en laaang en...Hyggelig at du er enig i at det er en uting da..Og jupp, det ser ut som buksene..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...