Gå til innhold

Å tisse i buskene


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Det skal jeg jammen gjøre, hehe. Hun kommer sikkert til å bo her inne hvis hun nå skulle få det for seg å få barn, for hun lurer på alt mellom himmel og jord selv nå når hun enslig og lever det bekymringsløse livet. Og at hun ikke vet opp og ned på en unge har vi jo skjønt, så hun blir helt avhengig av foreldreforumet. Dessuten _kan_ hun jo bare ikke bli en sånn kafémamma som drasser med seg snørrungen overalt til irritasjon for de barnløse, så hun får nok med tid til doling;-)

PS: vi skal ikke plage henne med gjentatte "hva var det vi sa", skal vi vel...?

Er det sant?

Oi oi, vi har drasset meg ungene på kafeer i inn og utland fra de var en neve stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 280
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    63

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    23

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270

Heng opp noen lapper på trærne med: "Tarantell mistet" eller "Rømt orm"?

God grilling! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Heng opp noen lapper på trærne med: "Tarantell mistet" eller "Rømt orm"?

God grilling! :-)

*lol* Kongeide! :-D

Og takk!:-) Nyt dagen du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og det gjør han da på VÅRE bukser!!! *grrr*"

Forstår godt at dere da ble irritert....

Hadde det derimot vært på deres BUSKER så hadde det vel ikke vært like ille...?

:-)

;-) Sånn kan det gå! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men de kunne ikke levere meg raskt nok heller :-(

Fikk med meg litt fra sykehuset siden homecare ikke kunne levere, så skulle de sende i posten, men ting kan jo ikke være enkelt sant....Så homecare kunne ikke levere før i slutten av uka, og jeg er nesten tom.

Tror problemet er at jeg bruket str 14 og ikke 12, ikke så vanlig det.

I USA vasker de dem og henger dem til tørk og bruker dem igjen. Jeg vet ikke riktig om det er å anbefale og jeg aner ikke hva slags oppløsning de vasker dem med heller.

Fikk du snakket med uroterapeuten på home care. Hun er kjempegrei og vet mer enn de fleste. Ring og snakk med henne og hør hva du skal gjøre.

Jeg har noen lange men det er også nr 12 og jeg tror ikke de rekker fram før du får de andre heller. Dessuten er de fra forsøket jeg var med på på Rikshospitalet så de er innsmørt med noe antibaktrielt middel som jeg selvfølgelig ikke vet hva er for resultatet fra undersøkelsen foreligger ikke enda.

Du har ikke noe sykehus i nærheten da. De pleier å ha noen liggende men det er ofte noe billig ræl men i nødens stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

I USA vasker de dem og henger dem til tørk og bruker dem igjen. Jeg vet ikke riktig om det er å anbefale og jeg aner ikke hva slags oppløsning de vasker dem med heller.

Fikk du snakket med uroterapeuten på home care. Hun er kjempegrei og vet mer enn de fleste. Ring og snakk med henne og hør hva du skal gjøre.

Jeg har noen lange men det er også nr 12 og jeg tror ikke de rekker fram før du får de andre heller. Dessuten er de fra forsøket jeg var med på på Rikshospitalet så de er innsmørt med noe antibaktrielt middel som jeg selvfølgelig ikke vet hva er for resultatet fra undersøkelsen foreligger ikke enda.

Du har ikke noe sykehus i nærheten da. De pleier å ha noen liggende men det er ofte noe billig ræl men i nødens stund....

Har snakket med ei i homecare, men vet ikke hva hun egentlig var for noe.

Men Riksen sa at de idag hadde hatt homecare på besøk, og nå var disse kateterene ikke lenger bestillingsvare, men lagervare.

Nå har jeg stresset med og prøve og få tak i, apoteket kunne ikke levere før om noen uker, homecare sender såfort de kan, men tidligest fredag.

Sykehusene rundt her hadde ikke, bare disse som skal haes saltvann på. Så nå har jeg slike, men de sliter jeg med og få inn, blir så himla glatte og uhåndterlige.

Men jeg får bare bruke disse Lofric kateterene inntilvidere.

Takker for at du ville dele dine :o) Men 12 får jeg her også, og de er rett og slett ikke tykke nok, er litt gørr nå i starten som må ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JOOOOOOO! :D

Ok da. Skikkelig vond å be, hehe.

Er forresten veldig takknemlig for at ingen later til å huske alle de komplett idiotiske innleggene jeg skrev om barneoppdraglese for noen få år siden...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i følge enkelte dolere..;-)Der edler moderskapet moderen og man blir i grunn født på ny selv som en bedre og mere fornuftig person et par dager etterpå. Gjerne med helt ny personlighet og nye holdninger..;-)

Sprøtt i grunn, de fleste JEG kjenner med barn er stort sett samme menneskene, nå med mere ansvar.

Tja, jeg må vel si at jeg synes jeg har forandret meg ganske mye etter at jeg fikk barn, selv om jeg selvsagt i bunn og grunn er den samme.

Jeg er blitt mye mer tolerant, ikke bare overfor unger men i det hele tatt. Jeg har også fått et helt annet syn på hva som er viktig i livet, og jeg er (takk gode Gud!) ikke i nærheten av å være like selvsentrert som jeg var før. Tro meg, jeg var stjernen i mitt eget liv og sentrum i universet. Komplett uspiselig var jeg;-) Etter at jeg fikk sønnen min er jeg nummer to, og det er selvsagt sånn det skal være. Han er mye viktigere enn meg, og jeg ville gjort hva som helst for ham. Helt sant!

Nå greier jeg å trekke på skuldrene av småproblemer, og ting som før ville fått meg helt ut av balanse ser jeg på som bagateller i dag.

Ellers er jeg vel stort sett den samme gamle. Med sabla mye mer ansvar, ja.

Født på ny blir å ta i, men jeg har det langt bedre med meg selv i dag. Jeg er visst en av disse mødrene du gjør narr av likevel, hehe.

Jeg er overbevist om at evnen til å bruke sunn fornuft ikke kommer sigende over natta når man får unge. Den har man lenge før den tid, men når man får litt erfaring med småkryp ser man at endel av de fornuftige tingene man hadde tenkt ut ikke funker i praksis:-)

PS: Det er ikke ok å tisse i parken, det er ikke ok å tisse i parken, det er ikke ok å tisse i parken, det er ikke ok å tisse i parken! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det var satt opp doer..

Og jeg så det i går også....:-o

Dorthe du er fornuftig, du lar vel ikke gjøre sånn? ;-)

Minstemann har aldri gjort det her. Det blir helt feil. Det er jo plenty av doer rundt om. Men da jeg bodde i Groruddalen lot vi ungene gjøre det i buskene rundt lekeplassen akkurat i avvenningsperioden.

Men uansett på Markedsdagene ville det aldri falt meg inn, det blir som om man lar ungene tisse på gata på Karl Johan 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med ei i homecare, men vet ikke hva hun egentlig var for noe.

Men Riksen sa at de idag hadde hatt homecare på besøk, og nå var disse kateterene ikke lenger bestillingsvare, men lagervare.

Nå har jeg stresset med og prøve og få tak i, apoteket kunne ikke levere før om noen uker, homecare sender såfort de kan, men tidligest fredag.

Sykehusene rundt her hadde ikke, bare disse som skal haes saltvann på. Så nå har jeg slike, men de sliter jeg med og få inn, blir så himla glatte og uhåndterlige.

Men jeg får bare bruke disse Lofric kateterene inntilvidere.

Takker for at du ville dele dine :o) Men 12 får jeg her også, og de er rett og slett ikke tykke nok, er litt gørr nå i starten som må ut.

Du venner deg til Lofric, de er greie etterhvert. Men hold i tuten, ikke på selve kateteret eller prøv med gummihansker.

Og glem apoteket. De klarer aldri å skaffe til riktig tid. Jeg prøvde en periode men fant ut det var bare tull.

Håper forresten at du har stor lagerplass ;o) Du aner ikke hvor mange du får når det er for tre mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann har aldri gjort det her. Det blir helt feil. Det er jo plenty av doer rundt om. Men da jeg bodde i Groruddalen lot vi ungene gjøre det i buskene rundt lekeplassen akkurat i avvenningsperioden.

Men uansett på Markedsdagene ville det aldri falt meg inn, det blir som om man lar ungene tisse på gata på Karl Johan 17.mai.

Jeg ser det for meg - midt i direktesendinga på TV2 - dusinvis av festkledte fedre og mødre med sine avkom i buskene ved slottet...

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overaskelser? Helt suikkrt..Og man lærer sikkert en hel masse man ikke kunne fra før. Men jeg tror ikke man automatisk må legge igjen sin sunne fonuft og sine holdninger på peishylla når man blir mor.

Jeg har faktisk flere gode veninner som uten problemer har klart ¨å kombinere å være trivlige mennesker med forståelige meninger og som klarer å titte overkanten på morsrollen både titt og ofte.

På den annen side har man mødrene til parkpisserne. Jeg tror bare ikke du blir en sånn automatisk, i kraft av å ha født.Det er renspikka bullshit.

Jeg har, som Motiva er inne på om mødre flest, vært barnløs og tenkt mange fornuftige tanker om det å være mor. Så fikk jeg tre barn. Jeg mener ikke jeg har lagt min sunne fornuft og holdninger på hyllen, men i all ydmykhet, så har jeg vel utviklet den litt (mye)... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det for meg - midt i direktesendinga på TV2 - dusinvis av festkledte fedre og mødre med sine avkom i buskene ved slottet...

*lol*

Nettopp :o)

Og har man ikke vært på Grünerdagene så er det antagelig vanskelig å forestille seg hvor mange mennesker det egentlig er i parkene. Jeg kom meg nesten ikke fram og folk sitter tett i tett på plener og benker og drikker pils og koser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :-) Håper det blir suksess.

Klart det, tenk det hadde vært noe..Dolgrilling på Kuba..Det kunne sikkert blitt både gøy og interessant! ;-)

Tror du det kunne være aktuelt å utvide det til skikkelig treff? (Eller det var kanskje det som var planen?)

*inviterer frekt seg selv*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Du venner deg til Lofric, de er greie etterhvert. Men hold i tuten, ikke på selve kateteret eller prøv med gummihansker.

Og glem apoteket. De klarer aldri å skaffe til riktig tid. Jeg prøvde en periode men fant ut det var bare tull.

Håper forresten at du har stor lagerplass ;o) Du aner ikke hvor mange du får når det er for tre mnd.

Hi hi har tenkt på det med lagerplass du etter tips fra en sykepleier, har klart til eskene i kjelleren, så får jeg ha en liten kommode eller noe oppe, med litt i.

Har prøvd Lofric nå, funker jo, men er ikke helt 100% fornøyd. Klarer ikke holde i tuten, skal dra det inn og ut flere ganger. Men man venner jo seg til det meste.

Har tenkt tanken på og få Homecare til og være min leverandør, på apoteket har de ikke helt snøring på hva jeg prater om, men de prøver iallefall og det er bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi har tenkt på det med lagerplass du etter tips fra en sykepleier, har klart til eskene i kjelleren, så får jeg ha en liten kommode eller noe oppe, med litt i.

Har prøvd Lofric nå, funker jo, men er ikke helt 100% fornøyd. Klarer ikke holde i tuten, skal dra det inn og ut flere ganger. Men man venner jo seg til det meste.

Har tenkt tanken på og få Homecare til og være min leverandør, på apoteket har de ikke helt snøring på hva jeg prater om, men de prøver iallefall og det er bra :o)

Lofric er veldig myke og bøyelige, det er derfor det er vanskelig å treffe i begynnelsen. Men når man blir vant med det så synes jeg faktisk det er greiere fordi man blir mindre sår. Nå aner ikke jeg hvor sår man blir av den måten du gjør det på men man blir det i lengden hvis kateterene er stivere når jeg gjorde det.

Nå har jeg hatt en kjempebra periode så jeg har ikke katerisert siden august. Og kun hatt tre urinveisinfeksjoner. Men nå skal jeg jo ta en prøve i overimorgen da, jeg er alltid like stressa for svaret. Men jeg føler meg i fin form så jeg tror ikke det skal være for mye bakterier der. Jeg har i hvert fall ikke feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Lofric er veldig myke og bøyelige, det er derfor det er vanskelig å treffe i begynnelsen. Men når man blir vant med det så synes jeg faktisk det er greiere fordi man blir mindre sår. Nå aner ikke jeg hvor sår man blir av den måten du gjør det på men man blir det i lengden hvis kateterene er stivere når jeg gjorde det.

Nå har jeg hatt en kjempebra periode så jeg har ikke katerisert siden august. Og kun hatt tre urinveisinfeksjoner. Men nå skal jeg jo ta en prøve i overimorgen da, jeg er alltid like stressa for svaret. Men jeg føler meg i fin form så jeg tror ikke det skal være for mye bakterier der. Jeg har i hvert fall ikke feber.

Skal krysse fingre for at du ikke har infeksjon!

Jeg har fått strenge beskjeder om og huske og si ifra før jeg tar prøver nå, er en del leger som har fått bakoverveis når de ser resultatet ;-) Finnes jo ikke sterilt hos meg lengre.

Jeg får teste ut Lofricen nå mens jeg ikke har noe annet, og så litt de andre, da finner jeg fort ut hva som er best. Får bare teste en gang med hver type på sykehuset, så må en bestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke ok å tisse i buksene - ei heller å tisse i buskene. Det er ikke ok å tisse på picnicsteder på Løkka..... Men jeg må innrømme jeg har begrenset medlidenhet med folk som har flyttet inn på Oslo's siste fattigbastion og mener de skal leve et kulturelt høyverdig liv der på toppen av myr, tømmerstokker og kattepiss... for det er det det er.

Jeg har selv vokst opp 150m på vestsiden av Løkka, sett folk slite og streve, besøkt venner i murgårder som sank i myra hvor kattepiss luktet helt opp i fjerde etasje. Jeg klarer ikke å forholde meg til den nye "finsligheten" som skal råde på den løkka hvor livet har vært hardt i kanskje 100 år før "latte-generasjonen" inntok området og gjorde den om til et sted for pengesterke "dinker" og folk som gjerne betaler litt mer for å leve i et fargerikt fellesskap.

Jeg har vokst opp i en tid hvor løkka var et sted for folk som sleit, strevde, aksepterte dårlige kår og lot seg behandle der etter. Det blir rart å tenke seg at det nå er "Løkka" - et fint sted for fine folk som ikke tisser i buskene.

Jeg liker ikke tissing på andre steder enn på do. Men jeg syns ikke det er spesielt ille at småbarn tisser i buskene på Løkka....

Og det kan jo hende jeg blir slaktet nå.... best jeg legger meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse fingre for at du ikke har infeksjon!

Jeg har fått strenge beskjeder om og huske og si ifra før jeg tar prøver nå, er en del leger som har fått bakoverveis når de ser resultatet ;-) Finnes jo ikke sterilt hos meg lengre.

Jeg får teste ut Lofricen nå mens jeg ikke har noe annet, og så litt de andre, da finner jeg fort ut hva som er best. Får bare teste en gang med hver type på sykehuset, så må en bestemme seg.

Uroterapeuten på Homecare kan sen.de deg prøver. Du burde faktisk ta en lang prat med henne, hun vet hva hun snakker om. Hun er kjempekul og vet mer enn de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...