Gå til innhold

Kryss fingrene for meg i morgen


cecily

Anbefalte innlegg

Det som skulle bli en hyggelig jordmorkontroll ble ikke det jeg hadde planlagt. Jordmoren var veldig grei, ingenting å si på henne. Jeg kunne fortelle at jeg ikke følte meg gravid, ingen ømme bryster, kvalme eller noe. Hun spurte da om jeg ønsket at hun skulle lete etter hjertelyd, men lovet ingenting og sa at hun ikke pleide å lete etter den før etter ordinær ul.

Jeg ble kjempeglad , selvfølgelig ville jeg det . La meg på benken og jordmor fram med doppleren. Ingen lyd. Hun lette etter livmorkanten og lyttet videre. Ingen lyd. Så på henne at hun tenkte og vurderte, og spurte meg til slutt om jeg ønsket ultralyd. Etter mange telefoner fram og tilbake til gynekolog og sykehus uten å få napp, så fikk jeg endelig time i morgen 14.30 på ivf-avdelingen. Var ingenting tidligere å få, hverken her eller der, veldig travel dag visstnok .

Da er det bare for meg å vente.

Konklusjon etter første jordmorkontroll er ingen hjertelyd og ingen følbar livmorkant over bekkenet. Slett ingen rutinekontroll dette, og jeg fikk også beskjed om å ikke spise annet enn frokost i morgen i tilfelle....

Sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    10

  • Velouria

    3

  • tonie

    2

  • hare1365380455

    2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest mirakel*2

Det går nok fint. Jeg er ikke kvalm lenger heller. Jeg har mistet alle de tidligere svangerskapsymptomene. Nå er jeg så heldig at jeg har fått en mage og jeg kjenner liv innimellom, men det er jo mitt andre svangerskap. Med førstemann var jeg helt flat da jeg var kommet så langt, kjente ikke liv og hadde heller ikke symptomer. Da var jeg skikkelig nervøs.

Det er helt vanlig å miste symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint. Jeg er ikke kvalm lenger heller. Jeg har mistet alle de tidligere svangerskapsymptomene. Nå er jeg så heldig at jeg har fått en mage og jeg kjenner liv innimellom, men det er jo mitt andre svangerskap. Med førstemann var jeg helt flat da jeg var kommet så langt, kjente ikke liv og hadde heller ikke symptomer. Da var jeg skikkelig nervøs.

Det er helt vanlig å miste symptomene.

Men jordmoren kunne heller ikke kjenne livmorkanten over bekkenet. Og jeg er hele 14+6 i dag, det er det verste. Hun virket tankefull og det var opplagt at hun burde kjent livmoren nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2

og så sa jo jordmoren at hun ikke leitet etter hjertelyden før etter den ordinære ul. Det er nok en god grunn for det. Hun sendte deg til ul nå sikkert fordi hun visste at du ble redd. Det er nok helt normalt å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så sa jo jordmoren at hun ikke leitet etter hjertelyden før etter den ordinære ul. Det er nok en god grunn for det. Hun sendte deg til ul nå sikkert fordi hun visste at du ble redd. Det er nok helt normalt å bli det.

Takker for god trøst. Den dumme vogna jeg har bestilt kan bare holde seg borte akkurat nå.

Tenk så forferdelig om dette ikke går bra, er jo ikke bare for oss å knipse for en ny mini i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2

Men jordmoren kunne heller ikke kjenne livmorkanten over bekkenet. Og jeg er hele 14+6 i dag, det er det verste. Hun virket tankefull og det var opplagt at hun burde kjent livmoren nå.

det med livmorkant kan jeg ikke svare på. Det kan jeg ikke noe om.

Hvis hun hadde vært veldig bekymret hadde hun kanskje sagt til deg at du måtte på ul istedenfor å spørre om du ville. Jeg vet ikke, men jeg skal krysse fingrene for deg. Som oftest går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med livmorkant kan jeg ikke svare på. Det kan jeg ikke noe om.

Hvis hun hadde vært veldig bekymret hadde hun kanskje sagt til deg at du måtte på ul istedenfor å spørre om du ville. Jeg vet ikke, men jeg skal krysse fingrene for deg. Som oftest går det bra.

Jeg har jo hatt lyst på en ul lenge, men ikke på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mirakel*2

Takker for god trøst. Den dumme vogna jeg har bestilt kan bare holde seg borte akkurat nå.

Tenk så forferdelig om dette ikke går bra, er jo ikke bare for oss å knipse for en ny mini i magen.

jeg hadde slike bekymringer gjennom halve svangerskapet forrige gang. Bekymret meg hver eneste dag fra morgen til kveld. Helt til jeg kjente spark hver dag. Da først begynte jeg å slappe litt av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg.. for en skummel kontroll! *klemme*

Jeg skjønner veldig godt at du er nervøs, selv om det ikke er så veldig uvanlig at det er vanskelig å finne fosterlyd på dette tidspunktet.

Jeg hadde også en episode i uke 14/15 hvor legen ikke fant noen fosterlyd og jeg ble sendt til UL. Heldigvis fikk jeg UL samme kveld, og alt var bra med tulla. Hjertet slo og alt var fint.

Håper og tror at alt er bra med din lille spire også... skal tenke masse på deg og krysser fingre og tær, cecily.

Ikke mist håpet! Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2

Jeg har jo hatt lyst på en ul lenge, men ikke på denne måten.

det skjønner jeg, men imorgen kan det likegodt være at du er verdens mest lykkelige. Du må ikke ta sorgene på forskudd. Det gjorde jeg mange ganger forrige gang, og du blir helt utslitt og ødelagt. Jeg har ikke vært bekymret denne gangen. Jeg har tenkt som så at det er slik det er, og skulle det være slik at det har gått galt så må jeg ta sorgene da. Det er gjerne lettere for meg å tenke slik som har en fra før.

Du er langt på vei, må du huske. Det er sjeldent at det går galt så seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra Cecily, selvom jeg skjønner at du er trist og redd.

Jeg hadde en runde med akkurat samme greie og Mis er en fartsfylt ung dame på 5 år.

stor klem, t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...