Gå til innhold

skeier ut en dag i uka - sunt?

Gjest allegro

Anbefalte innlegg

Gjest allegro

Jeg er normalvektig og har et ganske normalt kosthold, slanker meg ikke, men vil gjerne beholde vekten jeg har nå. Men hver eneste frdag skeier jeg veldig ut, stapper i meg godteri og sjokolade fordi jeg har så lyst på. Er det sunt å skeie ut slik en gang i uka, eller vil jeg på sikt bare bli tykkere og tykkere.

Burde jeg forandre på denne matvanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle slanke dietter sånn som Libra og Roede foreslår at man skal kose seg 1 gang i uka, og så lenge du er obs kan ikke jeg se noe problem...:-)

Man skal leve litt....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Billy sier må man kunne få lov til å skeie ut en gang i uken uten dårlig samvittighet. Selv går jeg på et VKA-kurs, og på samme måte som Grete Roede har "kosemerker" har vi "frie kalorier", rettere sagt 700 kalorier i uken som vi kan bruke på det vi vil. Og det tilsvarer en pose med skruer og en liten sjokolade om fredagen, f.eks. Og det er for oss som SLANKER oss, så du som "bare" vil holde vekten har ingenting å bekymre deg over. Det er hva du gjør i hverdagene som teller. Slapp av og kos deg i helgen du. Det skal JEG gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig viktig å kose seg av og til! forskningsresulater har vist at de som skeier ut av og til lever både bedre og lengre enn de som nekter seg alt, og det er i for seg helt riktig vikrer det som; man blir lykkeligere! Og så lenge det bare er snakk om en gang i uken, og du ellers har en normal vekt, og da antageligvis også et normalt kosthold kan jeg ikke se noe problem med dette. Dersom du i tillegg trener av og til kan da ikke dette være noe problem?? Kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei allegro

Det høres ut som om du har gode matvaner. Det er hverdagene det er flest av, og derfor er det de som er viktigst for vektreguleringen din. Det vil ikke påvirke vekten din at du skeier ut en gang i uka. Jeg synes du skal fortsette med denne matvanen, det faktisk sunt å unne seg noe godt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...