minniti Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Jeg er 18 år, trener maks 2 ganger i uken og da orker jeg sjelden mer enn 30 min. jogging. Jeg blir ikke direkte sliten men bare veldig andpusten og må hive litt etter pusten, er dette pga at jeg har dorlig kondis? Og trener jeg for lite? Kunne tenke meg å slanke bort et par valker og stramme opp rumpa litt, er det da nok å bare jogge? Og hvor lang tid tar det før jeg isåfall kommer til å se resultater? Orker liksom ikke trimme mer enn det jeg allerede gjør.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engelendin Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 To ganger i uken er bedre enn ingenting, men dersom du ønsker å fjerne noen "valker" som du selv skriver vil jeg nok anbefale noe mer trening, og at du tenker litt på hva du spiser- dog ikke noe slankehysteri! Kondisjonstrening er en ypperlig måte å forbrenne fett på, men faktisk så forbrenner styrektreninge enda mer! En kombinasjon av disse to er nok det beste. For å trene styrke betyr ikke det nødvendigvis at du behøver å starte å trene på et treningssenter, men heller gjøre noen enkle øvelser på gulvet hjemme, gjerne med noe vekter. Resultater når du trener normalt med styrke, og spiser normalt sies at viser seg først etter 6 mnd, men jeg personlig kn allerede etter tre uker med 5 økter i hver uke se litt forskjell. Vekten viser også noen kilo mindre! Men for all del; ikke slutt å spise!! Og forresten; 30 min med jogging er veldig bra, men du kan faktisk gå en tur i raskt tempo over den samme tiden, og bruke armene (ordentlig gange med andre ord!), og faktisk forbrenne samme antall kalorier og få like mye igjen. Faktisk kan dte vær ebedre med rask gange ettersom det ikke belaster knærne så mye som jogging. Uansett; husk at det viktigste er at du er fornøyd med deg selv, og har et realistisk forbilde, ikke tenk på at det snart er sommer og bikinitid. Vi skal være oss selv, og trives med det, ikke tenke at vi må forandre oss for at vi skal bli lkt av andre.... lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 25. mars 2001 Del Skrevet 25. mars 2001 Hei, det kan like gjerne dreie seg om overtrening som for lite. Tren lett og ofte, og kjenn at du føler deg sprek og rask. Øker du treningen, men formen er like dårlig, og du føler at det går tungt og blir bare mer og mer slitsomr, da er det best at du tar en pause, slik at du kommer i form igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.