Gå til innhold

Selvmordskandidat?? Spore opp?? Haster


Gjest MinimizeMe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med mindre det er noen som mistenker at de vet hvem dette kan være, og vet hva vedkommende heter/ hvor h*n bor er det vel ikke stort å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg tror det er noen som kødder.

Hun dytta i seg nok piller til å ta livet av seg før klokka 23:00, og hun skriver ennå - nesten 1 time senere.

Selv klarer jeg ikke å formulere meg på dol 30 minutter etter 1 stk Imovane.

Først skriver hun at hun venter på at unga skal legge seg, men så er de plutselig ikke hjemme - det er noen som har dem for henne.

Og i et innlegg er de plutselig nesten voksne, og hun antyder at de bor for seg selv.

Jeg tror det er en syk person som kødder og som burde hatt en skikkelig omgang juling. Ikke en reell selvmordskandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Jeg tror det er noen som kødder.

Hun dytta i seg nok piller til å ta livet av seg før klokka 23:00, og hun skriver ennå - nesten 1 time senere.

Selv klarer jeg ikke å formulere meg på dol 30 minutter etter 1 stk Imovane.

Først skriver hun at hun venter på at unga skal legge seg, men så er de plutselig ikke hjemme - det er noen som har dem for henne.

Og i et innlegg er de plutselig nesten voksne, og hun antyder at de bor for seg selv.

Jeg tror det er en syk person som kødder og som burde hatt en skikkelig omgang juling. Ikke en reell selvmordskandidat.

Tanken har streifet meg. Det virker ikke helt logisk. Men en kan jo ikke vite! Åååå, frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noen som kødder.

Hun dytta i seg nok piller til å ta livet av seg før klokka 23:00, og hun skriver ennå - nesten 1 time senere.

Selv klarer jeg ikke å formulere meg på dol 30 minutter etter 1 stk Imovane.

Først skriver hun at hun venter på at unga skal legge seg, men så er de plutselig ikke hjemme - det er noen som har dem for henne.

Og i et innlegg er de plutselig nesten voksne, og hun antyder at de bor for seg selv.

Jeg tror det er en syk person som kødder og som burde hatt en skikkelig omgang juling. Ikke en reell selvmordskandidat.

Til dels enig. Jeg tror det er noen som vil ha litt oppmerksomhet. Vedkommende virker ruset, men jeg håper og tror h*n ikke er suicidal.

Utrolig dårlig gjort i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg tror det er noen som kødder.

Hun dytta i seg nok piller til å ta livet av seg før klokka 23:00, og hun skriver ennå - nesten 1 time senere.

Selv klarer jeg ikke å formulere meg på dol 30 minutter etter 1 stk Imovane.

Først skriver hun at hun venter på at unga skal legge seg, men så er de plutselig ikke hjemme - det er noen som har dem for henne.

Og i et innlegg er de plutselig nesten voksne, og hun antyder at de bor for seg selv.

Jeg tror det er en syk person som kødder og som burde hatt en skikkelig omgang juling. Ikke en reell selvmordskandidat.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Til dels enig. Jeg tror det er noen som vil ha litt oppmerksomhet. Vedkommende virker ruset, men jeg håper og tror h*n ikke er suicidal.

Utrolig dårlig gjort i alle fall.

Hvis det er en som kødder er det milevis forbi å bare være dårlig gjort.

Det sitter tross alt en del reelle selvmordskandidater her om natta, og at selvmord eller selvmordsforsøk kan ha en massesuggesjonseffekt er vel ganske velkjent.

De skal ikke trenge å lese sånne innlegg.

Men det er vel i så fall ikke første gang noen kødder om sånt, og det er nok en grunn til at webmaster pleier å være kjapt ute med viskelæret når overtramp av denne typen oppdages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en som kødder er det milevis forbi å bare være dårlig gjort.

Det sitter tross alt en del reelle selvmordskandidater her om natta, og at selvmord eller selvmordsforsøk kan ha en massesuggesjonseffekt er vel ganske velkjent.

De skal ikke trenge å lese sånne innlegg.

Men det er vel i så fall ikke første gang noen kødder om sånt, og det er nok en grunn til at webmaster pleier å være kjapt ute med viskelæret når overtramp av denne typen oppdages.

Ja, det er synd webbis ikke er online i kveld. Stygg sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har streifet meg. Det virker ikke helt logisk. Men en kan jo ikke vite! Åååå, frustrert.

Samme her. Vi vet jo ikke, og det eneste man kan gjøre er å oppfordre personen til å søke hjelp. Folk har (hvis de ikke er psykotiske) et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morentilfire

Jeg oppdaget dennne tråden litt tilfeldig og leste tråden på forum Psykiatri. Jeg vil bare si at det var så flott, du skrev et skikkelig langt og godt svar!

Det var forhåpentligvis bare en deppa person som skrev problemene sine ut. Men vi har jo nettopp lest om folk som gjør alvor av tankene sine.

Jeg tror at det er bedre å ta en person på alvor en gang for mye enn for lite. Tror også at andre med depressive tanker kan ha hatt nytte av dine oppmuntende og nyttige ord.

Altså, uansett om den som skrev var en med syk humor e.l.

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Jeg oppdaget dennne tråden litt tilfeldig og leste tråden på forum Psykiatri. Jeg vil bare si at det var så flott, du skrev et skikkelig langt og godt svar!

Det var forhåpentligvis bare en deppa person som skrev problemene sine ut. Men vi har jo nettopp lest om folk som gjør alvor av tankene sine.

Jeg tror at det er bedre å ta en person på alvor en gang for mye enn for lite. Tror også at andre med depressive tanker kan ha hatt nytte av dine oppmuntende og nyttige ord.

Altså, uansett om den som skrev var en med syk humor e.l.

Ha en god natt!

Tusen takk!

Det er vanskelig å vite hva en skal skrive til svar på noe sånt, men jeg hadde ikke samvittighet til å bare blåse i det. Til det bryr jeg meg nok litt for mye..

Jeg håper virkelig at denne personen enten spøkte(dårlig spøk!) eller oppsøkte hjelp.

God natt til deg også, og takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se mitt svar i tråden denne personen startet. Det er ikke noe vi kan gjøre. Slikt bør slettes.

Jeg vet jeg virker kald og kynisk, men dere kan lese begrunnelsen min i den andre tråden. Jeg bryr meg så absolutt og har dessverre også opplevd flere selvmord blant venner og bekjente og vet hvor vondt det er for de som står igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morentilfire

Se mitt svar i tråden denne personen startet. Det er ikke noe vi kan gjøre. Slikt bør slettes.

Jeg vet jeg virker kald og kynisk, men dere kan lese begrunnelsen min i den andre tråden. Jeg bryr meg så absolutt og har dessverre også opplevd flere selvmord blant venner og bekjente og vet hvor vondt det er for de som står igjen.

Jeg kan se poenget ditt. Ordet selvmord kan stresse opp mange.

Og kanskje vil ikke dette nettstedet ha det slik.

Men tror du ikke mange vet at de som prater, de er deppa, men de som virkelig har bestemt seg, de bare gjør det. Og det å prate om at en er så deppa at en har lyst til å.., bør det være tabu?

Så mange føler seg deppa, at ingen bryr seg, tror du ikke at det kan være godt for en frossen sjel å motta varmende ord?

Men jeg regner med at Webmaster sletter innlegg som bør slettes ihht policy, og overlater videre debatt til de som styrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan se poenget ditt. Ordet selvmord kan stresse opp mange.

Og kanskje vil ikke dette nettstedet ha det slik.

Men tror du ikke mange vet at de som prater, de er deppa, men de som virkelig har bestemt seg, de bare gjør det. Og det å prate om at en er så deppa at en har lyst til å.., bør det være tabu?

Så mange føler seg deppa, at ingen bryr seg, tror du ikke at det kan være godt for en frossen sjel å motta varmende ord?

Men jeg regner med at Webmaster sletter innlegg som bør slettes ihht policy, og overlater videre debatt til de som styrer.

Jeg overlater det også til webmaster. (Det er flere år siden jeg hadde den jobben). Det var absolutt ikke min hensikt å blande meg opp i DOL sin policy, det var kun meningen å forklare hvorfor jeg synes slikt bør slettes.

Selvfølgelig bør deprimerte få skrive på DOL, Jeg tror også det er til god nytte for mange.

Men jeg mener som sagt at slike innlegg som i kveld burde slettes. Du ser selv hvilket oppstyr og hvor mye engstelse det fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen er på overgrepsforumet igjen.

Se der, ja. Hva kan man si og gjøre? Jeg tror vedkommende burde vært lagt inn (igjen), og da er det jo trist om h*n blir avvist når h*n ringer psyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nervevrak snart

Dere kan slette dette også om dere vil, men det at jeg ønsket og ta livet av meg var ikke tull. Hadde tatt en masse antideprisive medisiner men ikke nok til mer enn at jeg følte meg uvel og rar. Jeg er ett voksent menneske og kunne ikke drømme om og spøke med en så alvorlig ting. Dere lurte på hvor ungene var, jeg sa aldri at han minste var hjemme. Sa jeg ventet på at ungene skulle legge seg. Jeg har to barn på 18 og 19 som bor hjemme men jeg var ikke hjemme selv. Jeg skrev med dem på msn.Egentlig så vil jeg jo ikke ta livet av meg, men livet er bare så tungt for tiden at jeg ikke ser noen løsninger på fremtiden.

Jeg skjønner jo at det var en stor tabbe og skrive på en slik plass men visste ikke hva jeg skulle gjøre.

Beklager hvis jeg har støtet noen her inne.

Har tatt kontakt med psykriatisk sykepleie og hun skal hjelpe meg med innleggelse igjen.

SORRY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Dere kan slette dette også om dere vil, men det at jeg ønsket og ta livet av meg var ikke tull. Hadde tatt en masse antideprisive medisiner men ikke nok til mer enn at jeg følte meg uvel og rar. Jeg er ett voksent menneske og kunne ikke drømme om og spøke med en så alvorlig ting. Dere lurte på hvor ungene var, jeg sa aldri at han minste var hjemme. Sa jeg ventet på at ungene skulle legge seg. Jeg har to barn på 18 og 19 som bor hjemme men jeg var ikke hjemme selv. Jeg skrev med dem på msn.Egentlig så vil jeg jo ikke ta livet av meg, men livet er bare så tungt for tiden at jeg ikke ser noen løsninger på fremtiden.

Jeg skjønner jo at det var en stor tabbe og skrive på en slik plass men visste ikke hva jeg skulle gjøre.

Beklager hvis jeg har støtet noen her inne.

Har tatt kontakt med psykriatisk sykepleie og hun skal hjelpe meg med innleggelse igjen.

SORRY

Jeg kan ikke si hvor ufattelig glad og letta jeg er for at du lever!!! :) Ikke minst på barna dines vegne. Du er sterkere enn du tror, ser du! Flott at du tok kontakt med psykiatrisk sykepleier. Jeg krysser fingrer og tær for at hun kan hjelpe deg videre.

Jeg har også skrevet mye her inne som jeg har angret på i ettertid. En mister lett "sidesynet" når en er så langt nede som du var i går kveld. Det er fullt forståelig. Men du forstår vel også at vi var mange som ble veldig bekymret og følte oss maktesløse her..

Du er velkommen her til å skrive ned alle tanker og problem som du sliter med! Men har du reelle selvmordsplaner, må du henvende deg en annen plass, for da er det ingenting vi kan gjøre, dessverre.

Hold ut der, og se, i det minste, om det ikke blir litt lysere i livet ditt snart. Muligheten til å gjøre slutt på det, finnes alltid der. Men noe n rewind-knapp på det valget finnes jo ikke.

Sender deg en *forsiktig klem* over nettet...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Dere kan slette dette også om dere vil, men det at jeg ønsket og ta livet av meg var ikke tull. Hadde tatt en masse antideprisive medisiner men ikke nok til mer enn at jeg følte meg uvel og rar. Jeg er ett voksent menneske og kunne ikke drømme om og spøke med en så alvorlig ting. Dere lurte på hvor ungene var, jeg sa aldri at han minste var hjemme. Sa jeg ventet på at ungene skulle legge seg. Jeg har to barn på 18 og 19 som bor hjemme men jeg var ikke hjemme selv. Jeg skrev med dem på msn.Egentlig så vil jeg jo ikke ta livet av meg, men livet er bare så tungt for tiden at jeg ikke ser noen løsninger på fremtiden.

Jeg skjønner jo at det var en stor tabbe og skrive på en slik plass men visste ikke hva jeg skulle gjøre.

Beklager hvis jeg har støtet noen her inne.

Har tatt kontakt med psykriatisk sykepleie og hun skal hjelpe meg med innleggelse igjen.

SORRY

Hei på deg!

Håper du lever fortsatt...=)

Vet livet er tøft,alle har lyst å gi opp av og til.

Kjenner folk som har tatt selvmord,det er fryktelig vondt å sitte igjen etterpå.

Bra du ser selv at det er like greit med innleggelse når du er så langt nede,det er det virkelig....

Masse lykke til og gode tanker fra meg..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...