Gå til innhold

Er dette overspising?

Gjest Bekymret jente 16 år

Anbefalte innlegg

Idag har jeg spist normal frokost, normal lunsj (ca. halv 12), 1 eple og 1 appelsin ca. kl. 14, og til middag ca. kl. 15-15.30:

I bunt express nudler (165 kcal pr. 100 g, 1/2 boks hakkede tomater, 1/2 boks bønnespirer, 3 gulrøtter, 1 løk, 1/2 purre og 2 champignon. Alt dette spiste jeg alene.

Kvalifiserer dette til overspising? Vil jeg legge på meg av det? Er veldig mett nå...

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det skadelig for magen å spise så mye på en gang? Blir den utvidet eller noe? Hva er konsekvensene av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luiza

Er det skadelig for magen å spise så mye på en gang? Blir den utvidet eller noe? Hva er konsekvensene av dette?

Nei det er ikke noe farlig å spise så mye som u jøre og det som du spiser er langt fra for "overspising" syns jeg... selvsagt, hver person kan tolke overspising på forskjelige måter... hos de som spiser vanlighvis mye, overspising kan bety MYEMYEMYE mat på engang, særlig kaloririkt og fettrikk, i tillige usunt mat...

Men hos en anorektiker, overspising kan betyr å spiser et ekstra kennekbrød eller seleri stalk for mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pus24

Svarte deg inne på et annet forum også, men nei, det er ikke overspising. Det er normalt sunt kosthold... forsett med det, og la deg ikke lure til å få et anstrengt forhold til mat. Du legger ikke på deg av å spise deg mett på sunn mat, så du har ingenting å bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

tror ikke noen andre kan svare på det for deg..tror du vet det best selv..spisste du selv om du var mett? hadde fysiske smerter i kroppen når du var ferdig eller bare vanlig passe mett?? hvor stor pleier vanligvis middg rasjonen din å være? etc etc... noe n mennesker kan bli helt stappa av det du hadde spist..mens andre bre så vidt blir mette..folk er forskjellige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Bekymret jente 16 år

Det er ikke usunt eller overspising å spise seg mett. Du trenger ikke være bekymret for det. Du har spist en mager og næringsrik (vitaminrik) middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...