Gjest kjempefrustrert Skrevet 26. mars 2001 Del Skrevet 26. mars 2001 Jeg har trent omtrent hver eneste dag opptil 1,5 time hver dag i 2 måneder nå.Trener for det meste step og aerobic men også styrke. I starten gikk jeg nesten ikke ned i vekt, etter en liten periode gikk jeg ned 2-3 kilo, men nå går jeg bare oppover igjen. Jeg er ikke overvektig. Er 168 cm høy og veier ca. 63-64 kilo nå, men vil ned til ca 58 kilo. Jeg spiser sunn mat hele uka, og skeier ut på lørdager. Dette er ganske frustrerende, det virker jo ikke som treninga fungerer. Ikke kan jeg se noen store synlige forskjeller på kroppen heller. Hva er galt?? Har nesten lyst til å gi opp hele greia. Også jeg som var såå motivert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pus24 Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Mest sannsynlig får du mer muskler av å trene så mye, og det gir utslag på vekta, men i det lange løp kommer du til å tjene på det fordi muskler forbrenner mer enn fett, og du vil få en strammere kropp. Så det er nok ikke noe galt, bare vent og se... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hei kjempefrustrert Det er ikke noe galt med deg. Du har sannsynligvis økt muskelmassen din. Muskler veier mer enn fettvev. Muskelvev bruker mer energi i forhold til fettvev. Derfor øker forbrenningen og energibehovet ditt. På sikt vil du derfor sannsynligvis gå ned i vekt, men ha tolmodighet. Det er mye bedre å bruke tid og oppnå en varig vektreduksjon. Ved lynslankekurer er resultatet som regel kortvarig. Du oppnår mange andre helsefordeler ved å være i fysisk aktivitet, økt kondisjon, styrke, psykisk overskudd etc.. Stå på, det er viktig at du finner en treningsform som du kan fortsette med over tid. Kanskje du trenger en treningsfri dag i uka? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.