engelendin Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Heizann!! Er en 17 år gammel jente, som er 172 cm høy og veier 67 kg. Ønsker å gå ned ca 7 kg, men dette skal gå over tid.... . Spiser stort sett sunt, ikke noe godteri og potetgull (oki, kanskje en liten bit med firkløver (en rute)hver 14.dag). drikker en del kaffe, men drikker flere liter med vann daglig. Trener ca 4 ganger i uken, med kondisjon og styrke i et par ganger hver gang. Spiser en brødskive eller to til frokost, en lettyoghurt med müsli til lunsj, middag og noen brødskiver etter trening. Magert pålegg, lettvarianter, litt smør, frukt og grønnsaker er påleggstypene, og spiser en del frukt utenom også. spørsmålet er om jeg spiser for mye til å kunne gå ned i vekt?? Og kan jeg bytte ut et av måltidene med en nutrilettbar? de er gode, og jeg føler meg faktisk sunn dersom jeg spiser de. er de farlige på noen måte, og inneholder de vikrleig det man trenger av næringsstoffer?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pus24 Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hvorfor i all verden skulle du bytte ut et måltid med en nutrilett-bar?! Du spiser allerede veldig sunt, og heller ikke for mye, særlig siden du trener en del også. Om det er for å få noe søtt skjønner jeg det kanskje, men ellers er det jo fullstendig bortkastet. Du kommer aldri til å bli overvektig (og er det absolutt ikke nå heller) med det kostholdet der. Nutrilett er laget for slankere og inneholder derfor nødvendige næringsstoffer (vet ikke noe spesielt om nutrilett-bar), men for de fleste av oss er det en langt bedre slankemåte å venne kroppen til normal sunn mat enn å gå over til sånne slankeprodukter. Skjønner ikke hvorfor du gidder å vurdere det en gang, men det er nå min mening da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumbria Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hei du! Kjære deg, du skal ikke ned 7 kg. Du er akkurat passe, så mye som du trener er du sikkert fast og fin og full av muskler! Dessuten er du svært ung og Nutrilett er definitivt ikke noe du skal rote deg borti. Du har et fint kosthold som du har, og du vil ikke legge på deg av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katy Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hvorfor i all verden skulle du bytte ut et måltid med en nutrilett-bar?! Du spiser allerede veldig sunt, og heller ikke for mye, særlig siden du trener en del også. Om det er for å få noe søtt skjønner jeg det kanskje, men ellers er det jo fullstendig bortkastet. Du kommer aldri til å bli overvektig (og er det absolutt ikke nå heller) med det kostholdet der. Nutrilett er laget for slankere og inneholder derfor nødvendige næringsstoffer (vet ikke noe spesielt om nutrilett-bar), men for de fleste av oss er det en langt bedre slankemåte å venne kroppen til normal sunn mat enn å gå over til sånne slankeprodukter. Skjønner ikke hvorfor du gidder å vurdere det en gang, men det er nå min mening da. Jeg tror du spiser ganske passe for å gå ned i vekt (ikke det at jeg kan skjønne at du trenger det da) Ikke bytt ut noen av måltidene med nutrilettbar, det er bare dumt. Spis dem evnt. som lørdagsgodt? det gjør jeg, de er kjempe gode! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hei engelendin Du bør fortsette med de sunne, gode kostvanene dine. Jeg ser absolutt ingen god grunn til at du skal bruke Nutrilett-barer som erstatninger for maten du spiser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.