Gjest Meline Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Jeg har skrevet til deg før, ang. trening av min stive nakke. Du anbefalte meg at jeg kanskje ikke burde begynne å trene ennå. Har slitt med vond nakke i 1 år, stive muskler og vonde virvler. Virvlene var ute av stilling, men tror nå de er ok. Men er så redd for at musklene ikke skal holde virvlene på plass? Er derfor usikker på om jeg bør begynne å trene litt for å unngå tilbakefall. Hva tror du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hei, nakken din vil ikke bli svakere enn slik den er nå med ditt nåværende aktivitetsnivå, så sant du ikke begynner å presse deg opp mot økende smerte. Stive nakkemuskler kan godt komme av stress og spenning i kroppen, og da trenger det ikke å være belastningsrelatert smerte. Hvis så er tilfelle kan du begynne trening. Start da veldig rolig og forsiktig. Tren hver dag og kjenn at styrken øker. Du skal ikke få økende smerte. Prøv gjerne massasje, akupunktur og boblebad, for å se om dette løsner muskulaturen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.