Gå til innhold

nakke/oppheim

Gjest Meline

Anbefalte innlegg

Gjest Meline

Jeg har skrevet til deg før, ang. trening av min stive nakke. Du anbefalte meg at jeg kanskje ikke burde begynne å trene ennå. Har slitt med vond nakke i 1 år, stive muskler og vonde virvler. Virvlene var ute av stilling, men tror nå de er ok. Men er så redd for at musklene ikke skal holde virvlene på plass? Er derfor usikker på om jeg bør begynne å trene litt for å unngå tilbakefall. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

nakken din vil ikke bli svakere enn slik den er nå med ditt nåværende aktivitetsnivå, så sant du ikke begynner å presse deg opp mot økende smerte.

Stive nakkemuskler kan godt komme av stress og spenning i kroppen, og da trenger det ikke å være belastningsrelatert smerte. Hvis så er tilfelle kan du begynne trening. Start da veldig rolig og forsiktig. Tren hver dag og kjenn at styrken øker. Du skal ikke få økende smerte.

Prøv gjerne massasje, akupunktur og boblebad, for å se om dette løsner muskulaturen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...