ringen Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Jeg er jente, 26 år, 175 cm høy og veier 67-68 kg. Jeg lurer på følgende; hvis jeg spiser ca 4-5 ganger om dagen, som tilsammen utgjør ca.800 kalorier pr. dag, og jeg i tillegg trener vekter og spinning ca.4 dager i uken,vil det være en bra måte å gå ned i vekt på? Og hvor lang tid kan jeg omtrent regne med at det tar for meg å gå ned 5 kg.??? Tusen takk for svar, venter spent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pus24 Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Nei, det vil ikke være en bra måte å slanke seg på, fordi kroppen din trenger mer enn 800 kalorier om dagen selv når du slanker deg. Fordi du får for lite næring vil forbrenningen din snart gå på sparebluss, og når du begynner å spise normalt igjen vil du legge på deg raskt. Søk litt på nettet, så finner du helt sikkert tips om hva ditt anbefalte kaloriinntak er (se f.eks. www.dinkost.no), og det er nok nærmere 2000 kalorier enn 800. Forøvrig trenger du neppe å gå noe særlig ned i vekt heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 800 kalorier pr dag er for lite, du vil nok miste 5 kilo ganske fort men så kommer 10 kilo på en måned etterpå... Hvis du holder deg rundt ca 1500 kalorier hver dag, spiser masse måltider, masse grønt og drikker masse vann kan du nok regne med å gå ned ca 1 kilo i uken - på en sunn måte. Men det kan også tenkes at det går litt saktere iogmed at du trener vekter, muskler veier mer enn fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pus24 Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Nei, det vil ikke være en bra måte å slanke seg på, fordi kroppen din trenger mer enn 800 kalorier om dagen selv når du slanker deg. Fordi du får for lite næring vil forbrenningen din snart gå på sparebluss, og når du begynner å spise normalt igjen vil du legge på deg raskt. Søk litt på nettet, så finner du helt sikkert tips om hva ditt anbefalte kaloriinntak er (se f.eks. www.dinkost.no), og det er nok nærmere 2000 kalorier enn 800. Forøvrig trenger du neppe å gå noe særlig ned i vekt heller... Her er noe jeg sakset fra den nevnte siden som begrunner det jeg sier: "Det stemmer at man ikke bør få i seg mindre enn 1000 kcal når man skal ned i vekt,- faktisk ikke mindre enn 1200 kcal. Dette har sammenheng med flere forhold. For det første vil det være svært vanskelig å få dekket behovet for flere viktige næringsstoffer ved et energiinntak lavere enn 1200 kcal. Erfaring med vektreduksjon viser at det er spesielt vanskelig å få nok essensielle fettsyrer (livsviktige fettsyrer fra omega-3 og omega-6 familien), vitamin D og jern. Det andre er at man står i fare for å tape unødvendig mye muskelmasse og å få forstyrrelser i energiomsetningen (forbrenningen). Dette er slett ikke gunstig og vil på sikt kunne bidra til at man får problemer med å opprettholde stabil vekt og øker risikoen for vektøkning. Personer som benytter svært intense slankekurer vil tape vekt, men gleden blir ofte kortvarig. De fleste vil i etterkant gå opp igjen i vekt, og ofte til vektnivåer som ligger over det de veide før slankekuren. Det beste og mest effektive på sikt, er derfor å gjøre små forandringer i kostholdet som man kan leve med og samtidig øke mengden med fysisk aktivitet." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hei ringen Det er uheldig å ha et så lavt energiinntak som 800 kcal/døgn. Øk inntaket til minst det dobbelte. Resultatet av slankekurer der energiinntaket er alt for lavt vil ofte være kortvarig, og man går ofte lett opp igjen i vekt etter at slankekuren er over. Din vekt er fin som den er, og du bør derfor revurdere vektreduksjonsplanen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.