Gjest piruettt Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Jeg tar nå mengden som står på boksen, og merker ingen forandring i hudfargen. Hvor mye kan man ta, for at kroppen skal lagre mest mulig og begynne å vise farge i huden?? Dere fagpersonene på forum sier så mye forskjellig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melanie Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hei! Betacaroten er ikke skadelig i høye doser. Den eneste bivirkningen er at man kan bli gul/oransj i huden - noe som forsvinner igjen når man slutter med supplementet. Hvor mye som skal til før dette skjer er nok noe individuelt vil jeg tro. Det vil nok også ta litt tid før fargen når til huden. Daglig behov av vitamin A/Betacaroten er rundt 800 mcg RE og fett må være tilstede i tarmen for at det skal tas opp i kroppen. Vennlig hilsen ernæringsfysiolog 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Hei piruettt Betakaroten er en naturlig forløper for vitamin A, og finnes i cellemembraner. Betakaroten kan virke som en antioksidant (beskytte cellene mot skader). Betakaroten forekommer naturlig i kostholdet, og kilder er bl.a gulrøtter/gulrotjuice, tomat/tomatjuice, mørkegrønne bladgrønnsaker, gul mais, papaya, mango og appelsiner/appelsinjuice. For høyt inntak av beta-karoten kan gi gul-oransje misfarging av huden. Farge vil vanligvis forsvinne når karotenkilden fjernes. Man vet lite om risikoen/bivirkninger av å innta store mengder betakaroten over lang tid, og jeg vil derfor anbefale at du tar betakaroten som kosttilskudd etter anvisning på pakken, og i en begrenset periode. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar før du merker at huden din endrer farge. Du kan også stille spørsmålet under forum for alternativ behandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.