Gjest lille_trille Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hei!! jeg lurer på hvilket brød som er veldig sunt å spise uten at det er sååå grovt at magen ikke takler det..?? og om jeg har lyst på snop..er sjokolade eller smågodt det beste? takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EllaPella Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Jeg mener å ha lest at litt vingummi og lakris er det beste om man vil ha litt godteri... Men, jeg går ned i vekt selv om jeg spiser sjokolade og smågodt, bare kutter ned på mengden:)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 Det beste brødet er det groveste, og helst det du lager selv, så du får prøve deg fram med hva magen din tåler. Sjokolade er det verste man kan spise av snop, for en slanker vel og merke. Som EllaPella sier er det best å spise vingummi og lakris, men selvsagt ikke i overdådige mengder. Hvis du er saltsyk er saltstengre og popcorn bedre enn chips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Hei lille_trille Dersom magen din protesterer mot de mest grove brødtypene (Birkebeinerbrød, grovmax, havrekli, fiberkneipp) er det sunnere for deg å velge de mellomgrove brødene (vanlig kneipp, landbrød etc). Ved bruk av grove brødtyper og annen fiberrik mat er det svært viktig å innta rikelig drikke (ca 2 l per døgn) for å oppnå god fordøyelse-effekt. Ved høyt fiberinntak og lavt væskeinntak kan man få mageproblemer. Ved overgang til et mer fiberrikt kosthold er det viktig at man gradvis øker både fiber og væskemengden slik at mage-tarm systemet gradvis venner seg til den nye maten. Da vil man oppleve mindre mageproblemer. Dersom du tenker på vekten din er søtt snop som seigmenn, lakris, skumgodter bedre enn ren sjokolade. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.