Gå til innhold

brød og snop

Gjest lille_trille

Anbefalte innlegg

Gjest lille_trille

Hei!!

jeg lurer på hvilket brød som er veldig sunt å spise uten at det er sååå grovt at magen ikke takler det..??

og om jeg har lyst på snop..er sjokolade eller smågodt det beste?

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EllaPella

Jeg mener å ha lest at litt vingummi og lakris er det beste om man vil ha litt godteri...

Men, jeg går ned i vekt selv om jeg spiser sjokolade og smågodt, bare kutter ned på mengden:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste brødet er det groveste, og helst det du lager selv, så du får prøve deg fram med hva magen din tåler.

Sjokolade er det verste man kan spise av snop, for en slanker vel og merke. Som EllaPella sier er det best å spise vingummi og lakris, men selvsagt ikke i overdådige mengder. Hvis du er saltsyk er saltstengre og popcorn bedre enn chips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei lille_trille

Dersom magen din protesterer mot de mest grove brødtypene (Birkebeinerbrød, grovmax, havrekli, fiberkneipp) er det sunnere for deg å velge de mellomgrove brødene (vanlig kneipp, landbrød etc). Ved bruk av grove brødtyper og annen fiberrik mat er det svært viktig å innta rikelig drikke (ca 2 l per døgn) for å oppnå god fordøyelse-effekt. Ved høyt fiberinntak og lavt væskeinntak kan man få mageproblemer. Ved overgang til et mer fiberrikt kosthold er det viktig at man gradvis øker både fiber og væskemengden slik at mage-tarm systemet gradvis venner seg til den nye maten. Da vil man oppleve mindre mageproblemer. Dersom du tenker på vekten din er søtt snop som seigmenn, lakris, skumgodter bedre enn ren sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...