faithful Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 hei! jeg må nok gå ned ca 5-10 kg før badesesongen. mest på hoftene,magen/låra. jeg vil ikke gjøre det på "sulte" måten, har vært der og det duger ikke - dessuten har jeg ikke tenkt meg tilbake! jeg vil bare ned 5-10 kg, og få en fastere mage, på en sunn måte. kan noen hjelpe meg med det? hva/hvordan bør jeg spise og hvor mye bør jeg trene pr. uke? osv osv... (forresten, ikke si kalorier... orker ikke helvete med å tenke på kalorier hele tida... men hva slags mat jeg må spise) forresten så er jeg allergisk mot endel frukt/grønnsaker, og jeg liker ikke brød.... og jeg er ikke verdens mest tålmodige person... setter stooooor pris på all hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Liker/tåler du noen slags frukt & grønnsaker, så er vel ikke DET noe problem. :-) Siden du ikke liker brød (ikke noen slags?), hva da med kornblandinger og knekkebrød? (Når jeg sier kornblandinger tenker jeg ikke på de fleste ferdige frokostblandinger som inneholder for mye sukker & nøtter/rosiner for å kunne kalles slankemat. Jeg tenkte jeg skulle tipse deg om å gå på et Libra-kurs, men om du verken spiser brød, knekkebrød eller kornblanding/havregrøt osv. tror jeg du vil få problemer med å følge det opplegget, da man anbefales 4-5 små måltider pr. dag hos Libra, hvorav 3-4 skal være brød/knekkebrød/gryn osv. Dersom ikke det byr på noe problem, sjekk http://www.libra-helse.no - og finn nærmeste kurssted. :-) Det er ikke kaloritelling hos Libra. VKA (Vekt og kostholdsakademiet er kanskje også en mulighet.) Andre tips: Drikk mye vann (minst 1,5 liter pr. dag). Spis lite og ofte, helst 5 måltider pr. dag inkl mellommåltider, med 3-4 timers mellomrom (frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kvelds). Spis 2 frukt pr. dag og mye grønnsaker. Kutt ned på alt som inneholder fett og sukker. Ta gjerne fibertilskudd (f.x. fibertabletter) med et par glass vann før hvert måltid, det metter og holder magen igang. :-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Hei faithful Dersom du trenger å gå ned 10 kg i vekt kan det være en god ide` å delta i et organisert slankeopplegg som f.eks Grete Roede eller lignende, spesielt dersom du er av den utålmodige typen. Det er sannsynligvis nødvendig å endre kostholdet og aktivitetsnivået ditt for å oppnå en vektreduksjon. Forsøk å unngå ulike slankekurer som lover et raskt vekttap. Disse gir som regel et kortvarig vekttap, og du kommer lett inn i en uheldig "jo-jo" slankesirkel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.