gyrken Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Er gravid og har lagt på meg altfor mye så langt.. Har funnet ut at hvis jeg spiser appelsiner klarer jeg i det minste å ligge unna sjokoladen og colaen, men det blir fort 5-6 appelsiner hver dag. Noen dager varierer jeg med kiwi. Kan det være farlig for meg eller fosteret med slike mengder? Er det fetende å misbruke appelsiner på denne måten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 1 appelsin (105 g) = 42 kcal 1 kiwi (65 g) = 33 kcal Mens 1 melkesjokolade (50 g) = 291 kcal ... Så - med tanke på kaloriene skal du spise 7 appelsiner før det blir like mye kalorier som i en liten sjokolade. Men allikevel er jo appelsiner langt sunnere på andre måter, med C-vitaminer, frukt-fiber m.m. :-) Det eneste jeg tenker på er at gravide kanksje skal være forsiktige, med tanke på mulige allergier? Kanskje noen på graviditets-forumet har bedre svar på akkurat det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigu Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 1 appelsin (105 g) = 42 kcal 1 kiwi (65 g) = 33 kcal Mens 1 melkesjokolade (50 g) = 291 kcal ... Så - med tanke på kaloriene skal du spise 7 appelsiner før det blir like mye kalorier som i en liten sjokolade. Men allikevel er jo appelsiner langt sunnere på andre måter, med C-vitaminer, frukt-fiber m.m. :-) Det eneste jeg tenker på er at gravide kanksje skal være forsiktige, med tanke på mulige allergier? Kanskje noen på graviditets-forumet har bedre svar på akkurat det... Hva med banan da??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Fetende er det ikke og om det kan fremkalle allergi skjønner jeg heller ikke! Jeg drikker nesten daglig juice av 3-5 appelsiner/grapefrukter (blanding) det blir to glass juice, da jeg var gravid og røkte mindre å drakk jeg ett glass for dag. De to minste mine har fått appelsinjuice fra de var 4 mnd. og ingen har vist tegn på allergi og jeg er allergisk selv om det ikke er matallergi inni bildet da! Jeg tror trygt du kan spise appelsiner! Kiwi er det også masse sunne c-vitaminer i :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Hva med banan da??? 1 banan (110 g - skrellet tror jeg) = 100 kcal. (1 banan = ca to andre frukt). Avocado er forresten unntaket, inneholder 237 kcal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 det er for fetende og farlig å misbruker appelsin på slik måte!!! faktisk, det er ikke anbefalt for uerfærne slankerer.. hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 det er for fetende og farlig å misbruker appelsin på slik måte!!! faktisk, det er ikke anbefalt for uerfærne slankerer.. hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyrken Skrevet 27. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2001 1 appelsin (105 g) = 42 kcal 1 kiwi (65 g) = 33 kcal Mens 1 melkesjokolade (50 g) = 291 kcal ... Så - med tanke på kaloriene skal du spise 7 appelsiner før det blir like mye kalorier som i en liten sjokolade. Men allikevel er jo appelsiner langt sunnere på andre måter, med C-vitaminer, frukt-fiber m.m. :-) Det eneste jeg tenker på er at gravide kanksje skal være forsiktige, med tanke på mulige allergier? Kanskje noen på graviditets-forumet har bedre svar på akkurat det... Takk Gemini! :-) Godt å vite at jeg kan spise appelsiner med god samvittighet så lenge de holder meg unna sjokoladen! Huff, vet ikke om jeg tør å spørre på graviditetsforumet om allergier dah.. de er jo redde for alt mulig der inne! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyrken Skrevet 27. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2001 det er for fetende og farlig å misbruker appelsin på slik måte!!! faktisk, det er ikke anbefalt for uerfærne slankerer.. hehe hehe? Skjønte ikke helt om du var seriøs eller om du spøkte jeg nå.. Uansett så prøver jeg ikke å slanke meg, jeg forsøker bare å ikke spise sjokolade hver dag.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Takk Gemini! :-) Godt å vite at jeg kan spise appelsiner med god samvittighet så lenge de holder meg unna sjokoladen! Huff, vet ikke om jeg tør å spørre på graviditetsforumet om allergier dah.. de er jo redde for alt mulig der inne! ;-) Mener å ha lest ett eller annet sted at det var bare bra å spise all slags matvarer i svangerskapet nettopp med tanke på allergiforebygging. Hvis fosteret blir eksponert for ting som jordbær, sitrus, skalldyr etc, så vil det tåle de samme matvarene bedre utenfor maven også. Rimelig krøkkete formulert, men jeg håper du skjønte hva jeg mente. :-) Så bare spis, du! Det er bedre å fyse på frukt enn på sjokkis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 hehe? Skjønte ikke helt om du var seriøs eller om du spøkte jeg nå.. Uansett så prøver jeg ikke å slanke meg, jeg forsøker bare å ikke spise sjokolade hver dag.. jeg spøkt, merket du ikke ironien? hey, det er bedre om du spiser appelsin (nesten ikke fett, masse fiber, masse vitaminer og næring) enn sjokolade, melken i sjokolade kan gi problemet til babyen hvis han har tendens til allergi. Sitrus i frukt gir mindre sjansen... beklager om du misforstått, det var bare en vits, dårlig vits ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Borealis Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 1 banan (110 g - skrellet tror jeg) = 100 kcal. (1 banan = ca to andre frukt). Avocado er forresten unntaket, inneholder 237 kcal. Tips: Hva med å lage en fruktsalat, til avveksling? Med både appelsin, kiwi, og f.eks druer, bananer, epler, nøtter(?), evt yoghurt over! Ja t.o.m _litt_ raspet mørk sjokolade over (om det er helg, eller du bare mååå ha no snop!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Hei gyrken Appelsiner og kiwi er meget gode alternativer til sjokolade. Forsøk å bytte ut cola med vann. Bruk lime/sitron i vannet, isbiter gjør det lille ekstra. Det er viktig du unngår søt og energirik drikke som tørstedrikk dersom du har lagt på deg mye. Forsøk å styre unna sukker. Du blir ikke fet av å spise appelsiner, men ikke bytt dem mot appelsinjuice eller nektar/brus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.