Gå til innhold

FU: Ja eller nei menneske??

Anbefalte innlegg

Skrevet

E du et ja eller nei menneske? Altså sier du ja til mer enn du strengt tatt greier eller sier du litt for ofte nei.......?

Uff det er slitsomt å være ja menneske......

Videoannonse
Annonse
  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

6

• Piraye

4

• ShitDiddelyDo

4

• Mary Poppins

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

her sitter ihvertfal et stykk håpløs ja menneske.

Gjest Lysglimt
Skrevet

Jeg er et ja menneske,men har blitt flinkere til å si nei med årende :)

Man har lov å si nei,uten å få dårlig sammvittighet!!!

Man trenger ikke begrunne "neiet" heller,man har lov å si nei og ferdig med det!

Gjest dobba
Skrevet

Jeg sier oftere nei enn ja når det gjelder. Kjenner meg selv ut og inn og vet hvor mye jeg orker.

Dessuten er jeg så "stor" at jeg sier nei uten å bry meg om at andre synes jeg er sær eller lat eller hva som helst...

Skrevet

her sitter ihvertfal et stykk håpløs ja menneske.

Hehe. På åssen side da?

Skrevet

Jeg er nok dessverre et ja-menneske, og jeg får ofte ganske dårlig samvittighet når jeg sier nei til ting.

Resultatet er at det av og til hender jeg sier ja når jeg helt klart burde sagt nei, og så sitter jeg plutselig der med en oppgave jeg absolutt ikke ville hatt, og da føler jeg meg som en treskalle. F.eks på jobben min har jeg tatt på meg et verv som jeg nå har hatt i snart to år, og jeg angret som en hund etter bare en måned!

Nå har jeg bestemt meg for at dårlig samvittighet en kort stund er å foretrekke framfor å føle seg som en idiot i lengre tid, så jeg skal slutte å si ja til alt mulig.

Har begynt å øve og jeg er blitt veldig flink til å si nei til telefonselgere nå ;o)

Skrevet

Man trenger ikke begrunne "neiet" heller,man har lov å si nei og ferdig med det!

Huff,får så fryktelig dårlig samvittighet.

Har blitt flinkere de siste par årene å si nei da,mest til de mest ekstreme ting da som jeg vet jeg dreper meg av. Men ligger likevel på grensa av hva jeg greier.

Nåvel, det blir vel bedre med tiden...

Skrevet

Jeg er nok dessverre et ja-menneske, og jeg får ofte ganske dårlig samvittighet når jeg sier nei til ting.

Resultatet er at det av og til hender jeg sier ja når jeg helt klart burde sagt nei, og så sitter jeg plutselig der med en oppgave jeg absolutt ikke ville hatt, og da føler jeg meg som en treskalle. F.eks på jobben min har jeg tatt på meg et verv som jeg nå har hatt i snart to år, og jeg angret som en hund etter bare en måned!

Nå har jeg bestemt meg for at dårlig samvittighet en kort stund er å foretrekke framfor å føle seg som en idiot i lengre tid, så jeg skal slutte å si ja til alt mulig.

Har begynt å øve og jeg er blitt veldig flink til å si nei til telefonselgere nå ;o)

Hehe, huff ja telefonselgere er noe dritt når man er jamenneske! Begynner å lære der også dog, selv om jeg sa ja til den siste!

Gjest Lysglimt
Skrevet

Huff,får så fryktelig dårlig samvittighet.

Har blitt flinkere de siste par årene å si nei da,mest til de mest ekstreme ting da som jeg vet jeg dreper meg av. Men ligger likevel på grensa av hva jeg greier.

Nåvel, det blir vel bedre med tiden...

Forstår deg godt!

Men øv deg på å si nei,det blir lettere etterhvert :)

Blir litt stolt over meg selv for hver gang jeg klarer å si nei.

Og husk:Andres reaksjon på et nei,er ikke ditt ansvar.

Det er lov å si nei :)

Mary Poppins
Skrevet

Hehe. På åssen side da?

Vanskelig å komme med konkrete eksempeler men spør noen meg om en tjeneste klarer jeg ikke si nei.

Eller jo jeg har et konkret eksempel. Jeg ble nettopp bedt på hyttetur i sommer til en person jeg egentlig ikke kjenner så veldig godt, men fordi jeg synes det var smigrende å bli bedt på tross av at vi ikke kjenner hverandre så veldig, så takker jeg ja for å være hyggelig, og for å gjøre vedkommende glad. Men som sagt har jeg ikke lyst så jeg lurer litt på hvordan jeg skal komme meg ut av dette, mest sannsynlig drar jeg.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg lar meg, uten særlig trøbbel, snakke inn til tilnærmet hva som helst..Desverre..:-I

Skrevet

Jeg er nok mer et ja menneske enn nei menneske, men samtidig har jeg evnen til å si i fra når jeg har tid til å gjøre det jeg blir bedt om. Sjeldent jeg kommer i tidsnød fordi jeg har tatt på meg for mye.

Skrevet

Jeg lar meg, uten særlig trøbbel, snakke inn til tilnærmet hva som helst..Desverre..:-I

Hvor bodde du sa du?....hehe...

Skrevet

Vanskelig å komme med konkrete eksempeler men spør noen meg om en tjeneste klarer jeg ikke si nei.

Eller jo jeg har et konkret eksempel. Jeg ble nettopp bedt på hyttetur i sommer til en person jeg egentlig ikke kjenner så veldig godt, men fordi jeg synes det var smigrende å bli bedt på tross av at vi ikke kjenner hverandre så veldig, så takker jeg ja for å være hyggelig, og for å gjøre vedkommende glad. Men som sagt har jeg ikke lyst så jeg lurer litt på hvordan jeg skal komme meg ut av dette, mest sannsynlig drar jeg.

Jeg har noen tjenester jeg vil be om:-)

Skrevet

Ja-menneske stort sett. Men når noen skal selge meg noe er jeg ikke fullt så enkel, jeg prøver alltid å få en god deal, og det gjør jeg stort sett også. Vanskelig å lure en gammel selger :)

Skrevet

Jeg kan være ja-menneske i perioder, og nei-menneske i perioder. Spørs hvordan formen og humøret er...

:o)

Mista nikket
Skrevet

Er vel mer eller mindre et ja-menneske, samtidig som jeg prøver å lære folk å være nei-mennesker.

Ikke lett det der.

Skrevet

Jeg kan være et ja-menneske, men bikker vel totalt sett mest over til å være "nei".

Gjest Nehei nei
Skrevet

Helt enig:) En bør kunne si nei, uten å begrunne det.

Jeg jobber med å si NEI. Men desverre er det mange som ikke "hører" deg, når du tidligere har vært et utpreget ja menneske.

Det går til et punkt. Opplever at mange mener og synes mye om at jeg setter foten ned. I stedet for å være takknemlig for alle JA, sutrer de for alle NEI.

Skrevet

Litt mer ja enn nei. Det med å si nei med den beste samvittighet øver jeg meg på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...