Gå til innhold

FU: Ja eller nei menneske??

Anbefalte innlegg

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Jeg tror jeg greier å balansere den der ganske bra. Så jeg sier ja til det jeg kan/vil/har tid til å si ja til, og nei de gangene jeg ikke kan.

Pleier å begrunne hvorfor jeg sier nei de gangene det er aktuelt da. :-)

Og siden jeg har sagt ja til å lage middag - fordi jeg liker det og har tid til det - så får jeg logge av på nettet og peile meg inn på kjøkkenet isteden. ;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

6

• Piraye

4

• ShitDiddelyDo

4

• Mary Poppins

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lysglimt
Skrevet

Helt enig:) En bør kunne si nei, uten å begrunne det.

Jeg jobber med å si NEI. Men desverre er det mange som ikke "hører" deg, når du tidligere har vært et utpreget ja menneske.

Det går til et punkt. Opplever at mange mener og synes mye om at jeg setter foten ned. I stedet for å være takknemlig for alle JA, sutrer de for alle NEI.

Ja det er sant,folk reagerer veldig når et ja menneske plutselig sier nei,"hva skjer"? liksom...

Men det for de bare lure på,det er viktig å si nei,det er en måte å vise seg selv respekt på.

Det trengs ingen unsyldninger :)

laguna1365380434
Skrevet

Hvor bodde du sa du?....hehe...

*s* ;-)

Skrevet

Må man være enten eller? :-)Jeg er begge deler, alt etter hvem som spør om en tjeneste eller prøver å overtale meg til noe. Er de snille og sjarmerende er jeg ja-menneske, men er de frekke og masete er jeg nei-menneske;-)

Skrevet

Må man være enten eller? :-)Jeg er begge deler, alt etter hvem som spør om en tjeneste eller prøver å overtale meg til noe. Er de snille og sjarmerende er jeg ja-menneske, men er de frekke og masete er jeg nei-menneske;-)

Hehe samme her :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har noen tjenester jeg vil be om:-)

De tjenestene der sier jeg ja til med glede :-)

Skrevet

Er nok både ja og nei menneske. Har blitt flinkere til å si nei med årene, for mange ja blir for slitsomt...

Gjest anonym ja
Skrevet

Jeg har lett for å si ja til jobben (ekstravakt) selv om det ikke passer, men jeg er flinkere til å si nei nå. Jeg har funnet ut at jeg ikke gidder stresse for jobben som gir så lite tilbake....

Gjest Personifica
Skrevet

Jeg har noen tjenester jeg vil be om:-)

Jeg kan herved opplyse om at keinstein har slått opp med meg og avlyst bryllupet. Er det mulig å sette seg på venteliste, eller må jeg ha klarsignal fra Øvrigheta? Vi kan jo holde det hemmelig...?

Skrevet

Både ja og nei.

Mest ja, og når det er nei begrunner jeg det som regel.

Skrevet

Jeg kan herved opplyse om at keinstein har slått opp med meg og avlyst bryllupet. Er det mulig å sette seg på venteliste, eller må jeg ha klarsignal fra Øvrigheta? Vi kan jo holde det hemmelig...?

Hehe. Du får vente til øvrigheita dukker opp om ikke så lenge. Da får du nok dine direktiver.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, har han slått opp?

Så synd da! Betyr det at dere også takker nei til middagsinvitasjonen min?

Som du ser så er det ikke så lett å holde ting hemmelige for Øvrigheta, vi følger med ;-)

(Og du må bare holde deg unna mrxx...)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe. Du får vente til øvrigheita dukker opp om ikke så lenge. Da får du nok dine direktiver.

:-) Bra du passer på du også, Gyda!

Jeg så ikke at du alt hadde gitt en venlig advarsel til Personifica når jeg stupte inn her.

Gjest Ellipse
Skrevet

Jeg var mer ja-menneske før, tror jeg...Nå orker jeg ikke så mye lenger. Men det kommer an på hva det dreier seg om, og hvem som spør..Vil jo gjerne være til hjelp og,da.

Gjest Personifica
Skrevet

Nei, har han slått opp?

Så synd da! Betyr det at dere også takker nei til middagsinvitasjonen min?

Som du ser så er det ikke så lett å holde ting hemmelige for Øvrigheta, vi følger med ;-)

(Og du må bare holde deg unna mrxx...)

Ja, vi måtte bryte. Passet ikke sammen, så må nok takke nei til middagsinvitasjonen.

Trood jeg kunne snike meg innpå for litt trøst, men skjønner at jeg ikke kan unngå å bli oppdaget. Lover aldri å gjøre det igjen, altså.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, vi måtte bryte. Passet ikke sammen, så må nok takke nei til middagsinvitasjonen.

Trood jeg kunne snike meg innpå for litt trøst, men skjønner at jeg ikke kan unngå å bli oppdaget. Lover aldri å gjøre det igjen, altså.

Det er ikke alltid Kirsten Giftekniver gjør god nok researc... Jeg får bare beklage og ta på meg bittelitt av skylda.

Jeg unner deg trøst, mrxx er en fin samtalepartner.

Så om du lover å holde fingrene unna (det er ikke lett, innrømmer det), så kan du få låne han litt :-)

Gjest Personifica
Skrevet

Det er ikke alltid Kirsten Giftekniver gjør god nok researc... Jeg får bare beklage og ta på meg bittelitt av skylda.

Jeg unner deg trøst, mrxx er en fin samtalepartner.

Så om du lover å holde fingrene unna (det er ikke lett, innrømmer det), så kan du få låne han litt :-)

Gud du er grei! Vet hvor lang dette satt inne for deg...hehe. Skal holde fingrene av fatet. Lover.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Gud du er grei! Vet hvor lang dette satt inne for deg...hehe. Skal holde fingrene av fatet. Lover.

Flott, da er du tilliten min verdig :)

(Jeg føler meg nok litt ansvarlig pga giftekniv-fadesen)

Gjest Personifica
Skrevet

Flott, da er du tilliten min verdig :)

(Jeg føler meg nok litt ansvarlig pga giftekniv-fadesen)

Det må du ikke vet du. Jeg utnytter det bare for å få en flik av Mr.xx. Hehehe! Seriøst, dette har ingen ting med deg å gjøre. Oppdaget veldig raskt at vi ikke var noe for hverandre. Ingen sure miner fra noen. Det var gøy så lenge det varte. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...