Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Kitten

Hei alle sammen..

Så er jeg i gang igjen. Plis ikke le av meg. Plutselig skal jeg trene minst 2 ganger om dagen og spise bare salat og frukt. Mindre og mindre etterhvert, og nå er jeg nede i en salat om dagen, full jobb og trening hver dag. Burde vel egentlig ha skrevet på spiseforstyrrelseforumet, men..

Jeg begynner å gråte når jeg ser meg selv i speilet.. Jeg har en sunn kropp og veier 62 kilo. Nå vil jeg ned 6 kilo på en måned! Jeg er fortsatt på idealvekt da, men hvordan skal jeg komme dit?? Blir gal av meg selv.. Enten så hiver jeg innpå ellers så spiser jeg ingenting. Jeg vet alt om hvor skadelig det er og hva kroppen trenger, men jeg har ikke viljestyrke til å holde en sunn diett i lang tid.. Vet at jeg snart bare drikker kaffe og spiser ett eple om dagen.

Før har jeg gått 2 uker uten å spise så mye som en rosin og raser ned i vekt, men jeg klarer ikke det mer!!

Vet at 6 kilo på en måned er helt absurd...

Kan dere være så snille å gi meg noen gode råd?

Snufs..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233887-bare-en-salat-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Kitten

Ta kontakt med IKS, Interessegruppa for Kvinner med Spiseforstyrrelser. Telefon 22 42 22 22.

www.iks.no

Takk, men jeg vet ikke om jeg vil... Har jo bare lyst til å bli tynn og det blir jeg ikke hvis jeg blir kvitt spiseforstyrrelsen... Men jeg vil være frisk også! Åhh.. Blir gal av å være meg!

...............

Takk, men jeg vet ikke om jeg vil... Har jo bare lyst til å bli tynn og det blir jeg ikke hvis jeg blir kvitt spiseforstyrrelsen... Men jeg vil være frisk også! Åhh.. Blir gal av å være meg!

...............

Dette handler ikke om mat, kropp og vekt. Din spiseforstyrrelse er et uttrykk for at det er noe du strever med på det indre planet. Vær så snill: snakk med noen! Ring IKS first thing i morgen tidlig. Take care.

Kanskje... Takk, Ebbamor..

:)

Jeg husker godt følelsen da jeg selv tok kontakt med IKS for 12 år siden ... Jeg var vettskremt og ambivalent, men møtte noen kvinner som åpnet en helt ny verden for meg :-)

Kanskje den telefonen i morgen blir den viktigste i ditt liv? Du aner ikke hvor nydelig det er å snakke med mennesker som skjønner deg, ikke fordømmer deg og som virkelig kan hjelpe :-)))

Annonse

Gjest Miss Kitten

Jeg husker godt følelsen da jeg selv tok kontakt med IKS for 12 år siden ... Jeg var vettskremt og ambivalent, men møtte noen kvinner som åpnet en helt ny verden for meg :-)

Kanskje den telefonen i morgen blir den viktigste i ditt liv? Du aner ikke hvor nydelig det er å snakke med mennesker som skjønner deg, ikke fordømmer deg og som virkelig kan hjelpe :-)))

Ja.. Du har nok rett i det.. Tusen takk.. Jeg skal virkelig vurdere å ringe. Men akkurat nå vil jeg bare sulte og sultfølelsen er god.. Om noen dager er den ikke god lenger..

Gjest hilsen en som har en slektning som sliter med det samme

Ja.. Du har nok rett i det.. Tusen takk.. Jeg skal virkelig vurdere å ringe. Men akkurat nå vil jeg bare sulte og sultfølelsen er god.. Om noen dager er den ikke god lenger..

Hva, vil du dø da?

For det er det du driver med om du ikke får hjelp.

Det er veldig, veldig mye her i livet som er veldig, veldig MYE BEDRE enn sult :-)))

Ønsker deg lykke til :-) Du har veldig, veldig mye å glede deg til :-)

Takk for at du bryr deg, Ebbamor:)

Skjønner at du forstår meg og har vært igjennom det samme.

God natt og takk for alle svar.

Tenker på deg i morgen, og sender deg litt ekstra mot for at du skal ta den telefonen!

Meld gjerne tilbake hit og si hvordan samtalen ble :-)

Sov godt nå, og lykke til i morgen!

Dersom målet er å gå ned i vekt - og at det skal vare - så kan du ikke spise bare en salat om dagen.

Ikke undervurder kroppen din, den er ganske smart.

Dersom du bare gir den en salat om dagen så finner kroppen ut at nå må jeg spare. Det gjør den på to måter. 1: Ved å forbrenne mindre. 2: Ved å redusere muskelmasse. (Muskler bruker jo mye energi, og det går jo ikke når kroppen ikke får nok)

Resultatet blir da dårlig forbrenning og mindre muskler. Dette fører igjen til at du går opp igjen når du slutter å spise bare en salat om dagen.

De hadde et foredrag på treninga ang. mat og prestasjon. Der sa de at å ligge på under "hvileforbruk" er IKKE bra. (Hvileforbruk = 1 kalori pr. time pr. kilo kroppsmasse. Altså 62 kilo * 1 * 24 timer = 1488. Dette er det kroppen din normalt forbrenner om du ligger i senga hele dagen.

Målet om 6 kilo på en mnd. er ikke fornuftig. Det optimale er 1/2 kg. pr uke.

Ikke stress så mye med det. Spis fornuftig, og kutt også ned på treninga. Du kommer til å bryte ned mer enn du bygger opp om du trener to ganger om dagen.

Annonse

Hei...

Rødme.. Nei, jeg har ikke d... Er litt flau for at jeg ikke gjorde d. Tror jeg må manne meg opp.. Har kjøpt masse store BonAqua-flasker i dag og salat, frukt og jordbær da:)

Salat, frukt og jordbær er i minste laget, gitt! Ta mot til deg og ring IKS i morgen, da?

Jeg fortsetter å spørre hvordan det går, jeg, hvis det er greit for deg?

Gjest Miss Kitten

Salat, frukt og jordbær er i minste laget, gitt! Ta mot til deg og ring IKS i morgen, da?

Jeg fortsetter å spørre hvordan det går, jeg, hvis det er greit for deg?

Ja, bare spør du:) Jeg tar jo vitaminpiller i tillegg da... Syns jeg var flink som kjøpte så mye spiselig i dag, jeg.. :)

Gjest Miss Kitten

Joda, det er jo bedre enn ingenting. Men hvor er fettet og proteinene i maten du spiser? Ring IKS, min venn :-)

Men fett er det vel sikkert for lite av.. Men det er like mye mengden mat som teller for meg, som det jeg spiser.. hvis du skjønner..? En bitteliten sjokolade er bedre enn en stor salat..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...