Gjest claudine Skrevet 28. mars 2001 Del Skrevet 28. mars 2001 Kjøpte meg en flaske tran i dag, med sitron. Gikk helt greit å ta det, med har gått og gulpet på smaken hele dagen...Finnes det et alternativ til tran, spiser lite fisk og har nok derfor bruk for det. Noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melanie Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Hei! Linfrøolje er veldig rik på omega-3 fettsyrer. Husker ikke i farten hvor mye som skulle til pr dag, men jeg tror det var rundt en spiseskje eller noe sånt. Du finner også endel omega-3 i rapsolje. Vi mennesker lager disse berømte fiskeoljene i kroppen vår selv dersom vi bare får i oss omega-3, vi trenger ikke nødvendigvis spise fisken. De fettløselige vitaminene i tran får du også gjennom annen mat - bl.a vegetabilske oljer, frukt, grønnsaker, helkorn etc. Dette ble bare et svar sånn i all hast før jeg legger meg.. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassy Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Jeg tar to Omega 3 kapsler (metallboks med blå dekor) sammen med lunsjen. Svelger ned kapslene med melk før jeg begynner å spise. Da blir det sjelden uggen raping etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Hei claudine For å unngå å gulpe transmak hele dagen kan du ta tran før du spiser kveldsmaten (evt før du legger deg), eller før du spiser frokost. Dersom du tar tran på et tidspunkt der du spiser mat rett etterpå unngår du lettere problemet med gulping av transmak. Erfaringsmessig er det ofte slik at man opplever transmak i begynnelsen, men problemet avtar etter en uke eller to. Oppbevar tran i kjøleskapet, og skru korken godt igjen hver gang slik at du unngår at tranen harskner. Du kan velge fiskeoljekapsler dersom det ikke fungerer med tran. Det er selvsagt også et alternativ å spise mer fet fisk. Regelmessig bruk av makrell i tomat eller sild på brødmat, samt laks, ørret, makrell etc som middagsmat 2-3 ganger per uke dekker behovet. 1 liten barneskje (5 ml) tran hver dag sikrer inntaket av essensielle fettsyrer og vitamin D. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.