Gå til innhold

smerter i underarm/albue

mot

Anbefalte innlegg

Jeg trener styrke 4 g/uke (4-split). Jeg får ikke trent skikkelig pga. smerter i høyre albue og underarm, føler at armene ikke henger med fremgangen til resten av kroppen. Nå har jeg trent i ca. 2 år, med et opphold på 4 mnd. (etter 1 år) pga. senebet. i underarm.

Mitt spørsmål er hva jeg gjør galt, og hva kan jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan høres ut som overtrening i underarmene, har selv hatt problem med dette. Kjennes ut som om smerten sitter rundt beinet i underarmen og gjør spes. vondt når jeg holder rundt vektene. Jeg blei kvitt det da jeg tok meg en 3 ukers fri. Bruker du å ta deg helt trenings fri med jevne mellomrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som overtrening i underarmene, har selv hatt problem med dette. Kjennes ut som om smerten sitter rundt beinet i underarmen og gjør spes. vondt når jeg holder rundt vektene. Jeg blei kvitt det da jeg tok meg en 3 ukers fri. Bruker du å ta deg helt trenings fri med jevne mellomrom?

Jeg tar ikke tr.fri før jeg føler at jeg må, ikke fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

svaret må bli at du er nødt til å bli bra igjen i dine respektive smerte- og skadested før du kan komme videre.

Utfra skadebehandlingsopplegget jeg har utviklet, så viser all erfaring at så lenge du har smerter, så vil ikke skadestedet bli sterkere. Dvs at du har stagnert i smerteområder.

Belastningssakdene indikerer også at du trener hardere her enn du tåler.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

svaret må bli at du er nødt til å bli bra igjen i dine respektive smerte- og skadested før du kan komme videre.

Utfra skadebehandlingsopplegget jeg har utviklet, så viser all erfaring at så lenge du har smerter, så vil ikke skadestedet bli sterkere. Dvs at du har stagnert i smerteområder.

Belastningssakdene indikerer også at du trener hardere her enn du tåler.

[email protected]

Jeg takker for alle inlegg. Jeg har prøvet forskjellig behandling, alt fra egenbehandling med kremer og salver, tablettkurer (også Kortisontabletter), til behandling hos fysioterapaut. Alt dette har jeg gjort samtidig med at jeg har trent ved siden av.

Jeg regner dermed med at jeg får ta et opphold i treningen til jeg blir frisk? Det blir nok vanskelig å ta seg helt fri fordi man blir ganske avhengig av denne treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Skallagrimson

Hei

Jeg har hatt problemer med det samme selv, og da serlig i forbindelse med (under, pga.) bicepscurl med stang.

Min erfaring tilsier at denne og lignende øvelser belaster underarmen vel hardt.

Jeg har nå gått over til å trene biceps mindre med stang og mer med løse vekter, og da ikke vri vektens langside/ håndleddets inside helt mot meg jamfør håndleddstillingen under bicepscurl med stang. I tillegg legger jeg vekt på å ikke bøye håndleddet under bicepsøvelser, i hvertfall under bicepscurl med stang.

Håper dettte kan hjelpe deg.

-mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...