Gå til innhold

fellesdusj-dilemma

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

DOL-kjerringer har vasking på hjernen. To dager gammel truse er dødsfarlig. Folk som ikke blir høytrykkspylt med kokende vann to ganger pr dag er skitne.

Jeg dusjer hver dag, men jeg får ikke angst hvis jeg ikke dusjer i det sekundet jeg er ferdig med å trene.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

19

• frosken

6

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Hva er viktigst? At de lukter godt eller er sympatiske?

Da snakker jeg om armelengdes avstand, ikke oppi senga under samme dyna :-) Det er en annen historie.

At de er sympatisk er nok viktigst!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Todagerstruser? Jesus. Har ikke fått lest igjennom tråden ennå, skal se film først. :)

Nei altså, hvis man har rent treningstøy og trener en time eller to så blir man jo ikke noen stinkbombe, akkurat!

Nope. Det blir man ikke. :)

Jeg så videoen nå. Filmen er bedre! :)

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, men jeg får ikke angst hvis jeg ikke dusjer i det sekundet jeg er ferdig med å trene.

Tvangshandling?

Ingen burde få panikk av å ikke dusje. Jeg tror ikke noen hudleger har påstått at det er nødvendig hver dag heller.

Jeg har bodd uten dusj og bad, og det går fint veldig lenge.

Skrevet

At de er sympatisk er nok viktigst!

Min bestemor fortalte at gårdsfolket rundt 1910 var temmelig skitne, både unger, kvinner og menn. Mange var grå av møkk oppover armene, svarte lange negler. Klærne var stive etter å ha vært brukt i et år eller to uten å vaskes. Lukta var bedøvende sterk av dem. Hun orket ikke ta dem i hånda eller være nær dem. For dem var det helt greit. De var ikke mer syke enn de fine og rene, tvert i mot.

Tidene forandrer seg.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nope. Det blir man ikke. :)

Jeg så videoen nå. Filmen er bedre! :)

Klart er filmen bedre, men det er utrolig hvor bra den er som musikkvideo når man tenker på at det bare er utklipp fra filmen. Passer utrolig bra til musikken. Mulig det bare er jeg som er Nattsvermeren-nerd. ;)

Nå har jeg sett The Descent, og etterpå skal jeg se Saw II. Sulteforet på film! :D

Gjest Ellipse
Skrevet

Jeg liker heller ikke fellesdusjer, så jeg dusjer helst hjemme. Går eller tar bussen hjem-går helt fint begge deler.

Men en dag i forrige uke, skulle jeg avgårde rett etter treningen, uten mulighet for å dra hjem først. Bære eller brist, tenkte jeg og syntes jeg var SÅÅÅ modig. Så endte jeg opp med å ha hele fellesdusjen for meg selv, tjihi;) Tydeligvis foretrekker de fleste å dusje hjemme..Kanskje det samme gjelder på senteret ditt?

Om ikke, tror jeg også, som flere her inne har skrevet allerede, at de fleste har nok med sitt. Har de ikke det er de bare noen duster, likevel:)

Lykke til

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tvangshandling?

Ingen burde få panikk av å ikke dusje. Jeg tror ikke noen hudleger har påstått at det er nødvendig hver dag heller.

Jeg har bodd uten dusj og bad, og det går fint veldig lenge.

Er det en tvangshandling at jeg ikke trenger å dusje med en gang jeg har svettet litt (eller mye)? Eller er det en tvangshandling å vaske seg hver dag?

Gjest Ellipse
Skrevet

Jeg må tilstå at jeg tolket "fellesdusj" som felles for begge kjønn - også ble jeg helt satt ut av at det i løpet av de årene jeg ikke har brukt noe treningssenter hadde blitt innført slike endringer....*s*

Til mitt forsvar så snakkes det jo om "fellesbadstu" i betydningen badstu for begge kjønn...

Hihi. Du får sende idéen inn til Sats og se om de haker på den;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men de som stinker på bussen er ikke de som nettopp har trent. Men urenslige folk, utlendinger osv.

Eller de som stinker parfyme...

Gjest heffalumpen
Skrevet

Øh.. nei, ikke akkurat det samme da. Bare hvis en vil være vrang... Uansett ny svette lukter ingenting, så man stinker ikke på vei hjem fra trening. Og OM det skulle stinke litt på trikken, så who cares?

"Uansett ny svette lukter ingenting" - er direkte feil. Kan lukte ille, og roe seg ned når den får lufta seg litt.

Men som du skriver et annet sted, det gjelder først og fremst stressvette. Noen stresser også når de trener.

Skrevet

*litt flau*

Ingen grunn til å være flau! ;-)

Tanken slo meg også, etter å ha lest overskriften, men jeg "tok den" i innlegget! ;-)

Gjest sleipulf
Skrevet

Du skal være glad for at du ikke er muslim. Da hadde keinstein, Morsk og Grip(p) kastet seg over deg som gribber.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Da jeg trente på Sats (har siftet treningsstudio) gikk jeg frem og tilbake. Så på det som en del av treningen. Jeg brukte noe over en halvtime hver vei og dusjet da jeg kom hjem.

Ellers tror jeg folk er mer opptatt av egen kropp enn av andres kropp, så jeg synes ikke du skal være redd for å dusje.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Klart er filmen bedre, men det er utrolig hvor bra den er som musikkvideo når man tenker på at det bare er utklipp fra filmen. Passer utrolig bra til musikken. Mulig det bare er jeg som er Nattsvermeren-nerd. ;)

Nå har jeg sett The Descent, og etterpå skal jeg se Saw II. Sulteforet på film! :D

Jeg likte ikke den første Saw-filmen. Oppskrytt møl, og sawII kommer jeg ikke til å se.

Men The Descent koste jeg meg med. Ikke det at den var så jævla skummel utover noen skvettescener, men det var mange kule kommentarer, klaustrofobi fra helvete og litt artig splatter. Jupp - The Descent er kul. :)

Du må se Dog Soldiers. Samme regissør. Litt billigere produksjon, men han vet hva han gjør han fyren her!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg likte ikke den første Saw-filmen. Oppskrytt møl, og sawII kommer jeg ikke til å se.

Men The Descent koste jeg meg med. Ikke det at den var så jævla skummel utover noen skvettescener, men det var mange kule kommentarer, klaustrofobi fra helvete og litt artig splatter. Jupp - The Descent er kul. :)

Du må se Dog Soldiers. Samme regissør. Litt billigere produksjon, men han vet hva han gjør han fyren her!

Enig med deg om The Descent, den var god underholdning! Hehe, det jeg skvatt verst av var da jeg satte inn dvd'en, så hadde de et lite klipp av den jenta som snudde seg like før menyen kom. Jeg ropte "HERREGUD!" og så holdt jeg på å le meg i hjel. :)

Den var skumlest før det tok av med de menneskedyra, de lignet forresten utrolig mye på tidlige Buffy-vampyrer. ;)

Saw-filmene er bare tyggegummi-filmer for meg, men toeren var ikke noe særlig bra. Grei nok tidtrøyte, men ikke noe mer.

Gjest togli
Skrevet

Min bestemor fortalte at gårdsfolket rundt 1910 var temmelig skitne, både unger, kvinner og menn. Mange var grå av møkk oppover armene, svarte lange negler. Klærne var stive etter å ha vært brukt i et år eller to uten å vaskes. Lukta var bedøvende sterk av dem. Hun orket ikke ta dem i hånda eller være nær dem. For dem var det helt greit. De var ikke mer syke enn de fine og rene, tvert i mot.

Tidene forandrer seg.

Ja, det skal du være sikker på!

Faren min vokste opp som odelsgutt på gård, med fire yngre søsken. Farmor fortalte at hele familien bada hver lørdag. De måtte bade i samme badevann og det var far i huset som bada først (han var nok den mest skitne også..). Deretter fikk min far æren av å bade og så søskenene nedover etter alder. Tilsutt var det farmors tur ;-)

sarah bernard
Skrevet

Jeg som både lesbisk og opptatt av kropp, bryr meg ikke engang om andres i fellesdusjen.

Var litt sjenert selv i unge år, da jeg var i fellesdusjen, men begynte å tenke "pytt!" og at "det er nok jeg som bryr meg mest" og at jeg like gjerne vinke farvel til bekymringene.

Forøvrig tror jeg ikke man lukter særlig svette dersom man er ren når treningsøkta begynner. Er det ikke bare gammel og "nyopptint" svette som lukter da?

Du må da for all del også bare gå hjem om du føler mest for det. Kan jo bruke gangen hjem som nedtrapping på treningsøkten, så kan du heller fortsette å kjøre på på spinningøktens nedtrapping (som stjeler mye av timen).

Skrevet

Ja, det skal du være sikker på!

Faren min vokste opp som odelsgutt på gård, med fire yngre søsken. Farmor fortalte at hele familien bada hver lørdag. De måtte bade i samme badevann og det var far i huset som bada først (han var nok den mest skitne også..). Deretter fikk min far æren av å bade og så søskenene nedover etter alder. Tilsutt var det farmors tur ;-)

Jeg har hørt det samme fra flere.

En la til at at først skulle far i huset ha et nummer med fruen, og så bade (riktig så hensynsfullt). Deretter badet unga og til slutt fruen. Hvis det var noen gamlinger i huset, så badet de til slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...