engelendin Skrevet 30. mars 2001 Del Skrevet 30. mars 2001 Er en jente på skolen min som har fått hjernehinnebetennelse nå, og vi andre elever har fått beksjed om å bl.a. holde oss unna hardtrening i tilfelle noen av oss andre skulle ha blitt smittet. Men hva menes med hardtrening i denne sammenhengen?? Er det ok med 75 minutter med hard aerobic?? Eller en styrkeøkt med mye repetisjone rog en del kondisjonstrening?? Eller er det trygest å holde seg unna i et par dager?? Virker som om de er litt uenige om det er en smittsom eller ikke- smittsom type, ettersom vi ikke får fri, men bare må ta noen forhåndsregle,r og det hele ble kjent og bekreftet først et par dager etter at jenta ble lagt inn på sykehuset, og da først via noen rykter som gikk i dag morges...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 30. mars 2001 Del Skrevet 30. mars 2001 Hei, hardtrening fører til en overtreningseffekt som gir nedsatt immunforsvar. Et redusert overskudd bryter ned kroppens evne til å motså bakterier og virsuangrep. Det er et godt råd å holde seg unna hard belastning. Du må gjerne maile meg dersom du ønsker mer om dette, så kan jeg sende dette til deg. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.