Gå til innhold

frokost og forbrenning

Nedia

Anbefalte innlegg

Er det sant at forbrenningen blir bedre hvis man spiser noe til frokost? Jeg har sf, og er redd jeg har fucka opp forbrenninga mi... Så da tenkte jeg at hvis jeg kunne klare å spise noe til frokost, så ville den bli mere normal igjen. Er jeg på ville veier????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Du er slett ikke på ville veier! Frokost er veldig viktig for å få "kroppen i gang" om morgenen. Du kan ikke forbrenne hvis du ikke har noe å forbrenne, for å si det enkelt. Så jeg vil anbefale deg å få i deg litt mat, et par knekkebrød eller litt frokostblanding med melk, en yoghurt eller i det minste en frukt eller to - så starter maskineriet!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stina

Hei du!

Du er slett ikke på ville veier! Frokost er veldig viktig for å få "kroppen i gang" om morgenen. Du kan ikke forbrenne hvis du ikke har noe å forbrenne, for å si det enkelt. Så jeg vil anbefale deg å få i deg litt mat, et par knekkebrød eller litt frokostblanding med melk, en yoghurt eller i det minste en frukt eller to - så starter maskineriet!

Lykke til!

Helt riktig som Cumbria sier. Frokost er det viktigste måltidet i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Nedia

Det er bra for forbrenningen din at du spiser frokost. Dersom du har en spiseforstyrrelse kan det være at forbrenningen din er noe redusert. Denne vil imidlertid øke i takt med at matinntaket ditt øker. Det er en fordel å spise flere måltider i løpet av dagen, gjerne 4-5 inkludert mellommåltider. Både du og kroppen din vil fungere bedre ved jevnt tilførsel av energi og næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...