Gjest lei meg Skrevet 31. mars 2001 Del Skrevet 31. mars 2001 Jeg har så store problemer med magen min, og det ødelegger så mye for meg. Jeg kan ikke gå i selskaper eller trene mange ganger på grunn av den, heller ikke få besøk. Dette skyldes at jeg har så veldig mye luftsmerter og diare, og også luft i magen. Jeg har diare mellom 2-3 ganger i uka. Kan det være noe feil med meg? Jeg har også mye vondt i hodet - det trykker liksom mellom øynene. Jeg har spist 6-7 rå gulerøtter hver dag og drikker en del lightsaft og lightbrus, men spiser ikke noe annet light (spiser ikke lightdrops el.) Tror gulerøttene kan være en årsak så nå kutter jeg ut dem. Håper så noen kan hjelpe, for jeg er så lei meg for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 31. mars 2001 Del Skrevet 31. mars 2001 kanskje light saft og light brus er en årsak?? ellers..hvis du ikke gjør det alt...ta deg godt tid hver gang du spiser..spis sakte..og tygg godt..drikk mye vann 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cider Skrevet 31. mars 2001 Del Skrevet 31. mars 2001 Hei! Jeg har det nesten akkurat likedan. Bare at jeg kan ha forståppelse i fjorten dager for så å ha diare i lange tider. Det er liksom ikke noe mellomting. Men jeg prøver å ikke drikke så mye brus, om det er light eller ikke så er det veldig mye kullsyre i brusen. Og det kan du få luft i magen av. Jeg får luft/diare også av bla. eple, appelsin, oboy, kål, yoghurt(veldig mye), juice osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slankern Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 kanskje light saft og light brus er en årsak?? ellers..hvis du ikke gjør det alt...ta deg godt tid hver gang du spiser..spis sakte..og tygg godt..drikk mye vann Jeg har også vært plaget med luft i magen. Men etter at jeg begynnte å spise grovbrød har det forsvunnet. Det er nok ikke så lurt å drikke vann med kullsyre i for det kan gi luft i magen. Drikk heller vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 3. april 2001 Del Skrevet 3. april 2001 Hei Det er ikke uvanlig med luft i magen. Det kan f.eks henge sammen med at du spiser mye fiberrik mat som gulrøtter og andre grønnsaker (kål, løk), frukt og grove kornvarer. Kullsyre i brus kan forverre plagene, det samme gjelder tygging av tyggegummi. Det er ikke normalt å ha diare 2-3 ganger i uka. Du bør derfor bl.a få utelukket cøliaki, noe som vanligvis gjøres ved en blodprøve. Noen reagerer med diare ved inntak av melkesukker (laktoseintoleranse). Ved høyt inntak av kunstige søtstoffer kan man også få diare. Forsøk å kutte ut lightsaft og lightbrus i en periode for å se om det hjelper. Du bør oppsøke lege og be om at du får undersøkt om man kan finne årsaken til magetarm-problemene dine. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.