berberis Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg lurer på hvor lang tid det tar før zyrtec virker? Jeg spiste et eple i dag, fikk en allergisk reaksjon på dette, kløe i munn og svelg, hovnet opp, fikk også røde merker på og rundt leppene og hovnet opp, og det "prikket" og sved. Tok en zyrtec 10 mg, og etter to-tre timer var alle symptomer på allergisk reaksjon borte. Kan virkelig zyrtecen ha tatt vekk dette allerede..? Trodde man måtte bruke medikamentet 3-4 dager før det hadde noen virkning, og trodde vel egentlig ikke det hadde noen akutt virkning.. eller tar jeg feil...? 0 Siter
sheba Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 mest sannsynlig så har din reaksjon gått over av seg selv, allergi mot noe bygger seg gradvis opp, men selvfølgelig ikke sikkert (kun en spesialist kan svare på det) zyrtec er en fin medisin, men tviler på den hindrer en alvorlig reaksjon.. har selv hatt ganske alvorlige reaksjoner på næringsmidler og min lege ordinerte 4 dobbel dose i såfall.. mest sannsynlig har du hatt en reaksjon som har advart deg:-) de varer alt fra 1/2 time til 4 timer:-) husk at matvarer har såkalte kryssallergier du bør være oppmerksom på i pollensesongen.... 0 Siter
Prozak Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Zyrtec virker forebyggende, ikke brannslukkende. Så det var nok den alergiske reaksjonen som gikk over av seg selv, vil jeg tro. Hvis jeg f.eks er dum nok til å ta en bit av et eple e.l., så går hevelsen/kløingen/sårheten over i løpet av et par timer. "............................................" 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 mest sannsynlig så har din reaksjon gått over av seg selv, allergi mot noe bygger seg gradvis opp, men selvfølgelig ikke sikkert (kun en spesialist kan svare på det) zyrtec er en fin medisin, men tviler på den hindrer en alvorlig reaksjon.. har selv hatt ganske alvorlige reaksjoner på næringsmidler og min lege ordinerte 4 dobbel dose i såfall.. mest sannsynlig har du hatt en reaksjon som har advart deg:-) de varer alt fra 1/2 time til 4 timer:-) husk at matvarer har såkalte kryssallergier du bør være oppmerksom på i pollensesongen.... jeg tar zyrtec mot extrem kløe, hvis jeg ikke har tatt zyrtec på 3 eller 4 dager så klør jeg so en gal, hvis jeg da tar en zyrtec så går kløen over på ca 3 timer.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Jeg var en periode plaget av elveblest. Med det samme jeg begynte å klø tok jeg en zyrtec. Kløen stoppa etter ca en halvtime og det kom bare bittelitt utslett som forsvant kjapt. Hvis jeg ikke to zyrtec ble jeg full av kløende vabler etter et halvtimes tid. Hos meg virket iallefall zyrtecen kjemperaskt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.