Gå til innhold

Hvordan tørr hun dette?

Anbefalte innlegg

optimisten1365380986

Var hos healer idag. Tror egentlig null på dette, men hørte at hun skulle være meget bra og "kurere" mange lidelser. Tenkte at jeg kanskje kunne få litt mere orden på energien min kanskje?

Men jeg ble litt forundret mildt sagt. Må si jeg lurer på hvordan en som ikke kjenner meg i det hele tatt kan si meg at jeg bør ikke ta medisiner og ikke tro på "psykiatrien." De hadde "bare" tilegnet seg kunnskap fra bøker, mens hun hadde kunnskaper fra universet, fra noen som bodde høyere enn månen og som sendte sin energi igjennom henne og til meg. Dette var mye mere å stole på enn all verdens kunnskaper og vitenskap.

Da jeg sa at angsten og sykdommen min krever medisiner, så sa hun at jeg kunne jo forsøke å ta dem annenhver dag!!! Hallo, noen som bruker AD annenhver dag her inne? Hun sa også at det var medisinene som "stenger for" energien min, slik at den ikke kommer fram. Hm...så vidt jeg husker så var jeg da sengeliggende og hadde mindre energi før jeg startet med medisiner.

Så tenker jeg videre(jeg er en meget tenkende person), at hvis jeg nå da var litt "overtroisk" og lett å villede, så hadde jeg sikkert sluttet med medisinene mine. Kanskje hadde jeg greid å ta mitt liv pga av dette.

Er det virkelig lov å drive på slik og atpåtil ta betaling for det? Må si jeg ble meget skremt og betenkt. Finnes det ikke regler for sånt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236281-hvordan-t%C3%B8rr-hun-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest missa n.

syns det er kvalmende hvordan folk uttaler seg om at vi som må ta medisiner for psykiske lidelser, absolutt ikke burde ha i oss sånt, mens de sier da vel ikke sånt når det er noen som har fysiske sykdommer ?! ?!

F.eks kreft...du sier ikke, slutt med den cellegiften..

eller epilepsi.. (ironi, mange med psykiske lidelser bruker samme tabletter som de med epilepsi)...

Men slike spaca healere som hun sier vel kanskje slik til de med fysiske sykdommer også da..hun virka jo litt oppi skyene.:s

Jeg vet åssen jeg var før jeg fikk tablettene (helt på trynet), så jeg blir såret om noen skulle advare meg mot dem.

Er mange som er mye mer ambivalent til sine medisiner enn meg, de har vel ikke godt av en slik healer.

Gjest Mirandolina

Jo,det finnes regler for dette,det er lurt å gå til en healer som er medlem av Norges healer forbund.

De har etiske regler å foholde seg til,og der er seriøse healere..

Men hvorfor går du til healer om du ikke har tro på det,og dessuten vi har fri vilje,du velger selv hva du vil tro på,det gjør også denne healeren.

Vedkommende snakker fra sitt perspektiv,som en psykiater snakker fra sitt perspektiv.

Og det er sant det,medikamenter kan stoppe flyten av energi....men som sakt...valg!

Annonse

optimisten1365380986

Jo,det finnes regler for dette,det er lurt å gå til en healer som er medlem av Norges healer forbund.

Men hvorfor går du til healer om du ikke har tro på det,og dessuten vi har fri vilje,du velger selv hva du vil tro på,det gjør også denne healeren.

Vedkommende snakker fra sitt perspektiv,som en psykiater snakker fra sitt perspektiv.

Og det er sant det,medikamenter kan stoppe flyten av energi....men som sakt...valg!

Tro og tro. Jeg tror at enkelte mennesker kan ha varmere hender og mere energi enn andre...ja. Men å påstå

at denne energien kommer fra noen som ser annerledes ut enn oss og bor høyere oppe enn månen? At hun har fått denne energien fordi de "der oppe" er så stygge/annerledes enn oss at de bruker henne som et slags medium? DEN tror jeg ikke på.

Jeg mener og vil fortsatt mene at det er farlig, uten i det hele tatt å kjenne den de skal "helbrede", å si at de bør slutte med medisinene sine og ikke ha tiltro til sine behandlere. Det er å gå alt for langt.

Det eneste jeg fikk ut av denne timen var å bli så sint at jeg MISTER mye energi.

Vet for øvrig ikke om dette mennesket er medlem i noe forbund.

optimisten1365380986

Kombinasjonen av omnipotens, manglende selvkritikk og nærpsykotiske vrangforestillinger er noe av det farligste som finnes.

.., men verden vil bedras...

Nå vet ikke jeg hva omnipotens er for noenting, men vet du om det faktisk er lov til å ta imot penger for slikt (etter min mening) TULL?

optimisten1365380986

Dette innlegget viser hvor useriøse healere er.

De har jo ikke peiling på hva de begir seg ut på.

Eller hvordan deres råd vil virke på pasientene.

Tragisk at slike får lov til å "behandle" folk for penger.

Helt enig. Nå skal ikke jeg slutte med medisinene mine, men tenker på dem som er meget psyk og som faktisk kan bli lurt til det. Det kan jo få uante konsekvenser.

Ja, uansett, så var vel dette mitt første og siste besøk hos en healer. Tror jeg holder meg til vitenskapen. Den har ihvertfall hjulpet meg videre og oppover så langt. Gla jeg lever idag og ikke på 18-hundretallet. Da hadde jeg hatt en meget smertefull tilværelse og ligget på en halmmadrass, uten medisiner og vært meget skjelven sannsynligvis.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå vet ikke jeg hva omnipotens er for noenting, men vet du om det faktisk er lov til å ta imot penger for slikt (etter min mening) TULL?

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=omnipotens&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Ja, det er dessverre intet forbud mot slikt. Kvakksalverloven er opphevet.

Gjest Mirandolina

Tro og tro. Jeg tror at enkelte mennesker kan ha varmere hender og mere energi enn andre...ja. Men å påstå

at denne energien kommer fra noen som ser annerledes ut enn oss og bor høyere oppe enn månen? At hun har fått denne energien fordi de "der oppe" er så stygge/annerledes enn oss at de bruker henne som et slags medium? DEN tror jeg ikke på.

Jeg mener og vil fortsatt mene at det er farlig, uten i det hele tatt å kjenne den de skal "helbrede", å si at de bør slutte med medisinene sine og ikke ha tiltro til sine behandlere. Det er å gå alt for langt.

Det eneste jeg fikk ut av denne timen var å bli så sint at jeg MISTER mye energi.

Vet for øvrig ikke om dette mennesket er medlem i noe forbund.

Men energien kommer fra Universet,ikke fra healeren,healeren er bare et instrument..en kanal for healing energien...

Men healeren du skriver om her går over alle grenser,de har ikke lov å stille diagnoser eller komme med medisinske uttalelser.

Hun er nok ikke med i healerforbundet...

Gjest Mirandolina

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=omnipotens&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Ja, det er dessverre intet forbud mot slikt. Kvakksalverloven er opphevet.

Det finnes seriøse folk også som driver med healing.ikke fint å kalle alle kvakksalvere du!

Annonse

Norsk Healerforbund?

Høres ikke særlig seriøst ut.

Alle gærningne samlet på et sted? Jaja, hvorfor ikke.

"Retten til å drive behandlingsvirksomhet er avgrenset på visse områder, bl.a. i forhold til inngrep eller behandling som kan medføre alvorlig helserisiko og behandling av allmennfarlige smittsomme sykdommer. Loven åpner imidlertid for at såkalte alvorlige sykdommer kan behandles, forutsatt at behandlingen skjer i samarbeid eller samforståelse med pasientens lege. Loven åpner også for at alternativ behandling i stor grad kan tilbys som supplement til ordinær helsehjelp."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...