Gå til innhold

Er det ikke lov å skrive om Jesus på Åpent forum?


Gjest a survivor

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor

Jeg skrev et helt seriøst innlegg som ble seriøst fulgt opp av andre. Og så ser jeg at det nå er slettet?

Hva skjedde?

Innlegget var ikke evangeliserende heller, det omhandlet mitt liv, ikke Jesus liv.

Dette var hva jeg skrev, fordelt på to innlegg:

---------------------------------

Uten Jesus ord og hans milde åsyn, som stundom gir meg trøst og oppmuntring, så hadde det vært meg riktig ille.

Jesus er et levende menneske.

Han døde på korset, til soning for våre synder, stod opp fra de døde tredje dag, til livet. Deretter levde han her på jorden i førti dager, før han fôr opp til himmelen. Til vår allmektige Gud og skaper.

Jesus lever. Dette tror jeg på.

I mer enn sju år har jeg erfart at dette hjelper meg, mer enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest a survivor

Ok. Så omhandlet det Jesus liv også. Ser jo det.

Men er det ikke lov å gjengi bibelhistorie på dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se mitt korrigerende innlegg under her...

OK! Og jeg sakser litt fra regelverket for deg: "Doktor Online forbeholder dog seg retten til å slette ethvert innlegg i Forum uten nærmere begrunnelse."

Sånn var det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

OK! Og jeg sakser litt fra regelverket for deg: "Doktor Online forbeholder dog seg retten til å slette ethvert innlegg i Forum uten nærmere begrunnelse."

Sånn var det da...

Greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK! Og jeg sakser litt fra regelverket for deg: "Doktor Online forbeholder dog seg retten til å slette ethvert innlegg i Forum uten nærmere begrunnelse."

Sånn var det da...

Men webmaster og resten av DOL vet også utmerket at folk stort sett ikke finner seg i idiot-slettinger uten forklaring. Tidligere så har man stort sett fått forklaring når man har spurt. Nå gidder ikke webmaster å svare på e-post, engang.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Men webmaster og resten av DOL vet også utmerket at folk stort sett ikke finner seg i idiot-slettinger uten forklaring. Tidligere så har man stort sett fått forklaring når man har spurt. Nå gidder ikke webmaster å svare på e-post, engang.

"..............................................."

Jeg har ikke noen behov for begrunnelse for sletting.

Dette er et privat forum, men offentlig tilgjengelighet.

Men det er privat domene. Og da kan man slette presis hva man vil.

På samme måte som vi som skriver inn, kan skrive presis hva vil, siden det er offentlig tilgjengelig, bare vi holder innenfor Norges lovers grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok tendensere mot å bli litt vel misjonerende.

For ordens skyld: Jeg har kirken som arbeidsgiver, og er blant de svært få her på DOL som ikke går i strupen på folk som tilkjennegir at de ikke slikker HEF i ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Du kan nok tendensere mot å bli litt vel misjonerende.

For ordens skyld: Jeg har kirken som arbeidsgiver, og er blant de svært få her på DOL som ikke går i strupen på folk som tilkjennegir at de ikke slikker HEF i ræva.

Hva er galt med misjonering? Jesus selv uttrykte seg jo om dette. Man skal jo ikke plage folk, selvsagt. Men å forkynne offentlig, det er vel en positiv ting. Så kan de som vil høre på gjøre det, og de andre la være.

For øvrig, så er det jo uhyre lite jeg har skrevet om Jesus her. Det er vel omtrent 5%... og så er det 10% om verden... og 85% om psykiatri... jeg har skrevet her på DOL....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med misjonering? Jesus selv uttrykte seg jo om dette. Man skal jo ikke plage folk, selvsagt. Men å forkynne offentlig, det er vel en positiv ting. Så kan de som vil høre på gjøre det, og de andre la være.

For øvrig, så er det jo uhyre lite jeg har skrevet om Jesus her. Det er vel omtrent 5%... og så er det 10% om verden... og 85% om psykiatri... jeg har skrevet her på DOL....

Misjonering er potensiellt konfliktskapende. Du kan si mye rart om agurker i rævva, hvilket vaskepulver folk bruker etc., men slike temaer setter neppe de aller største følelsene i sving hos folk.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok tendensere mot å bli litt vel misjonerende.

For ordens skyld: Jeg har kirken som arbeidsgiver, og er blant de svært få her på DOL som ikke går i strupen på folk som tilkjennegir at de ikke slikker HEF i ræva.

"Jeg har kirken som arbeidsgiver, og er blant de svært få her på DOL som ikke går i strupen på folk som tilkjennegir at de ikke slikker HEF i ræva."

*LOL*

Nuvel, Hawk...du og jeg har diskutert (stats)kirken et par ganger, og du vet godt hva jeg mener om den institusjonen. Men jeg har jaggu ikke sagt mye penere ting om HEF heller. Det er to organisasjoner som har veldig mye til felles.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Misjonering er potensiellt konfliktskapende. Du kan si mye rart om agurker i rævva, hvilket vaskepulver folk bruker etc., men slike temaer setter neppe de aller største følelsene i sving hos folk.

"............................................"

Jeg kommenterer ikke slike utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommenterer ikke slike utsagn.

Det der har du sagt før, uten at det var særlig tydelig hva du mente med det da heller. I klartekst, din lille "smarting": Jeg kom med en mulig forklaring på spørsmålet ditt.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Det der har du sagt før, uten at det var særlig tydelig hva du mente med det da heller. I klartekst, din lille "smarting": Jeg kom med en mulig forklaring på spørsmålet ditt.

"............................................"

Hehe... jeg vet ikke om jeg er verken liten eller smart :) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Hehe... jeg vet ikke om jeg er verken liten eller smart :) hehe...

Sorry, jeg er bare veldig lei av hele denne saken nå altså. Psykiatri-saken altså.

Rimelig lei ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har kirken som arbeidsgiver, og er blant de svært få her på DOL som ikke går i strupen på folk som tilkjennegir at de ikke slikker HEF i ræva."

*LOL*

Nuvel, Hawk...du og jeg har diskutert (stats)kirken et par ganger, og du vet godt hva jeg mener om den institusjonen. Men jeg har jaggu ikke sagt mye penere ting om HEF heller. Det er to organisasjoner som har veldig mye til felles.

".........................................."

Tja, den største likheten er vel at HEF har bestemt seg for å bli en religion; og har kuttet ut denne greia med å være åpne og aksepterende.

Ellers fremstår vel HEF i dag som rimelig fundamentalistisk - i holdninger minner de meg mye om kirken sånn rundt år 1500.

Forøvrig - ser ut til at vi må leve med en kirke tett knyttet til saken også i den videre fremtid.

Arbeiderpartiets skyggegeneral Kolberg har laget et utgreingsdokument om saken; som er utgangspunktet for APs videre behandling av saken.

Om du har interesse av saken, bør du lese dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den største likheten er vel at HEF har bestemt seg for å bli en religion; og har kuttet ut denne greia med å være åpne og aksepterende.

Ellers fremstår vel HEF i dag som rimelig fundamentalistisk - i holdninger minner de meg mye om kirken sånn rundt år 1500.

Forøvrig - ser ut til at vi må leve med en kirke tett knyttet til saken også i den videre fremtid.

Arbeiderpartiets skyggegeneral Kolberg har laget et utgreingsdokument om saken; som er utgangspunktet for APs videre behandling av saken.

Om du har interesse av saken, bør du lese dette.

Ja, jeg er enig i det du sier om HEF. Jeg har aldri uttalt et positivt ord om de idiotene der - og ikke så mange positive ting om kirken heller :-)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i det du sier om HEF. Jeg har aldri uttalt et positivt ord om de idiotene der - og ikke så mange positive ting om kirken heller :-)

"............................................."

Jeg er en av de som jobber for HEF - og vil gjerne ha meg frabedt å bli kalt en idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med misjonering? Jesus selv uttrykte seg jo om dette. Man skal jo ikke plage folk, selvsagt. Men å forkynne offentlig, det er vel en positiv ting. Så kan de som vil høre på gjøre det, og de andre la være.

For øvrig, så er det jo uhyre lite jeg har skrevet om Jesus her. Det er vel omtrent 5%... og så er det 10% om verden... og 85% om psykiatri... jeg har skrevet her på DOL....

Selv om Jesus gir deg tillatelse til å forkynne, er det ikke sikkert alle godtar Jesus som en som kan bestemme det.

Religion er en privatsak, og forstår du ikke det, så blir det ugreit. En annen ting er når noen ber deg snakke om religon. Gjør du det ubedt, blir det oppfattet som å blande deg inn i privatlivet til folk og du prøver å fortelle dem hva de skal tenke og mene.

Det dreier seg om å passe sine egne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...