Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da er vel ikke all såpen skyllet ut? - helt rent tøy er jo ikke stivt?

Det kommer sikkert an på vannet også. Jeg likte aldri å ta på meg helt rene klær, for de var så stive. Det samme med håndklær.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• cecily

4

• Åsemor

3

• tonie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da bør du kanskje bytte vaskemiddel?

Vi bruker flytende Blenda Sensitive, og klærne er langt fra stive. Ikke sånn stive som jeg husker fra barndommen iallefall.

Jeg har kjørt tøymykner fra jeg begynte å vaske selv, så jeg har faktisk ikke prøvd uten på en del år ;-) Men tøymykner må jeg ha.

Gjest liker sånt jeg
Skrevet

Synes du alle tøymyknere stinker eller er det enkelte slag? Jeg vet om noen merker som ikke lukter godt, men feks comfort sommerfrisk lukter nydelig synes jeg. Bedre det enn tung parfyme som mange damer har dynket seg i.

Skrevet

Synes du alle tøymyknere stinker eller er det enkelte slag? Jeg vet om noen merker som ikke lukter godt, men feks comfort sommerfrisk lukter nydelig synes jeg. Bedre det enn tung parfyme som mange damer har dynket seg i.

Hva damer dynker seg med har ingenting med hva det lukter av unger...

Aner ikke om unger har tøymykner uten lukt jeg - det kan jeg jo ikke lukte....

Skrevet

Bruker aldri tøymykner jeg. Har kun håndduker og dongeribukser i trommelen, ca 1 time og henger de over natta på ei snor. Blir overhode ikke stive.

Skrevet

Jeg har kjørt tøymykner fra jeg begynte å vaske selv, så jeg har faktisk ikke prøvd uten på en del år ;-) Men tøymykner må jeg ha.

Prøv uten, davel! ;) Og tørk inne, ikke ute.

Annonse

Aisha1365380364
Skrevet

Det tror jeg - noen er varere på slik lukt enn andre - og jeg kan kjenne at en unge går forbi meg byen - at det er tøymykner i klærne.

en venninne av Plutten er sånn at det STINKER av alt tøyet hennes - jeg liker ikke å ha ytterjakka hengende oppå vårt tøy engang......og en annen venninne lukter det røyk av.

Enig!

Nå tåler riktignok ikke veslesnuppa mi tøymykner, men det er jo helt unødvendig. Vi bruker flytende blenda sensitive, og tøyet blir ikke stivt. Bruker vi vaskepulver, derimot, blir klærne mye stivere. Så flytende vaskemiddel er nok tingen ;)

Gjest liker sånt jeg
Skrevet

Hva damer dynker seg med har ingenting med hva det lukter av unger...

Aner ikke om unger har tøymykner uten lukt jeg - det kan jeg jo ikke lukte....

Ikke gjør deg vrang nå da. Jeg sier at det må da være minst like plagsomt for deg også med parfymedynkede damer? Ikke bare skyllemiddel som stinker for deg vel?

Og unger lukter jo ikke skyllemiddel om det ikke er lukt på det. Men det er jo stor forskjell på hva det lukter av ulike typer skyllemiddel.

Skrevet

Helt enig. Vi bruker aldri tøymykner. Når vi får klær som det er brukt tøymykner på må de jo vaskes mange ganger før lukta er borte jo. Skjønner ikke at folk orker ha den stanken i alle klærne sine, men de venner seg vel til det etterhvert kanskje?

Klær med tøymykner får jeg i tillegg kløe på hendene av om jeg tar i det så ikke noe jeg ville kle på verken meg selv eller ungene nei.

Ang. mykhet så tror jeg nok vaskemidlene i våre dager er en del annerledes enn de var f.eks da jeg vokste opp. Kan huske at klærne kunne være stive etter tørk da, men det er ikke klærne nå, enten de nå er tørket inne eller ute (vi har ikke tørketrommel). Men mykest blir de jo av å tørke ute da i litt vind.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes tøymykner lukter godt jeg..Og det er must på håndklevasken! Folk er forskjellige!

:-)

Skrevet

Ikke gjør deg vrang nå da. Jeg sier at det må da være minst like plagsomt for deg også med parfymedynkede damer? Ikke bare skyllemiddel som stinker for deg vel?

Og unger lukter jo ikke skyllemiddel om det ikke er lukt på det. Men det er jo stor forskjell på hva det lukter av ulike typer skyllemiddel.

Joda - det er også ille med damer OG menn som dynker seg - men de kommer ikke hjem til oss og slenger klærne rundt :)

Skrevet

Jeg bruker ikke tøymykner. Vet ikke hvorfor egentlig.

Regntøy blir ødelagt av tøymykner, dvs. blir ikke lenger vanntett.

Skrevet

Enig med deg. Det lukter noe voldsomt av enkelte. Og er det ikke herlig med de damene som oser tøymykner, har dynka seg med parfyme , og i tillegg bruker diverse sterkt luktende bobylotions? Skikkelig luktlapskaus:-)

Jeg har nesten kutta ut tøymykner. Det virker som det "tetter" til stoffet sånn at man svetter mer. Sengetøyet bli klamt og ekkelt på no time.

Annonse

Skrevet

En liten dæsj comfort sensitiv i vaskemaskina er akkurat passe. Jeg ELSKER den svaaake duften og at klærne blir myke og gode.

Men håndklærne mine får ikke bevege seg i nærheten av skyllemiddel. De skal helst være knallharde og stive...:)

Ørkenvandreren
Skrevet

Fydda, man tromler ikke på sommeren. Tenk globalt, handle lokalt - heter det, så også ifm den globale og nasjonale enerigkrisen. Det må jo være i ditt parti sin ånd .-)

Vi bruker tøymykner i de maskinen hvor håndklærne og klutene er, hvis ikke blir de stive som f... etter å ha hengt ute. Tøymykner i annet type tøy bruker heller ikkke vi.

PS: Har fått ny jobb , og er i oppsigelsestid - juhu! :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fydda, man tromler ikke på sommeren. Tenk globalt, handle lokalt - heter det, så også ifm den globale og nasjonale enerigkrisen. Det må jo være i ditt parti sin ånd .-)

Vi bruker tøymykner i de maskinen hvor håndklærne og klutene er, hvis ikke blir de stive som f... etter å ha hengt ute. Tøymykner i annet type tøy bruker heller ikkke vi.

PS: Har fått ny jobb , og er i oppsigelsestid - juhu! :-)

Handklærs evne til å ta til seg vann blir mye dårligere når man bruker mykningsmiddel.

Ikke alle som bor et sted der det går an å henge ut om sommeren heller. Som her på Vestlandet hvor det regner store deler av året enten det er sommer eller vinter.

mumitrollet
Skrevet

Enig med deg. Det lukter noe voldsomt av enkelte. Og er det ikke herlig med de damene som oser tøymykner, har dynka seg med parfyme , og i tillegg bruker diverse sterkt luktende bobylotions? Skikkelig luktlapskaus:-)

Jeg har nesten kutta ut tøymykner. Det virker som det "tetter" til stoffet sånn at man svetter mer. Sengetøyet bli klamt og ekkelt på no time.

"Sengetøyet bli klamt og ekkelt på no time."

Har jeg aldri vært borti, bortsett fra hjemme hos foreldrene mine. Der er luften på det ene soverommet svært fuktig. Det må være noe sånt hos deg også, sengetøy blir ikke fuktig og klamt av skyllemiddel. Ta en fukttest, du.

Gjest anna72
Skrevet

Prøv uten, davel! ;) Og tørk inne, ikke ute.

Når det er mulighet for det må så klart tøyet tørke ute, ingen ting som lukter så godt som tøy som har hengt ute, da helst med tøymykner da.

Tørke inne gjør jeg bare når jeg må!

Skrevet

Bruker tøymykner, men jeg reagerer også på unger (jobb i barnehage) som går rundt og lukter Comfort Vårduft eller noe sånt - så SÅ ille kan det ikke være her hos meg :)

Vi bruker uparfymert tøymykner eller Comfort Sensitive som lukter bittelitt.

Tørker ute når det er mulighet til det, og har ikke tørketrommel.

Ørkenvandreren
Skrevet

Handklærs evne til å ta til seg vann blir mye dårligere når man bruker mykningsmiddel.

Ikke alle som bor et sted der det går an å henge ut om sommeren heller. Som her på Vestlandet hvor det regner store deler av året enten det er sommer eller vinter.

Ja, jeg har alltid lurt på hvordan folk orker å bo på vestlandet. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...