Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har heller aldri skjønt det med tøymyknere. Greit hvis man ikke har tørketrommel, da kan det være godt å mykgjøre håndklærne litt. Men ellers - ikke noe for meg.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• cecily

4

• Åsemor

3

• tonie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mumitrollet
Skrevet

Jeg bruker alltid litt parfymefri tøymkner. Klærne blir veldig stive og skrukkete uten, og full av statisk elektrisitet. Dette gjelder uansett hvilket vaskepulver jeg bruker. Kan selvsagt ha noe med vannet heromkring å gjøre, men det er det lite å gjøre med.

Tøymykner gjør at jeg slipper unna mye stryking...

Her har det i tillegg regnet i hele juni, ikke særlig aktuelt å henge ut tøy.

Skrevet

"Sengetøyet bli klamt og ekkelt på no time."

Har jeg aldri vært borti, bortsett fra hjemme hos foreldrene mine. Der er luften på det ene soverommet svært fuktig. Det må være noe sånt hos deg også, sengetøy blir ikke fuktig og klamt av skyllemiddel. Ta en fukttest, du.

Neida, det samme skjer med klærne mine, og jeg svetter egentlig ganske lite til vanlig. Fikk tipset fra en annen som hadde hatt det samme problemet.

Prøv med og uten skyllemiddel i treningstøyet ditt, så merker du sikkert forskjellen.

Skrevet

Bruker aldri skyllemiddel. Klærne ser finere og glattere ut uten syns jeg, og mister ikke så lett fasongen.

Skrevet

Jeg må ha i litt skyllemiddel, blir for stivt uten. Men blander 50/50 parfymert/uparfymert for at det ikke skal lukte altfor mye.

Før pøste jeg på med skyllemiddel, simpelthen eeelsket lukta av blå Comfort, menneh.. har roa meg litt nå, ja.

Gjest signatura
Skrevet

Neida, det samme skjer med klærne mine, og jeg svetter egentlig ganske lite til vanlig. Fikk tipset fra en annen som hadde hatt det samme problemet.

Prøv med og uten skyllemiddel i treningstøyet ditt, så merker du sikkert forskjellen.

Hvis det er klær av mikrofiber, så mister de pusteegenskapene ved bruk av tøymykner. Er vel ofte mikrofiber i treningstøy?

Annonse

Skrevet

Tøymykner med lukt er grusomt. Spesielt hvis det kombineres med parfyme, shampolukt etc.

I tillegg ødelegger det stretch i klær..

Jeg bruker bare tøymykner på et sengesett som er litt i det stiveste laget. Parfymefri selvsagt.

Skrevet

Hvis det er klær av mikrofiber, så mister de pusteegenskapene ved bruk av tøymykner. Er vel ofte mikrofiber i treningstøy?

Ja, man må jo prøve med noe som tåler tøymykner da selvsagt.

Angelica :o)
Skrevet

Synes det lukter kjempegodt, jeg. Ikke alle men ;)

Skrevet

Jeg bruker vaskemiddel og skyllemiddel fra Natures og det lukter ikke noe særlig.

Tørketrommel har vi ikke.

Gjest Pass opp for allergi!
Skrevet

Jeg bruker aldri tøymiddel. Syns det er noe stort tull, dessuten er det helt sikkert ekstremt allergifremkallende.

Bruker vaskepulver uten parfyme, jeg bruker også mindre vaskepulver enn anbefalt.

Gjest Pass opp for allergi!
Skrevet

Fydda, man tromler ikke på sommeren. Tenk globalt, handle lokalt - heter det, så også ifm den globale og nasjonale enerigkrisen. Det må jo være i ditt parti sin ånd .-)

Vi bruker tøymykner i de maskinen hvor håndklærne og klutene er, hvis ikke blir de stive som f... etter å ha hengt ute. Tøymykner i annet type tøy bruker heller ikkke vi.

PS: Har fått ny jobb , og er i oppsigelsestid - juhu! :-)

Det er da ikke noe miljøvennlig å bruke tøymidler heller. Først skal det lages, så skal det fraktes, så skyller du ut i naturen, så skal plastembalasjen kastes. Da er det vel nesten mere miljøvennlig å bruke tørketrommel. Men det beste er å henge det opp og heller godta litt stivt tøy. Det gjør vi og det måtte de da gjøre før i tiden også. Det mykner fort når du først har fått på deg plagget.

mumitrollet
Skrevet

Jeg svetter akkurat like lite med og uten tøymykner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...