Gjest joko Skrevet 31. mars 2001 Del Skrevet 31. mars 2001 Når jeg trener i trenings studio får jeg ofte puls på 200 når jeg for eksempel løper eller bruker en 'cross trainer'. Jeg har brukt pulsmåleren som er på apparatet så jeg trodde at dette kunne være feilen, men jeg har nå prøvet pulsmålere i mange forskjellige treningsstudioer og det viser det samme! Det jeg lurer på er, er det ekstremt farlig å trene med 200 i puls. Jeg er ikke i dårlig form og trener ca 3 ganger i uken. Kan det være en hjertefeil som skaper så høy puls? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 11. april 2001 Del Skrevet 11. april 2001 joko. Spesielt ungdom kan ha høy max puls, kanskje 220. At du på tredemølle eller sykkel da kan ende opp i 200 er ikke noe uvanlig. Hvis det hadde vært noe galt hadde du nok følt et skikkelig ubehag samtidig. Men er du i tvil, gå til legen din for å ta en nærmere sjekk, f.eks. med EKG osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.