Gå til innhold

Drikking og trening

Gjest Muskelgutten

Anbefalte innlegg

Gjest Muskelgutten

Jeg har et spørsmål som jeg har lurt på i en stund.

Vil drikking påvirke treningen og resultatet av treningen min mye?

Jeg trener styrke 4-5 ganger i uken for å bli sterkest og størst mulig.

Men hver helg noen ganger både på fredag og lørdag drikker jeg meg totalt drita...

Hvis jeg slutter å drikke(vurderer d, sitter nå i en jævli bakrus)vil jeg merke stor forskjell i framgangen min på treningen min?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk selv alltid beskjed om at det at jeg kunne drite i å trene fordi jeg drakk for mye. Når jeg begynte var jeg 17 år og skikkelig pingle! Men jeg drakk hver helg jeg, ofte fredager og lørdager, og en gang iblandt var det ukes-fylleturer osv. Men jeg vokste jeg... Skikkelig også! Gikk vel opp fra under 60 kg til i overkant av 90 kg iløpet av de første årene!

De som hadde sagt at jeg bare kunne slutte å drekke pga fyllekulene trodde selvsagt jeg dytta i meg hormoner, noe jeg ikke gjorde.

Men.. om jeg hadde hatt bedre framgang enn dette uten å drikke, det aner jeg jo ikke.. For jeg har trent i ca 9 år nå og jeg har kjørt samme harde løpet hele veien så....

Mulig jeg kunne vært råååå om jeg hadde sluttet, men det sosiale betyr mer enn ett par kg muskler.

MEN.. det må sies.. disse ukesturene tar på... Er man dritings fra morran til kvelden i en uke og samtidig spiser lite mat, da får man svi! Tar meg fort ett par mnd og komme opp på greit nivå igjen etter slike utskeielser!

Det er lissom verdt det da og da, men ikke faen om det er verd det når man kommer hjem 10000 kroner fattigere og dvask som faen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

drikking svekker kroppens anabolisme, og fører til mindre og tregere framgang. Alkoholen bryter ned overskuddet i både hode og kropp. Langvarig alkoholdmisbruk fører som regel til betydelig mindre muskelmasse. Helgefyll kan ha en viss effekt, men i mindre grad enn langvarige "kuler".

Andre narkotiske stoffer, som speed og ectacy, er komplett tabu dersom du ønsker å øke styrke og utholdenhet. Bruk av slike stoffer gjør treningen totalt bortkastet.

http://www.trim.no/prestasjonsfremmende/introduksjon.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...