Gå til innhold

Visse folk bør pines til døde!

Anbefalte innlegg

give fur the cold sholder
Skrevet

Etter å ha sett flere klipp fra nettet der dyr har blitt flådd levende, blitt sparket og pint, for så å bli liggende å dø - har satt sinnet i kok hos meg!

Det var spesielt en video som sørget for mange våkenetter hos meg, og den handlet om en liten hundevalp som ble trampet ihjel av en kvinne med høyhælte sko..! Glemmer aldri lyden av valpen som skrek i smerte mens misfosteret av en kvinne presset den høyhælte skoen i valpen. Etter en stund piplet det blod ut fra nesen og munnen av valpen, og den døde.

Jeg har ikke nok ordforråd til å kunne uttrykke hva dette gjorde med mine følelser. Men håper ingen andre har sett det klippet, jeg kommer aldri til å se slike filmer igjen. Man føler seg så maktesløs i slike situasjoner, det var jo INGENTING jeg kunne gjøre for den stakkars valpen.

Hva feiler det folk som kan gjøre noe så grufullt mot forsvarsløse dyr?! Jeg hater slike folk av hele mitt hjerte, og ønsker dem alt vondt her i verden.

Mildeste straffen for slike avskum er dødsstraff mener jeg. Skulle med fryd satt giftsprøyte i slike mennesker. Måtte de dø i angst og smerte!!

Jeg er verken en voldelig eller farlig person. Men slike saker får meg til å kjølne fullstendig.

Slike mennesker bør uten tvil få smake sin egen medisin:

FLÅ DEM LEVENDE!

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

22

• keinstein

11

• give fur the cold sholder

9

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mirandolina
Skrevet

HERREGUD!!!

Så grusomt!!!

Men om du flår dem levende synker du ikke ned til deres nivå da?

Hørt om karma?

De vil få sitt...før eller senere...

Skrevet

HERREGUD!!!

Så grusomt!!!

Men om du flår dem levende synker du ikke ned til deres nivå da?

Hørt om karma?

De vil få sitt...før eller senere...

Å synke ned til deres nivå må vel være næmest umulig.

Jeg personlig hadde ikke fått til å flå dem levende nei, men en giftsprøyte måtte ha vært det minste jeg kunne gjøre..!

Å ha til hensikt å pine et dyr til døden for "moroskyld", har ingen unnskyldning.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Å synke ned til deres nivå må vel være næmest umulig.

Jeg personlig hadde ikke fått til å flå dem levende nei, men en giftsprøyte måtte ha vært det minste jeg kunne gjøre..!

Å ha til hensikt å pine et dyr til døden for "moroskyld", har ingen unnskyldning.

Har ingen unskylding nei,det er jo grusomt...

Men hvorfor ser du på dette?

Det er jo selvpining!

Skrevet

joda, skjønner hvordan du tenker og handlingen deres er mer enn grusom..... men hevn som det du tenker ville du ikke kunne gjennomført om du hadde sjansen, det tør jeg påstå:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har vært diskutert om diagnosen Sadistisk personlighetsforstyrrelse skal innføres som en egen diagnose.

En ser også sadistiske symptomer hos personer med psykopati/antisosial personllighetsforstyrrelse.

Jeg kan dog ikke la være å undre meg litt over folk som opprøres slik av dyremishandling, men tilsynelatende ser bort fra at lignende ugjerninger også skjer i forhold til mennesker hver eneste dag.

Skrevet

Forkastelige handlinger, ja.

Men...

Hvor fikk du den filmen fra?

Betalte du for å se den?

Hvorfor så du på? Kunne du ikke slått av/gått?

Om du følger litt med på nyhetene vet du kanskje at grov misshandling av mennesker er langt vanligere?

Selv har jeg problemer med å engasjere meg så voldsomt i dyrene, så lenge det finnes millioner av mennesker som lever i helveter skapt av andre mennesker.

mvh

Gjest Amoline
Skrevet

Det har vært diskutert om diagnosen Sadistisk personlighetsforstyrrelse skal innføres som en egen diagnose.

En ser også sadistiske symptomer hos personer med psykopati/antisosial personllighetsforstyrrelse.

Jeg kan dog ikke la være å undre meg litt over folk som opprøres slik av dyremishandling, men tilsynelatende ser bort fra at lignende ugjerninger også skjer i forhold til mennesker hver eneste dag.

Det behøver vel ikke være så merkelig i seg selv det. Dyr er mer forsvarsløse og ikke likeverdige oss mennesker. Det er noe hjelpeløst ved ved dyr som vekker beskyttelsesinstinktet i oss mennesker.

Kanksje det samme instinktet som blir vekt i oss når vi ser nyfødte, men forsvinner når disse blir voksne.

Gjest Amoline
Skrevet

Men...

Betalte du for å se den?

Om du følger litt med på nyhetene vet du kanskje at grov misshandling av mennesker er langt vanligere?

Selv har jeg problemer med å engasjere meg så voldsomt i dyrene, så lenge det finnes millioner av mennesker som lever i helveter skapt av andre mennesker.

mvh

Hvordan vet du at mishandling av mennesker er vanligere? Kan det ikke være fordi det er det som blir tatt opp i media?

Og om man reagerer med avsky for mishandling av dyr, så kan det vel ha noe å gjøre med at dyr er så hjelpeløse og troskyldige å gjøre? Det er også langt færre organisasjoner som ivaretar dyrs rettigheter.

Man skal ikke glemme at også dyr har en sjel og føler like mye smerte som mennesker.

Jeg ser ikke noen grunn til å gradere smerte på den måten. Se bort fra dyrs smerte, fordi så mange mennesker har det vondt. Dyr har i årevis vært offer for mange bestialske handlinger. Og når mennesker er i stand til å handle så grovt mot dyr, så er de vel også i stand til å gjøre det samme mot mennesker.

Skrevet

Hvordan vet du at mishandling av mennesker er vanligere? Kan det ikke være fordi det er det som blir tatt opp i media?

Og om man reagerer med avsky for mishandling av dyr, så kan det vel ha noe å gjøre med at dyr er så hjelpeløse og troskyldige å gjøre? Det er også langt færre organisasjoner som ivaretar dyrs rettigheter.

Man skal ikke glemme at også dyr har en sjel og føler like mye smerte som mennesker.

Jeg ser ikke noen grunn til å gradere smerte på den måten. Se bort fra dyrs smerte, fordi så mange mennesker har det vondt. Dyr har i årevis vært offer for mange bestialske handlinger. Og når mennesker er i stand til å handle så grovt mot dyr, så er de vel også i stand til å gjøre det samme mot mennesker.

Vi vet ikke så mye om hvordan dyr opplever smerte. Heller ikke særlig mye om dyrs sjelsliv. Uansett er det å pine dyr en unødig og motbydelig handling.

Likevel reagerer jeg langt mer på menneskelig smerte. Siden jeg er menneske selv vet jeg noe om hvordan det oppleves.

At noen _ser_ troskyldig ut er et latterlig argument. Det som betyr noe er hvor mye lidelse som påføres og hvor forsvarsløs offeret er. Skal vi bry oss mer om og beskytte bedre de som har et utseende som tiltaler oss?

Det finnes hele land der mennesker lever under forferdelig lidelse pga andre mennesker. Så lenge det er så mye ugjort for disse menneskene vil jeg heller bruke tid, krefter, følelser og penger på disse framfor det store engasjementet for dyr.

Om vi ikke klarer å bry oss om våre egne, hvordan skal vi da klare å ta oss av dyr?

Jeg setter ét menneskeliv 1000 ganger høyere enn et liv til et dyr. Jeg får problemer med å ta folk som skriker opp om dyremisshandling seriøst om de samtidig virker likegyldig til menneskelig lidelse.

mvh

Skrevet

Det er så typisk at i slike diskusjoner må folk alltid blande inn mennesker som har det så mye "verre" osv.

Ja, jeg er fullstendig klar over at også mennesker blir mishandlet hver eneste dag, og det er fullstendig tragisk at slikt skjer. Og det er flott at det er folk som engasjerer seg for å hjelpe slike..

Men nå har det seg slik at jeg er veldig glad i dyr, så jeg engasjerer meg veldig i dyrenes velferd. Og det finnes jo ingen tvil om at også dyr føler fysisk smerte! En kan ikke påsta et en hund som f.eks blir påkjørt og brekker beinet,ikke føler smerte, fordi den ikke kan si med ord at den har det vondt. Det blir bare for dumt..

Hadde jeg vunnet 5 millioner i lotto, så hadde jeg gitt masse penger til ulike dyreorganisasjoner. Jeg hadde ikke gitt noe til de i afrika og slikt, det er ikke dem jeg brenner for.

Noen må jo støtte og hjelpe dyrene også. De har også livets rett. Forstår ikke helt hvorfor folk synes det er så veldig merkelig av meg å prioritere. Vi har da alle våre interesser og lidenskaper!

Skrevet

Men...

Betalte du for å se den?

mvh

Det er ikke linken til valpen som ble trampet ihjel, men en pelsdyrfarm i Kina. Dyrene flås levende:(

Gjest Mirandolina
Skrevet

Den skal jeg aldri se...da klikker jeg iallefall..

Og til NHD,vi er da klar over at mennesker pines/torturerest og har det jævlig,men dyr er like mye verdt som mennesker..

Det er mennesker som lager Helvete på jord,ikke dyrene.

Dyrene har like mye rett til omsorg og kjærlighet som mennesker...

Vet at verden er totalt på avveier,men er det noen som er uskyldige i alt dette er det dyr og barn,voksne folk burde skamme seg,oppfører seg som roboter.

Så våkn opp:VI har mye å lære av barn og dyr,de er ekte og sanne,voksne er en annen sak--æsj!!!

Gjest Dudust
Skrevet

Kanskje fordi man kjenner drøssevis av ondskapsfulle manipulerende drittsekker av noen mennesker men bare kjenner hyggelige dyr!?

Gjest Dudust (ikke at det passer her, men man skal bare bruke ett nick
Skrevet

Vi vet ikke så mye om hvordan dyr opplever smerte. Heller ikke særlig mye om dyrs sjelsliv. Uansett er det å pine dyr en unødig og motbydelig handling.

Likevel reagerer jeg langt mer på menneskelig smerte. Siden jeg er menneske selv vet jeg noe om hvordan det oppleves.

At noen _ser_ troskyldig ut er et latterlig argument. Det som betyr noe er hvor mye lidelse som påføres og hvor forsvarsløs offeret er. Skal vi bry oss mer om og beskytte bedre de som har et utseende som tiltaler oss?

Det finnes hele land der mennesker lever under forferdelig lidelse pga andre mennesker. Så lenge det er så mye ugjort for disse menneskene vil jeg heller bruke tid, krefter, følelser og penger på disse framfor det store engasjementet for dyr.

Om vi ikke klarer å bry oss om våre egne, hvordan skal vi da klare å ta oss av dyr?

Jeg setter ét menneskeliv 1000 ganger høyere enn et liv til et dyr. Jeg får problemer med å ta folk som skriker opp om dyremisshandling seriøst om de samtidig virker likegyldig til menneskelig lidelse.

mvh

Hvorfor det? et finnes så utrolig mange direkte onde vemmelige motbydelige mennesker. For min del kunne hele menneskeslekten dødd ut. Kan ikke inbille meg at det finnes noe vesen jeg egentlig setter lavere enn menneskeheten på denne jord. vi skal liksom være så smarte, men fy f som vi ødelegger og herjer og setter oss selv over alt. Nei, menneskeslekten burde vært utryddet. Så kunne dyrene heller levd som de gjør og på den naturlige måten

Skrevet

Hvorfor det? et finnes så utrolig mange direkte onde vemmelige motbydelige mennesker. For min del kunne hele menneskeslekten dødd ut. Kan ikke inbille meg at det finnes noe vesen jeg egentlig setter lavere enn menneskeheten på denne jord. vi skal liksom være så smarte, men fy f som vi ødelegger og herjer og setter oss selv over alt. Nei, menneskeslekten burde vært utryddet. Så kunne dyrene heller levd som de gjør og på den naturlige måten

Jeg går ut fra at du innser at du nå sier at både du og jeg burde vært utryddet.

;-)

mvh

Skrevet

Den skal jeg aldri se...da klikker jeg iallefall..

Og til NHD,vi er da klar over at mennesker pines/torturerest og har det jævlig,men dyr er like mye verdt som mennesker..

Det er mennesker som lager Helvete på jord,ikke dyrene.

Dyrene har like mye rett til omsorg og kjærlighet som mennesker...

Vet at verden er totalt på avveier,men er det noen som er uskyldige i alt dette er det dyr og barn,voksne folk burde skamme seg,oppfører seg som roboter.

Så våkn opp:VI har mye å lære av barn og dyr,de er ekte og sanne,voksne er en annen sak--æsj!!!

Så hvis en man kjører på en elg skyter vi mannen og legger elgen i ambulansen?

mvh

Skrevet

Så hvis en man kjører på en elg skyter vi mannen og legger elgen i ambulansen?

mvh

Har hørt om de som kunne foretrukket den løsningen....*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...