Gå til innhold

Visse folk bør pines til døde!

Anbefalte innlegg

Det har vært diskutert om diagnosen Sadistisk personlighetsforstyrrelse skal innføres som en egen diagnose.

En ser også sadistiske symptomer hos personer med psykopati/antisosial personllighetsforstyrrelse.

Jeg kan dog ikke la være å undre meg litt over folk som opprøres slik av dyremishandling, men tilsynelatende ser bort fra at lignende ugjerninger også skjer i forhold til mennesker hver eneste dag.

Det verste er å tenke på alle barna som lider, som blir offer for pedofile, sadistiske gærninger. Skulle gjerne ofret all verdens hunder og katter for at disse barna skulle få fred.

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

22

• keinstein

11

• give fur the cold sholder

9

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

give fur the cold sholder

Så hvis en man kjører på en elg skyter vi mannen og legger elgen i ambulansen?

mvh

PieLill - Det var da veldig så sarkastiske vi var i dag!!

Det sier seg selv at en hendig ulykke eller påkjørsel av dyr eller mennesker kan skje for hvem som helst. Man skyter hverken mennesker eller dyr for den slags.

Se heller den linken jeg har lagt ut her, om den valpen som ble pint. Synes ikke dette er noe å spøke med!

Det sier seg selv at en hendig ulykke eller påkjørsel av dyr eller mennesker kan skje for hvem som helst. Man skyter hverken mennesker eller dyr for den slags.

Se heller den linken jeg har lagt ut her, om den valpen som ble pint. Synes ikke dette er noe å spøke med!

Man skyter da ofte elgen i slike situasjoner, - uten at det er noe vesentlig poeng i denne sammenhengen.

Annonse

Dette svaret var ikke til deg.

Svaret var en respons på Mirandolina's utsagn om at "men dyr er like mye verdt som mennesker.."

I Norge er det vanlig å avlive dyr som er skadet. Ved et sammenstøt mellom elg og bil kan både elgen og bilfører (og eventuelle pasasjerer) bli skadet. Her til lands vil man da sørge for å avlive elgen, vanligvis ved skyting, og gi skadde mennesker nødvendig medisinsk behandling.

I sin ytterst konsekvens vil det synet at dyr og mennesker er like mye verdt, kunne snu dette på hodet. Altså skyt mannen og legg elgen i ambulansen.

Jeg synes all form for pining er motbydelig. Barna mine ville fått en uforglemmelig overhøvling om de hadde bedrevet dyreplageri. (Noen de heldigvis har samme avsky for som meg.) Men jeg stiller enda strengere krav til hvordan de behandler sine med_mennesker_.

Jeg har problmer med å ta personer som likestiller dyr og mennesker seriøst i sitt dyrevernengasjement. Og jeg har problemer med å legge mye av sjelen min i dyrevern fordi jeg synes jeg ikke har gjort nok for mine medmennesker.

Jeg ville ikke like å gå med en pelskrage fra dyr som var pint ihjel. Men det er mye verre for meg å tenke på at jeg uten å vite det kanskje går i klær som er sydd av barnearbeidere på slavekontrakter.

mvh

Det verste er å tenke på alle barna som lider, som blir offer for pedofile, sadistiske gærninger. Skulle gjerne ofret all verdens hunder og katter for at disse barna skulle få fred.

Til fyrlykt.

Hvorfor i all verden blande inn "all verdens hunder og katter" for hvordan enkelte mennesker behandler barn? Hvorfor skulle dyra ha lidd for noe som de ikke hadde noe som helst sammenheng med?!

Dette henger ikke på greip..

Det er de pedofile som måtte ha blitt drept for å sette en stopper mot overgrep på barn, ikke all verdens hunder og katter..! Herregud for en tragisk sammenligning.

Gjest missa n.

Kanskje fordi man kjenner drøssevis av ondskapsfulle manipulerende drittsekker av noen mennesker men bare kjenner hyggelige dyr!?

mennesker som blir pint til døde og torturert er vel ikke mere manipulerende drittsekker... snarere enn utsatt for en.

Gjest dyreelskeren

Det har vært diskutert om diagnosen Sadistisk personlighetsforstyrrelse skal innføres som en egen diagnose.

En ser også sadistiske symptomer hos personer med psykopati/antisosial personllighetsforstyrrelse.

Jeg kan dog ikke la være å undre meg litt over folk som opprøres slik av dyremishandling, men tilsynelatende ser bort fra at lignende ugjerninger også skjer i forhold til mennesker hver eneste dag.

Jeg reagerer sterkere på å se dyr bli mishandlet enn mennesker. Tror det er fordi dyr er så uskyldige, ærlige og forsvarsløse. Jeg er utrolig glad i dyr og turte ikke klikke på denne linken, for da hadde helgen min vært ødelagt. Bildene hadde sikkert brent seg inn i hukommelsen min og blitt der i årevis.

Jeg bor selv på en gård med hester, hunder, katter og høner. Selv om hønene er unge gruer jeg meg til den dagen de slutter å legge egg, for jeg vet at da må de slaktes da det blir for dyrt å fore på 30 høns som ikke legger egg. Jeg er utrolig glad i dyrene mine og kunne uten problem ha tatt opp et lån på 100.000 til en dyrlegeregning visst det sto om å berge en av hundene mine eller hestene fra døden. Jeg er faktisk like glad i dem som jeg er i familien min, og jeg blir såret når folk kommer med flåsete komentarer om dyrene mine. Bestemoren min forstår ikke hva jeg skal med alle dyrene mine og ser på dem som de hadde smitsom pest. Hun synest de er farlige, skittene og ekle. Tenk om jeg skulle ha sagt noe slikt om barnene til en mor. Jeg synest folk bør tenke seg litt om.

Annonse

Bare i Kongo døde 1200 mennesker i forrige uke. En pinefull død med kolera. Stikk en tur dit i stedet du.

I Somalia har de begynt å hugge hodet, armer og ben av folk. Stikk en tur innom der også.

Hele Øst-Afrika er en katastrofe.

Men det bekymrer deg ikke?

Bare i Kongo døde 1200 mennesker i forrige uke. En pinefull død med kolera. Stikk en tur dit i stedet du.

I Somalia har de begynt å hugge hodet, armer og ben av folk. Stikk en tur innom der også.

Hele Øst-Afrika er en katastrofe.

Men det bekymrer deg ikke?

Men herlighet da, jeg kan ikke engasjere meg i alt som er galt her i verden.

Er det så vanskelig å godta at noen mennesker prioriterer å verne om dyrene? Noen må jo gjøre den jobben også. En kan ikke bare drite i dyrene, selv om de står lavere i samfunnet enn menneskene. Det er i såfall en svært dårlig holdning.

Hvorfor i all verden skal JEG engasjere meg i Øst - Afrika?? JEG som hvertfall engasjerer meg i NOE, i motsetning til de fleste av dagens ungdom som bare tenker på seg selv.

De i Afrika får andre ta seg av, det engasjerer hvertfall ikke meg i det hele tatt.

Hva gjør dere for å hjelpe dem da? Sier "Stakkars dem" og gir en hundrelapp i året til bøssebærere som kommer på døren?

Forundrer meg ikke.

Men herlighet da, jeg kan ikke engasjere meg i alt som er galt her i verden.

Er det så vanskelig å godta at noen mennesker prioriterer å verne om dyrene? Noen må jo gjøre den jobben også. En kan ikke bare drite i dyrene, selv om de står lavere i samfunnet enn menneskene. Det er i såfall en svært dårlig holdning.

Hvorfor i all verden skal JEG engasjere meg i Øst - Afrika?? JEG som hvertfall engasjerer meg i NOE, i motsetning til de fleste av dagens ungdom som bare tenker på seg selv.

De i Afrika får andre ta seg av, det engasjerer hvertfall ikke meg i det hele tatt.

Hva gjør dere for å hjelpe dem da? Sier "Stakkars dem" og gir en hundrelapp i året til bøssebærere som kommer på døren?

Forundrer meg ikke.

Hva jeg gjør, skulle du bare visst. Det er også nok å gjøre med mennesker her i landet.

F eks sitter mange gamle alene på sykehjemmene, ungdommer i Oslo går for lut og kaldt vann og psykiatriske pasienter myrder folk på trikken.

Gjest Amoline

Hva jeg gjør, skulle du bare visst. Det er også nok å gjøre med mennesker her i landet.

F eks sitter mange gamle alene på sykehjemmene, ungdommer i Oslo går for lut og kaldt vann og psykiatriske pasienter myrder folk på trikken.

Så du mener man ikke skal engasjere seg i dyremishandling du da? Fordi dyr ikke er viktige?

Begynner virkelig å lure..

Gjest Amoline

Den skal jeg aldri se...da klikker jeg iallefall..

Og til NHD,vi er da klar over at mennesker pines/torturerest og har det jævlig,men dyr er like mye verdt som mennesker..

Det er mennesker som lager Helvete på jord,ikke dyrene.

Dyrene har like mye rett til omsorg og kjærlighet som mennesker...

Vet at verden er totalt på avveier,men er det noen som er uskyldige i alt dette er det dyr og barn,voksne folk burde skamme seg,oppfører seg som roboter.

Så våkn opp:VI har mye å lære av barn og dyr,de er ekte og sanne,voksne er en annen sak--æsj!!!

HELT enig! Dyr er like mye verdt som mennesker!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...