Gå til innhold

Bipolare og etterkommere!

Anbefalte innlegg

Gjest ganske matt

Har hørt en del ganger at bipolare helst ikke bør få barn fordi denne sykdommen er arvelig. Er dette en anbefaling personell i psykiatrien pleier å komme med? Jeg vet om en person som jobber i psykiatrien som også har denne meningen.

Jeg skjønner at den eneste måten å ungå denne sykdommen på er og ikke få barn. Men jeg synes allikevel det er diskriminerende å ha en slik holdnig. Hva med kreft da? Det er da også veldig arvelig. Skal man også gå ut å advare alle med kreft om og ikke få barn? Barna kan jo også dø i ung alder av kreft, noe som er helt forferdelig for de.

Er det ikke såpass bra medisiner at barn av bipolare kan greie seg fint? Hva med meg som har en mor med lidelsen. Jeg har ikke denne lidelsen. Bør heller ikke jeg få barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236956-bipolare-og-etterkommere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest missa n.

Tuller du nå? Har aldri hørt det blitt anbefalt for bipolare å IKKE få barn.

Da har ikke dette mennesket noe i psykiatrien å gjøre, forresten :o) Om han forventer at man skal slutte å leve det livet en ønsker fordi om man har en lidelse (man forøvrig kan leve utmerket med).

Husk at mange forfattere og skuespillere og presidenter har hatt bipolar lidelse:o)

Tuller du nå? Har aldri hørt det blitt anbefalt for bipolare å IKKE få barn.

Da har ikke dette mennesket noe i psykiatrien å gjøre, forresten :o) Om han forventer at man skal slutte å leve det livet en ønsker fordi om man har en lidelse (man forøvrig kan leve utmerket med).

Husk at mange forfattere og skuespillere og presidenter har hatt bipolar lidelse:o)

Psykiatere er vage når det gjelder det å få barn ved bipolar lidelse.

Svarer gjerne som Forest Gump: Just do it.

Noe generelt svar tror jeg ingen kan gi, det er jo et mangfold av bipolare lidelser.

Selv er jeg bipolar og f..alone in

this universe.

Gjest missa n.

Psykiatere er vage når det gjelder det å få barn ved bipolar lidelse.

Svarer gjerne som Forest Gump: Just do it.

Noe generelt svar tror jeg ingen kan gi, det er jo et mangfold av bipolare lidelser.

Selv er jeg bipolar og f..alone in

this universe.

har jeg lite tro på. at så mange psykiatere er vage på det .eneste jeg har hørt er at en ikke bør bli gravid når en bruker litium. Så må si fra med en gang om jeg blir gravid siden jeg bruker litium. Mange har vel allerede barn når de får diagnosen, er ikke akkurat en diagnosen man bruker få veldig tidlig i livet.

Jeg er jævlig provosert nå.

Er livet mitt liksom ikke verdt en dritt fordi jeg er bipolar og en av foreldrene mine er bipolar, og mor mi burde tatt abort eller??

hahaha...

Da har nå isåfall de psykiaterne der gjort en dårlig jobb med å behandle "sine" bipolare, siden man kan bli sabla frisk med beh. Mange er jo frisk i årevis mellom episoder også. Kanskje de mener veldig dårlige bipolare, som enda ikke er stabilisert gitt.

De har jo pårørendekurs og alt nå på bip.pol.klinikk og de som jobber der virker generelt glad i bipolare;-)

Må være nazister de da, de psykiaterne som mener det (og tror ikke det er mange av de!), som ønsker genetisk utsortering...

Jeg er iallfall glad jeg ble født ,lever, og finner jeg min rette mann, skal jeg ha barn, :-)

Jeg husker faktisk jeg tenkte en del på dette da jeg var liten, før jeg ble bipolar selv og slik, at om noen evt mente bipolare ikke burde få barn fordi mor var det,så var de dumme altså, for jeg var så glad i livet jeg.

alle kan få barn!!! et gjelder absolutt alle!! Det eneste problemet et om barnet ikke har det greit i barnehage/skole osv...da kan det sendes en bekymringsmelding til bv. men de har ikke lov til å utlevere "mappene"på deg evnt. Klarer du å få barna på skolen med niste osv er det ikke noe problem. Ikke bekymre deg for det, Taushetsplikten gjelder for alltid!!!

klem

Annonse

Gjest caputt

Jeg synes min psykiater formulerte det klokt: "så lenge bipolaritet blir adekvat behandlet, er det en tilstand ikke en sykdom"

Jeg er sterkt uenig i at vi ikke bør få barn, men vi og vårt nettverk bør ha eit årvåkent blikk på situasjonen. Både i forhold til den bipolare og i forhold til barna opp gjennom oppveksten. Bør ha lav terskel for å be om rådgivning og assistanse fra BUP og andre instanser.

har jeg lite tro på. at så mange psykiatere er vage på det .eneste jeg har hørt er at en ikke bør bli gravid når en bruker litium. Så må si fra med en gang om jeg blir gravid siden jeg bruker litium. Mange har vel allerede barn når de får diagnosen, er ikke akkurat en diagnosen man bruker få veldig tidlig i livet.

Jeg er jævlig provosert nå.

Er livet mitt liksom ikke verdt en dritt fordi jeg er bipolar og en av foreldrene mine er bipolar, og mor mi burde tatt abort eller??

hahaha...

Da har nå isåfall de psykiaterne der gjort en dårlig jobb med å behandle "sine" bipolare, siden man kan bli sabla frisk med beh. Mange er jo frisk i årevis mellom episoder også. Kanskje de mener veldig dårlige bipolare, som enda ikke er stabilisert gitt.

De har jo pårørendekurs og alt nå på bip.pol.klinikk og de som jobber der virker generelt glad i bipolare;-)

Må være nazister de da, de psykiaterne som mener det (og tror ikke det er mange av de!), som ønsker genetisk utsortering...

Jeg er iallfall glad jeg ble født ,lever, og finner jeg min rette mann, skal jeg ha barn, :-)

Jeg husker faktisk jeg tenkte en del på dette da jeg var liten, før jeg ble bipolar selv og slik, at om noen evt mente bipolare ikke burde få barn fordi mor var det,så var de dumme altså, for jeg var så glad i livet jeg.

Henger meg på den.

KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...