Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tåler visst dårlig Ad.og etter siste ad forsøk er jeg mildt sagt engstelig for å prøve noe nytt. Men mine psykosomatiske plager GAD og utbrenthet som har vært min hverdag siden 1994 har nå kanalisert? også til å ikke bare lagre følelser i kroppen, men også sjelelig vondt. angst og depr.

så jeg har skikkelig mobiliserigsagst-- blir veldig i sosiale settinger og panikkangsten jeg har fått gjør at jeg ikke tør kjøre bil.

Har brukt terapautisk dose valium i alle disse årene og det har fungert helt til nå. Men synes nå virketiden er veldig kort. for jeg er så mye verre enn jeg var.

Så til spørsmålet: Kan xanor hjelpe ved å ta en 0,5 mg ved behov.. som når jeg skal sitte i en bil eller være sosial??

Eller er denne medisinen ment som en kur..dvs daglig bruk. Kunne gjerne unngått såpass sterk benzo daglig. Bruker 10-12mg valium daglig. vil det la seg kombinere med å ta xanor i slike tilfeller som nevnt ovenfor??

Kan nhd eller andre fortelle meg litt om dette??

Jeg er forferdelig forvirret for tiden, og en ting til---

siden jeg har tålt cipralex så dårlig -- er det noen sjanse for meg å tåle zoloft?? eller annen ssri... eller er de såpass like at jeg vil oppleve det samme??

Fungerer ikke for tiden... og det er ille for jeg gjorde faktisik det før ad forsøk... slitsomt men fungerte--

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237028-xanor-nhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristana

Hei.

Kan virke som om ad ikke er rett medisin for deg, ettersom du tåler dem så dårlig.

Kanskje du vil føle deg bedre hvis du ikke brukte ad i det hele tatt?

Ettersom de gir deg mer plager enn du hadde i utgangspunktet.

Bare en tanke...

Og kanskje det er helt andre type medisiner som ville hjulpet deg bedre?

Det dumme med Valium er at de ved daglig bruk, gjennom mange år, også opprettholder angsten man har i utgangspunktet.

Man blir nødt til å "reparere" på en måte. Valium virker på angsten, men opprettholder den også.

Hvor merkelig det enn kan høres ut, kan man faktisk få mer angst av å bruke Valium.

Mulig det ikke er sånn for alle, men det er min erfaring.

Og det blir en ond sirkel til slutt.

Men ved en medisinfri periode ville du kanskje funnet ut hva som var bivirkninger og hva som var de reelle plagene dine.

For det er jo ofte ikke lett å vite hva som er hva.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237028-xanor-nhd-og-andre/#findComment-1822862
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...