Gå til innhold

Slutte med cipramil

Anbefalte innlegg

Gjest urolig nå

Jeg hadde tatt cipramil i tre år da jeg begynte å trappe veldig langsomt ned. Tok den siste pillen i begynnelsen av mai så jeg har vært helt uten i to måneder. Jeg føler en uro nå, og tankene kretser mye om det samme om igjen og om igjen. Kan dette være tilbakefall, og er det normalt å få slikt etter så lang tid?

Jeg er ikke depressiv og plages ikke særlig av angst heller, men jeg har en veldig indre uro. Jeg gråter ikke slik som før, og vet utmerket godt at jeg har fått et godt liv og bedre enn de fleste.

Skal jeg regne med at dette går over eller skal jeg kontakte legen min og drøfte det med henne. Evt. kan jeg bestille time hos psykologen min, men jeg har på følelsen at hun er imot lykkepiller selvom hun aldri har sagt det direkte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237066-slutte-med-cipramil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Umulig å si sikkert hva dette er.

Opplever at mange som er behandlet for angst tror de skal være uro-fri etter behandlingen. De glemmer at noe uro i perioder hører livet til uten at det betyr tilbakefall av sykdom.

Det kan selvsagt også være et tilbakefall av angst.

Jeg kan dessverre ikke svare mer konkret. Uansett skader det vel ikke å snakke med legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237066-slutte-med-cipramil/#findComment-1823354
Del på andre sider

Gjest fantastiske frida

Umulig å si sikkert hva dette er.

Opplever at mange som er behandlet for angst tror de skal være uro-fri etter behandlingen. De glemmer at noe uro i perioder hører livet til uten at det betyr tilbakefall av sykdom.

Det kan selvsagt også være et tilbakefall av angst.

Jeg kan dessverre ikke svare mer konkret. Uansett skader det vel ikke å snakke med legen.

Jeg er kanskje helt på bærtur, men hva mener du med tilbakefall av angst? Selvfølgelig hører det til livet å være urolig av og til, men jeg oppfattet spørsmålet noe annerledes.

Hvis jeg omformulerer spørsmålet til trådstarter ville jeg spurt: "Er det en naturlig del av det å slutte med cipramil å føle uro de første månedene etterpå". De fleste som har hatt medisinsk behandling mot angst vet forskjellen på normal uro som tilhører livet, og den følelsesmessige uroen som blir sykelig angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237066-slutte-med-cipramil/#findComment-1823521
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...