Gå til innhold

ikke helt riktig sted kanskje, men ble akutt knekt

Anbefalte innlegg

Gjest Zahara

i natt klokka 5 sendte jeg far min en melding. En helt vanlig melding. han ringte nå, skjelte meg ut. At jeg kunne finne på å sende melding kl 05. Han skjelte meg virkelig ut. Ikke at vi har noe .. nært forhold. Men FAEN!! Jeg forstyrret HAN og ikke bare han, men Kona, og de andre i huset.

FAEN OG. trodde ting hadde bedra seg mellom oss. Fikk sånn kjeft så er helt satt ut. og nå er jeg redd han skal lese dette og at han skal skjelle meg ut mer. FAEN!

ÈN jævla melding. til min egen far.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

20

• Adriana

9

• DarkPink

9

• org

5

Mest aktive i denne tråden

Pleier han å være våken på den tida av døgnet da? Hvis ikke så synes jeg det var unødvendig gjort av deg. Altså, jeg er ofte våken og jeg får både telefoner og meldinger på de merkeligste tider men jeg ringer ikke eller sender meldinger til folk jeg vet pleier å sove.

Synest dette var en kraftig overreaksjon fra faren din, men han er vel kanskje gretten når han ikke får søvnen sin? Jeg kan ringe faren min når som helst, men gjør det selvsagt ikke om natten visst det ikke er en eller annen krise. Men faren din må sove lett som våkner av en melding. Jeg har ikke noe lyd på telefonen min som varsler meldinger, kanskje en ide for han å skru av meldingslyden?

Gjest Ferri

Det var antakeligvis helt på sin plass at du fikk kjeft av din far. Man sender ikke meldinger kl 5 på morgenen. Voks opp!!

En SMS (var vel dette det var?) er jo ikke som en tlf da.. synes han overreagerte hvis det var det, flippe ut fordi man noen sender en SMS til deg når du sover? ... Hmmmm......!

Og det er massevis av folk som er oppe 5 om morran :)

Annonse

Gjest missa n.

Pleier han å være våken på den tida av døgnet da? Hvis ikke så synes jeg det var unødvendig gjort av deg. Altså, jeg er ofte våken og jeg får både telefoner og meldinger på de merkeligste tider men jeg ringer ikke eller sender meldinger til folk jeg vet pleier å sove.

en melding er da ikke en forstyrrende telefonsamtale da, det er noe en ikke trenger svare på med en gang.

Hun regnet vel bare med at han ville lese den NÅR han våknet og svare da.:-)

Hele huset våkner vel ikke av en sms varsling? Her var det snakk om kona og ungene og alt.

Da er det vel faren selv som burde se til å få seg en mer nøytral sms varslingslyd...

Men han trengte vel å velte ut av seg masse sinne og skrik og la det gå ut over datteren.

en melding er da ikke en forstyrrende telefonsamtale da, det er noe en ikke trenger svare på med en gang.

Hele huset våkner vel ikke av en sms varsling? Her var det snakk om kona og ungene og alt.

Da er det vel faren selv som burde se til å få seg en mer nøytral sms varslingslyd...

Men han trengte vel å velte ut av seg masse sinne og skrik og la det gå ut over datteren.

Noen sover lettere enn andre og noen tør ikke skru av for de er redde for å miste kontrollen i tilfelle noe skjer. Jeg slår aldri av min mobil fordi jeg gjerne vil ha beskjed hvis noe skjer men eldstemannen min skrur av og gikk glipp av at bestefaren døde og venninna mi gikk glipp av fødselen til barnebarnet.

Så antagelig ble denne faren dritredd og når han oppdaget at det var noe uviktig så ble han forbannet, nettopp fordi han ikke forventet annet enn viktige sms'er om natta.

Hvis det ikke var sånn at du trengte å snakke med faren din midt på natten, så er det vel ikke noen grunn til å ta sjansen på å vekke ham og andre med sms midt på natten heller - tenker jeg.

Men så er det jo svært ulik praksis mht sending av sms rundt omkring. Noen mener man kan sende når som helst - jeg er ikke så glad for deg, da jeg våkner av sms også og ikke ønsker å slå av mobilen om natten i tilfelle noen trenger å få tak i meg.

Uansett så er det trist at faren din kjefter for dette, men samtidig vet du nå at det er dumt å sende sms til ham på et slikt tidspunkt dersom du ikke ønsker å vekke ham.

Gjest missa n.

Noen sover lettere enn andre og noen tør ikke skru av for de er redde for å miste kontrollen i tilfelle noe skjer. Jeg slår aldri av min mobil fordi jeg gjerne vil ha beskjed hvis noe skjer men eldstemannen min skrur av og gikk glipp av at bestefaren døde og venninna mi gikk glipp av fødselen til barnebarnet.

Så antagelig ble denne faren dritredd og når han oppdaget at det var noe uviktig så ble han forbannet, nettopp fordi han ikke forventet annet enn viktige sms'er om natta.

javel.

Jeg syns din fars reaksjon var _veldig_ overdrevet. Når det er sagt sender jeg aldri meldinger til folk midt på natta med mindre jeg vet de er våkne. Er redd for å skremme dem. Det kan jo hende han ble redd.. Hvis noen ringer meg klokka tre om natta blir jeg livredd og tror at noen har dødd eller noe. Får jeg en sms blir jeg ikke redd i det hele tatt, men det kan jo hende andre blir redde.

Annonse

Gjest Elextra

Jeg sover lett og våkner om noen sender meg sms, om jeg har mobilen ved sengen, selv om jeg ikke har høy lyd på. Våkner til og med av vibransjonslyden, når jeg har den på stille.

Blir også ergerlig for "hei- og hopp"-meldinger om natten, om noen sender melding da, tror jeg det er noe viktig.

Gjest a survivor

Kl 05 om natten sender en SMS/ringer kun hvis det er livsnødvendig.

Om det ikke var en ekstrem haste-SMS, har du fått normal tilbakemelding på totalt manglende folkeskikk!

Dette er et typisk eksempel på kulturforskjeller mellom generasjoner.

Ungdom har en helt annen mobiltelefonkultur enn den litt eldre garde.

Dessuten er det slik at en melding normalt sett kun gir et eneste kort lydsignal.

Dersom det er en livsnødvendig sak det gjelder, så ringer man. En ringelyd vedvarer helt til noen tar telefonen.

Gjest Violsa

synes det var overreaksjon jeg.

Greit at han ble litt sur og gretten. Men å skjelle noen ut for en sånn filleting. Man må da tåle litt. Hvis man skal irritere seg for så lite vil det være vanskelig å leve i denne verden. Som at naboen feks driver og bygger og bråker og snekrer klokka 8 om morgenen

Kl 05 om natten sender en SMS/ringer kun hvis det er livsnødvendig.

Om det ikke var en ekstrem haste-SMS, har du fått normal tilbakemelding på totalt manglende folkeskikk!

Øh?

Jeg sender da meldinger til moren min om natten hvis jeg kommer på noe å si som jeg kommer til å glemme dagen etter eller noe. Hun kan jo bare lese den i morgen. Med mindre man ikke har lært å skifte meldingstone, slik at den lange nokiamelodien kommer på hver gang man får sms, så våkner jo de ferreste av det.

Å ringe å skjelle ut sin datter, hvis det er snakk om en enkelt, vanlig melding, så synes jeg det var en svært overdriven reaksjon.

Ihvertfall er dette et spørsmål om enkeltpersoners grenser, som ikke har noe fasitsvar, og derfor synes jeg du e rurimelig kvass og skråsikker i svaret ditt til fagperson å være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...