Gå til innhold

Kan traumer forklare hallusinasjoner?

Anbefalte innlegg

Gjest berre lurer

Det skjer av og til at jeg hører en spesiell melodi høyt. Hallusinasjoner. Dette kan komme i perioder der jeg er veldig trøtt eller har stresset mye. Det skremmer meg ikke, for jeg vet melodien forsvinner etter en god natt med søvn. Men jeg synest det er underlig at jeg skal høre denne melodien. Men etter å ha tenkt, så tror jeg dette var en sang jeg hørte i etterkant av en veldig traumatisk opplevelse fra barndommen. Kan hallusinasjoner knyttes til traumer på denne måten?

Blir veldig glad for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237137-kan-traumer-forklare-hallusinasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest berre lurer

Høres ut som flashbacks dette...

Tror ikke det er direkte flashbaks heller...for det kommer liksom ut av ingenting uten at jeg har tenkt på noe trist eller denne traumen. Er akkurat som å høre en radio stå på i bakgrunnen med lav lyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...