Gå til innhold

Umulig å bli full nok til å få han ut av hodet mitt.

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa

har så mye sinne og hat i forbindelse med overgrepet.

Sånn ellers går det helt greit..tenker ikke på det. Er ikke noen big deal. Vant jo rettsaken og fikk erstatning. Han får sin straff. vet ikke hvordan jeg kan bearbeide det engang når jeg ikke klarer å forholde meg til det . Bortsett fra i fylla. Da kommer alle følelser og vonde ting fram. Vet ikke hvordan det har påvirket meg. Eller om det har påvirket meg. Jeg hadde ganske mye psykiske vansker også før overgrepet.

Så vet ikke om det er noe å bearbeide.

er bare i villrede.Å definere problemet som depresjon eller noe annet. Klarer ikke. Er så mye liksom

Fortsetter under...

Gjest my sunshine

hei,Violsa! bra at du føler sinne. synes du bør søke hjelp for å bearbeide dette.(du kan se tråd om bearbeiding av seksuelle overgrep på siden for overgrep)Det er mye en kan gjøre for å bearbeide,og jeg selv velger å bli med i selvhjelpsgruppe for å få hjelp,i tillegg til psykolog.dette du er utsatt for,bør bearbeides, depresjon er bare et av symtomene på det du er utsatt for,så det holder ikke å bli beh.for depresjon.håper du velger å få bearbeidet dette;jeg ventet altfor mange år,og har slitt med mye. klem

Gjest Violsa

hei,Violsa! bra at du føler sinne. synes du bør søke hjelp for å bearbeide dette.(du kan se tråd om bearbeiding av seksuelle overgrep på siden for overgrep)Det er mye en kan gjøre for å bearbeide,og jeg selv velger å bli med i selvhjelpsgruppe for å få hjelp,i tillegg til psykolog.dette du er utsatt for,bør bearbeides, depresjon er bare et av symtomene på det du er utsatt for,så det holder ikke å bli beh.for depresjon.håper du velger å få bearbeidet dette;jeg ventet altfor mange år,og har slitt med mye. klem

vet ikke. Var hos en sosionom jeg gikk til fordi jeg en periode var bekymret for at jeg drakk for mye alkohol. Så går på ruspoliklinikk. Og en samtale om at jeg har det vanskelig og er trist blir ofte vendt til at jeg må ikke drikke i helga , og hvor dumt det er å drikke alkohol når man er deppa og sånt..

blir galt. Og er lei.Skal jeg søke om ny behandler må jeg få ny henvisning av fastlege , søke til den lokale psykiatriske poliklinikken , som i tillegg er i samme etasje som ruspoliklinikken og kanskje vente et halvt år.

vet ikke jeg.

Har jo hatt psykiske problemer også før overgrepet og alle sier liksom at nå er det voldtekten som mer svaret på alle spørsmålene.Det er bare å bearbeide den..så ordner ting seg. Jeg vet ikke. Hva som er hva , hvilke følelser som kommer av hva etc.

glad du har oppsøkt hjelp etter lang tid og håper du vil få en fin framtid etterhvert : ) takk for svar

Jeg klarer ikke å sette meg i din situasjon fordi jeg ikke har opplevde det samme som deg. Men jeg har en ide om hvordan det oppleves ut fra ting jeg selv har opplevd.

Klarer du og rette sinnet dit mot han visuellt og tenke "ikke faen om han skal fortsette og kontrolere meg, fra nå er det jeg som bestemmer"

Høres kansje dumt og banalt ut og jeg vet kansje ikke hva jeg prater om men det er kansje en ide og bygge noe på?

Alkohol har jo den egenskapen at rusen ofte forsterker det som ligger under. Og virker depresivet når du blir edru. Men det vet du sikkert

Gjest my sunshine

vet ikke. Var hos en sosionom jeg gikk til fordi jeg en periode var bekymret for at jeg drakk for mye alkohol. Så går på ruspoliklinikk. Og en samtale om at jeg har det vanskelig og er trist blir ofte vendt til at jeg må ikke drikke i helga , og hvor dumt det er å drikke alkohol når man er deppa og sånt..

blir galt. Og er lei.Skal jeg søke om ny behandler må jeg få ny henvisning av fastlege , søke til den lokale psykiatriske poliklinikken , som i tillegg er i samme etasje som ruspoliklinikken og kanskje vente et halvt år.

vet ikke jeg.

Har jo hatt psykiske problemer også før overgrepet og alle sier liksom at nå er det voldtekten som mer svaret på alle spørsmålene.Det er bare å bearbeide den..så ordner ting seg. Jeg vet ikke. Hva som er hva , hvilke følelser som kommer av hva etc.

glad du har oppsøkt hjelp etter lang tid og håper du vil få en fin framtid etterhvert : ) takk for svar

takk for svar.håper du finner fram til den hjelpen du trenger.enn om du kan prøve johannesurt?det er en mild antidepressiv med. som er reseptfri,men det er lurt å avtale m lege av hensyn til evt annen medisin og sykdommer der en ikke kan bruke denne.man får effekt mot depresjon etter 3 ukers bruk.lykke til kjære deg.håper du får det bra snart,klem:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...