Gå til innhold

Elektrosjokk brukes ofte nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest a survivor

Hmm... Langtidsvirkningen er lite kartlagt står det... det er det verste!! De har jo bedrevet dette i mange tiår nå...

...jeg fikk to serier med ECT for endel år siden. Jaja... kan min slitenhet skyldes dette? Neppe, det har jeg ingen holdepunkter for å si.... men det er enda en mulig kilde.... selv om jeg med min lille hjerne ikke mistenker dette som noen kilde... men likevel...

For øvrig, som svar på ditt spm... elektrosjokk er noen som bygger på tradisjon og kultur, og sannsynligvis lite på målrettet forskning....

..da man startet med dette brukte man jo ikke engang narkose... men det er jo heldigvis veldig mange år siden da.. nå bruker man jo narkose...

...ECT er helt utrolig deilig... den opplevelsen man har når man glir inn i narkosen var som en drøm inn i himmelen... får godt inni magen min bare ved å tenke på det!

Men selv ECT-sjokket....hvordan det virker på tanker og følelser... har man jo ikke studert i detalj... ja, det gjelder jo alt i psykiatrien... for enda så vet man ikke hva en tanke og en følelse er - rent fysisk...

...man bare ser en totalt sett gunstig virkning... men man vet lite om hvordan den konkret virker.... for det kan man jo ikke vite... når man ikke vet noe om grunnsteinene i psyken, nemlig tanken og følelsen... for hva er en tanke... og hva er følelse... gir du svaret på det... så har du forsørget fremtiden til deg og resten av ditt land.

Gjest a survivor

Hmm... Langtidsvirkningen er lite kartlagt står det... det er det verste!! De har jo bedrevet dette i mange tiår nå...

...jeg fikk to serier med ECT for endel år siden. Jaja... kan min slitenhet skyldes dette? Neppe, det har jeg ingen holdepunkter for å si.... men det er enda en mulig kilde.... selv om jeg med min lille hjerne ikke mistenker dette som noen kilde... men likevel...

For øvrig, som svar på ditt spm... elektrosjokk er noen som bygger på tradisjon og kultur, og sannsynligvis lite på målrettet forskning....

..da man startet med dette brukte man jo ikke engang narkose... men det er jo heldigvis veldig mange år siden da.. nå bruker man jo narkose...

...ECT er helt utrolig deilig... den opplevelsen man har når man glir inn i narkosen var som en drøm inn i himmelen... får godt inni magen min bare ved å tenke på det!

Men selv ECT-sjokket....hvordan det virker på tanker og følelser... har man jo ikke studert i detalj... ja, det gjelder jo alt i psykiatrien... for enda så vet man ikke hva en tanke og en følelse er - rent fysisk...

...man bare ser en totalt sett gunstig virkning... men man vet lite om hvordan den konkret virker.... for det kan man jo ikke vite... når man ikke vet noe om grunnsteinene i psyken, nemlig tanken og følelsen... for hva er en tanke... og hva er følelse... gir du svaret på det... så har du forsørget fremtiden til deg og resten av ditt land.

Men ellers vil jeg for min egen del rose ECT... for uten ECT er det mulig at jeg ikke ville overlevd de medikamentelle bivirkningene jeg ble påført i forkant faktisk...

...så jeg ser på ECT som noe som var med på å redde livet mitt.

Og sammen med den deilige følelsen man har når man går inn i narkose, så er min erfaring av elektrosjokk positiv.

Men det er meget betenkelig at heller ikke dette er underlagt forskning. Dette føyer seg inn i rekken av andre metoder psykiatrien bruker, som heller ikke er forsket på, og spesielt gjelder det bruk av tvang, som jeg har skrevet masse om her på DOL.

Annonse

Gjest Violsa

Tanken er å hjelpe folk. Å lindre smerten ved depresjoner som er aggresive som kreft.

Jeg nevnte etc som behandling til en spes.psykolog forleden og han mente at intet menneske blir bedere av å bli slått i hodet. But, who knows?

ja , lest litt om det på nettet og det skal vist fungere bra. Men høres litt skummelt ut. Putte strøm i hjernen på folk. Tenker på gamle sparky i USA hvor de pleide å henrette folk nettopp med den måten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...