Gjest uroliig Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Jeg måtte avlegge en urinprøve på forskjellige b-preparater i forbindelse med en rettsak om samværsrett. Alt var negativt unntatt Kreatinin. Hva betyr dette? Vil dette ha innvirking på saken? 0 Siter
Gjest muligens helt ufarlig Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Kreatin er et (populært) kosttilskudd blant idrettsutøvere. Man blir sterkere både i styrke og kondis. Finnes stort sett i kjøtt og fisk. Hva det viser i blodprøvesammenheng har jeg ikke greie på. 0 Siter
Gjest muligens helt ufarlig Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Kreatin er et (populært) kosttilskudd blant idrettsutøvere. Man blir sterkere både i styrke og kondis. Finnes stort sett i kjøtt og fisk. Hva det viser i blodprøvesammenheng har jeg ikke greie på. Lette fram litt mer info: Bestemmelse av kreatinin gjøres rutinemessig ved rusmiddelundersøkelser i urin. Kreatininverdier over øvre grenseverdi kan være uttrykk for enten manipulering, visse sykdomstilstander eller uttørking på grunn av for eksempel lavt væskeinntak og/eller kraftig fysisk anstrengelse. På grunn av usikkerheten som knytter seg til substansmengden i eventuelle positive prøver med kreatinin over øvre grenseverdi, vil slike prøver ikke bli vurdert i forhold til om det dreier seg om et nytt inntak av rusmidlet eller ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.